کد خبر: ۴۱۱۵۶
 
 

مقامات نیوزلند، گزارش دادند که بیش از 20 هزار رأس گاو آلوده به مایکوپلاسما بویس در این کشور معدوم شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، جمعیت کل 28 گله آلوده در نیوزلند جهت کنترل انتشار بیماری مایکوپلاسما حذف گردیدند. مسئولین با همکاری دامپروران، در پی جستجوی علت وقوع این همه‌گیری هستند.

این کار عملیات وسیعی است و شیوع بیماری فوق یک شبه اتفاق نیفتاده است، اما آنها امیدوارند که با برگزاری جلسات و پیگیری این اتفاق از دامپروران، بتوانند علت بیماری را بیابند.

 

البته دولت غرامت زیان‌های وارده به این افراد را جبران می‌نماید. پس از معدوم سازی و پاک نمودن مزارع دامپروران می‌توانند شروع به پرورش گله‌ای سالم و عاری از بیماری نمایند.

«دامین اکنور» وزیر کشاورزی، بهداشت و ایمنی، گفت: با حذف دام‌های آلوده، ما به دامپروران این اطمینان را دادیم که در آینده جبران خسارت وارد آمده به آنها را خواهیم نمود.

وی افزود: پس از تایید و ردیابی این بیماری توسط دامپزشکان، تمام دام‌های آلوده با نشانه‌های بالینی متفاوت، یعنی دقیقا 22 هزار و 332 راس گاو معدوم شدند و این یک اقدام بسیار حیاتی جهت کنترل بیماری محسوب می‌گردد.

 

در سرتاسر نیوزلند افراد به این موضوع واقفند که معدوم سازی این تعداد دام  و از دست دادن گله‌‌شان برای دامپروران غیر قابل تصور و فاجعه بار است.

وی اذعان داشت که به هر حال ما در پی یافتن منبع آلودگی و مدیریت این بحران و ریشه کنی مایکوپلاسما هستیم.

منبع: nzherald.co.nz

 
نظر شما
ادامه