کد خبر: ۴۰۶۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

همانطور که می‌دانیم امروزه خوراک‌های آماده تجاری حیوانات خانگی رواج بسیاری یافته است. البته گاهی اوقات نیز اخباری در رابطه با تلفات ناشی از مصرف این خوراکی‌ها در حیوانات خانگی منتشر می‌شود و باعث نگرانی صاحبان حیوانات می‌گردد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، امروزه برخی از صاحبان حیوانات تمایل به تهیه خوراک حیوانات خود را در منزل دارند. اما باید دانست که خوراک تجاری حیوانات، معمولا تحت نظارت دقیق تولید می‌گردد. به عنوان مثال زمانیکه ما یک ران مرغ خام را از سوپر مارکت خریداری می‌کنیم، به توصیه استاندارد USDA، میزان حد مجاز سالمونلا در آن 15.4 درصد می‌باشد. اما در خوراک خام سگ، حضور سالمونلا در آزمایش کنترل کیفی باعث برگشت محموله و عدم تایید آن خواهد شد.


در رابطه با داستان‌های موجود در اینترنت که مرگ حیوانات را ناشی از مصرف خوراک آماده، بیان می‌دارد، بایستی دقت کرد و اخباری را پذیرفت که به طور رسمی منتشر می‌شوند.

علم تغذیه دامپزشکی، علمی پیچیده بوده که بسیار متفاوت از صنایع غذایی در انسانها می‌باشد و بر اساس استانداردهای بین المللی و انجمن مدیریت مواد غذایی در آمریکا و اروپا تولید شده و مورد تایید قرار می‌گیرند.

خوراک حیوانات خانگی بایستی دارای بیش از 40 ماده مغذی مورد نیاز شامل ویتامین‌های خاص، املاح معدنی، اسید‌های چرب و آمینو اسیدها ‌باشد و این ترکیبات همگی باید با نسبتی مناسب در کنار هم قرار گیرند، وگرنه عدم تعادل این مواد بسیار خطرناک است.

 

حال مثالی را ذکر می‌کنیم، بسیاری از صاحبان حیوانات معتقدند که مصرف تخم‌مرغ خام برای سگ‌ها بسیار مفید و مناسب است، اما در واقع یکی از پروتئین‌های موجود در سفیده خام، یعنی آویدین، با ویتامین ب (بیوتین یا B7) ترکیب شده و باعث کاهش دسترسی به این نوع ویتامین در بدن گردیده و نهایتا بدن حیوان دچار کمبود بیوتین می‌شود، که خود باعث ایجاد اختلالات و عوارض نامطلوبی در حیوان می‌گردد.

بنابراین جهت فرموله نمودن کامل خوراک تجاری دام، بر اساس استاندارهای بین‌المللی و مورد تایید، تعادل و توازن لازم به طور کامل رعایت می‌شود، در حالیکه اغلب صاحبان حیوانات این دانش را هرگز ندارند.

همچنین بایستی به این نکته توجه داشت که متخصصان تغذیه دامپزشکان، تحصیلات کامل و آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند.

 

مراقب باشید، در رابطه با دستور تهیه خوراک حیوانات خانگی خود در منزل، که با سرچ در اینترنت می‌توان به آنها دست یافت، محققان دانشکده دامپزشکی دانشگاه کالیفرنیا، در سال 2013، 200 دستور غذایی خانگی مخصوص حیوانات را از اینترنت و کتاب‌ها استخراج کرده و آنها را مورد آنالیز قرار دادند. نتیجه این بود که در 84 درصد از موارد فوق، دستورات غذایی کمبود چندین ماده مغذی را داشتند و همچنین در 95 درصد موارد نیز حداقل یک ماده مغذی مورد نباز را نداشتند.

اگر شما تمایل و قصد تهیه خوراک حیوان خود را در منزل دارید، حتما با دکتر دامپزشک مشورت نمایید تا تحت نظر یک متخصص تغذیه فرمول صحیح و کامل آن را در اختیار داشته باشید.

منبع: thesunchronicle.com


 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
2
کلا از دید متخصصان تغذیه اگر به دنیا نگاه کنی اصلاً بدون تنظیم جیره غذایی امکان زنده موندن هیچ موجودی وجود نداره. ولی در عمل می بینیم که موجودات زنده میلیاردها ساله دارن زندگی می کنن!
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
1
میزان حد مجاز سالمونلا در آن 15.4 درصد می‌ باشد!!
جمله فوق را‌متوجه نشدم چرا که در مواد غذایی تعداد سالمونلا مهم است و که نباید وجود داشته باشد
نظر شما
ادامه