کد خبر: ۴۰۸۹۲


در پی شیوع سویه سالمونلا انتریتیدیس در افراد، مشخص گردید که 9 نفر مبتلا به این بیماری در تماس با حیوان خانگی خوکچه هندی بودند و این حیوان به عنوان منبع آلودگی این بیماری شناخته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، گزارشات CDC و بررسی ها و مطالعات انجام گرفته بر روی سویه سالمونلا انتریتیدیس که در سه سال گذشته صورت گرفته است، حاکی از آن است که این بیماری در ارتباط مستقیم با حیوان خانگی خوکچه هندی نیز می‌باشد.


CDC و وزارت بازرسی و خدمات دامپزشکی ایالات متحده آمریکا از ماه دسامبر که شیوع پیایی این بیماری در افراد مختلف در چندین ایالت رخ داد و نتایج آزمایشات حاکی از آن بود که این سویه‌ها به لحاظ ژنتیکی به یکدیگر شباهت دارند، تحقیقات مفصل خود را آغاز نمود.

از زمان شروع این تحقیقات، 9 نفر از ایالات مختلف با سویه سالمونلا انتریتیدیس آلوده شدند که از میان آنها فقط یک نفر بیمارستانی شد و خوشبختانه تلفاتی نیز گزارش نگردید. محققان CDC پس از بررسی این موضوع، متوجه شدند ابتلای این افراد ارتباط مستقیم با خوکچه‌هندی دارد.


همچنین بررسی ژنوم این باکتری در افراد فوق مشخص نمود که  آنها از لحاظ ژنتیکی مشابه با نمونه جدا شده از خوکچه هندی می‌باشند.

با توجه به نتایج فوق، CDC هشدار داد که این عفونت‌ها حاکی از آن است که جوندگانی همچون خوکچه‌هندی که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌گردد، حامل این باکتری می‌باشند. حتی اگر از لحاظ جسمی هیچگونه علایمی از خود بروز ندهند.


همچنین CDC به دامپزشکان توصیه نموده است که آنها بایستی احتیاطات لازم را به صاحبان خوکچه هندی در ارتباط با حفظ بهداشت و تماس نزدیک با حیوان، یادآور شده و هشدار دهند.

آنها بایستی پس از تماس با این حیوانات، تغذیه آنها و یا نظافت قفسشان، دستان خود را بخوبی بشویند. لازم به ذکر است که به توصیه  CDC نگهداری خوکچه‌هندی برای کودکان زیر 5 سال توصیه نمی‌شود.

منبع: americanveterinarian  

 

نظر شما
ادامه