کد خبر: ۴۰۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران از اجرایی شدن طرح ملی کاربرد عصاره آویشن شیرازی خبر داد و گفت: این دارو می تواند جایگزین مواد شیمیایی در پرورش آبزیان شود.
دکتر عباسعلی مطلبی با اشاره به اینکه کاربرد عصاره آویشن شیرازی یکی از پروژه های شاخص مؤسسه است، گفت: این طرح ملی برای کنترل بیماریهای قارچی، باکتریایی و ویروسی در مزارع پرورش انواع آبزیان از جمله میگو، ماهیان خاویاری ، ماهیان سردآبی و گرم آبی به‌کار می رود.

وی افزود: مدت 2 سال از اجرای آزمایشی این پروژه می گذرد و در این مدت نتایج ارزشمندی به دست آمده است که به زودی اعلام می شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران تصریح کرد: با اجرای این پروژه، تحول بزرگی در سلامت آبزیان و جلوگیری از مصرف ضد عفونی کننده ها با منشاء شیمیایی ایجاد می شود.

مطلبی با اعلام اینکه توسعه صنعتی این طرح شروع شده است، گفت: توسعه صنعتی این طرح به معنای فرمولاسیون دارویی در برخی از موارد آغاز شده است و این طرح از جمله طرحهای مورد توجه وزارت بهداشت به شمار می رود.

وی افزود: سازمان دامپزشکی و وزارت صنایع از اجرای این طرح استقبال کردند تا به‌صورت صنعتی اجرا شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران اظهار داشت: طرح جامع پایش باقیمانده‌ها با همکاری سازمان شیلات ایران در تولید ماهیان قزل آلا در حال انجام است، به همین منظور در پرورش این نوع از ماهیان بیش از حد مجاز از داروها استفاده نمی‌شود.

مطلبی به آلاینده ها در خلیج فارس و عمان اشاره کرد و افزود: در جنوب ایران پدیده کشند قرمز، نیتریت و مواد آلی موجب آلایندگی آب و آلودگی آبزیان می شود و در شمال کشور هم منابع آبی در معرض آلودگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت آلودگی دریاها در شرایط مخاطره آمیز قرار دارد، تصریح کرد: این شرایط تهدیدی برای سلامت آبزیان به شمار می رود اما هنوز این شرایط به بالاتراز حد خطر نرسیده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران افزود: اگر روند آلودگی دریاهای کشور ادامه پیدا کند، نگرانی های زیادی را در آینده به‌وجود خواهد آورد.
 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر رحماني
|
-
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
0
0
تغييرات سازمان دامپزشكي را به رييس واقعي دكتر مطلبي تبريك عرض ايله.
راستي دوهتر كدا نه خبر؟؟؟؟؟؟
مجتبی
|
-
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
0
طرحی است بسیار عالی امیدوارم حرف نباشد
نظر شما
ادامه