کد خبر: ۴۰۳۴۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: اگر معدوم‌سازی انجام نمی‌شد، شاهد کانون‌های بیشتری در کشور بودیم ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۵۰۰ واحد مرغداری کشور درگیر بیماری آنفلوانزا شدند که اگر این معدوم سازی انجام نمی شد شاهد کانون های بیشتری در کشور بودیم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در خصوص جبران خسارت آنفلوانزا و حمایت از تولیدکنندگان اظهار کرد: تمام تلاش دامپزشکی به عنوان متولی امر بهداشت و سلامت صنعت طیور این است که با کمک همه اعضای دخیل در حوزه صنعت طیور که بیش از 18 تشکل، نهاد، اتحادیه، نهادهای خصوصی و خود تولیدکنندگان است بتوانیم این صنعت را نجات دهیم.

وی افزود: این ارگان ها اگر موارد ذکر شده توسط دامپزشکی را در دستور کار خود قرار دهند و کارها را طبق نظر دامپزشکی پیش ببرند، می توانیم به پیشگیری و توقف این بیماری امیدوار باشیم.

رفیعی پور در ادامه تصریح کرد: ما باید با کمک این نهادها در صنعت طیور به جایی برسیم که قرنطینه‌های شهرستانی، بین استانی و ملی حوزه تردد که باعث انتقال ویروس می‌شود را بهتر کنترل کنیم.

وی افزود: در حوزه افزایش ایمنی دام هم که مهمترین آن واکسیناسیون است، اگر با نظر دانشمندان حوزه دامپزشکی به مرحله اجرا برسد، برای سال بعد می توانیم اپیدمی آنفلوانزا را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار واحد مرغداری در کشور فعال است، اظهار کرد: ۵۰۰ واحد مرغداری کشور درگیر بیماری آنفلوانزا شدند که اگر این معدوم سازی انجام نمی شد شاهد کانون های بیشتری در کشور بودیم.

رفیعی پور بیان کرد: بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان طی ۲ سال گذشته از طریق پرندگان مهاجر شیوع و در این زمینه دولت با حساسیت ویژه این مساله را دنبال کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با واردات دام زنده خاطرنشان کرد: ما ورود دام زنده به کشور را نداریم مگر از مبادی، که در مرزها کشتارگاه وجود دارد. دام وارده بلافاصله در کشتارگاه تعیین تکلیف می‌شود. هر دامی وارد شود در مبدا ورودی برای آن یک کشتارگاه تعیین شده که تکلیف آن را مشخص می کند .

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
1
1
دانشمندان این حوزه با واکسیناسیون شما مخالفند . سویه ای را واکسن می زنید که در ایران گردش ندارد . ضمن اینکه واکسن معجزه نمی کند راهکار های دیگر را دنبال کنید .نظر محققان این بیماری با کارشناسان شاغل در سازمان و ادارات دامپزشکی متفاوت است .
دکتر سعادت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
مطابق با کامنت دامپزشک عزیز اگر مراحل فروش و انتقال بذر واکسن بدرستی و بسرعت که در نتیجه همکاری سازمان و دانشکده دامپزشکی بوده به سرانجام می انجامید احتمالا در حال حاضر واکسن های موثر بر علیه انفلوانزای کشور موجود بود و این بیماری ریشه کن می شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
۲۴۰۰۰ واحد مرغداری تخم گذار داریم شاید منظور اقای دکتر جمع انواع واحدهای صنعتی پرورش طیور است.
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
پیشنهادات من :
مادر های تخمگذار را کنترل کنید جوجه اضافی و غیرمجاز نفروشند.
متولی تولید یعنی وزارت جهاد چهارتا نیروی خوش فکر در بخش اموردام بگمارد تا با مهندسی طرح آمایش راتدوین کنند.
چرخه تولید و توزیع جوجه رنگی و بومی را تبیین کنید.
در کنار نیروی انتظامی خودروها را کنترل کنید
با محیط زیست همکاری کنیم .
مدیریت کود واحد ها را ساماندهی کنید.
حال بعد موارد فوق واکسن بزنید.
امکان مطالعه در حد ویروس های فوق حاد را فراهم کنید.متاسفانه استاد تمام دانشگاه تهران در همایش ملی انفلوانزا در موسسه رازی باوجود پتانسیل بالای ایشان حرفی برای گفتن حتی در حد علایم مشاهده شده در فارم ها نیر نداشت.
اما نکته آخر هزینه نیروی انسانی را در کنترل و پیشگیری ببینید .گفتند وظیفه ذاتی دامپزشکی همین است مگر طرح ملی سلمت وظیفه ذاتی نبود چنددرصد بودجه صرف هزینه های نیروی انسانی شد .
نکته آخر :جامعه دامپزشکی لطفا با اطمینان به علمتان با بیماری مبارزه کنید و عوامانه دچار فوبیاری آنفلوانزا نشوید.
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
شما نمی توانید 5 تا قصابی در شهرستان را کنترل کنید حالا می خواهید **آنفلونزا این رخداد جهانی را کنترل کنید.!!!...&
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
همچنین به نیروهای شاغل در دامپزشکی اعلام فرمایند که در این شرایط خرید و فروش کود مرغی صحیح نیست.
نظر شما
ادامه