کد خبر: ۴۰۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

اغلب گربه‌های بیمار، بیش از آنچه که علایم بیماری را در ظاهر از خود بروز می‌دهند، بیمار هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، هرگز انتظار این را نداشته باشید که گربه‌ها به شما اجازه دهند که شما متوجه شوید که ضعیف شدند، درد دارند و یا به هر دلیلی احساس کسالت و بیماری می‌کنند و اینگونه است که در بسیاری از موارد، به ناگاه صاحبان حیوانات با مرگ ناگهانی آنها روبرو می‌شوند.

گربه‌ها همانند حیوانات وحشی هستند و خوی و رفتار آنها بطور ذاتی به گونه‌ای است که اگر بخواهند احساس ضعف از خود نشان دهند، در طبیعت توسط حیوانات دیگر از بین می‌روند؛ لذا بدن آنها قادر به جبران این ضعف خواهد بود، مگر آنکه حیوان در شرایط حاد به سر برد.


 

متاسفانه وقتی این حیوانات گرفتار بیماری می‌شوند، علایم به طور نامحسوس بوده، بطوریکه صاحب حیوان متوجه نخواهد شد. این حالت بویژه در بیماری‌های قلبی عروقی به خوبی مشهود است. شایع‌ترین علایم این بیماری، تداوم ضعف، سختی در راه رفتن و دشواری تنفس می‌باشد که در این حیوانات به سختی قابل تشخیص است، بویژه اگر حیوان ذاتا تنبل و یا پیر باشد.


بدین حالت است که صاحبان حیوانات در بسیاری از موارد با مرگ ناگهانی حیوان خود روبرو خواهند شد و برایشان قابل درک نیست و در اغلب موارد احساس می‌کنند دامپزشکان خطا نموده‌اند و یا به حیوانشان به درستی رسیدگی نکرده‌اند.

منبع: miamiherald.com

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
حالا این متن یک اظهار نظر شخصی و یا یک مقاله علمی از یک کتاب یا نشریه معتبر دامپزشکی است !!!!؟؟؟ در هر حال اگر روال استاندارد در نگهداری و توجه به حیوان از جمله گربه ، از طرف صاحب حیوان رعایت شود و دامپزشک مهترمش نیز بر اساس اصول استاندارد و علمی روند بهداشتی و درمانی حیوان را پیش ببرد تقریبا امکان مواجه با مرگ ناگهانی و بی علت در حیوان را نخواهیم داشت !
حداقل رعایت ارجاع حیوان برای معاینات منظم بخصوص در سنین بالا از طرف صاحب حیوان و انجام معاینات دقیق و استاندارد از طرف دامپزشک باعث میشود مشکلات جسمی حیوان به موقع تشخیص داده شود .
نظر شما
ادامه