کد خبر: ۴۱۲۸۹


یکی از دامپزشکان کلینیک دامپزشکی Santa Clarita، برای افرادی که تمایل به قبول سرپرستی یک سگ را در خانواده دارند، توصیه‌های مفید و کاربردی ارائه نموده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، «دکتر جیمی رانکتو» می‌گوید: یکی از مهمترین نکات این است که آیا انتخاب یک سگ با توجه به نوع زندگی شما و خانواده‌تان تصمیم درستی است یا خیر و اینکه چه نوع سگی مناسب شما می‌باشد.

وی افزود: خرید ناگهانی و بدون تفکر یک سگ توسط افراد هرگز مناسب نیست. در ابتدا بایستی مکان و فضایی که در آن زندگی می‌نمایید و اندازه حیاط منزل را در نظر بگیرید. اگر منزل شما حیاط ندارد، به واقع نمی‌توانید سگی با جثه بزرگ و پر انرژی را به سرپرستی بگیرید؛ شما می‌توانید یک سگ با جثه کوچک در کنار خود داشته باشید.

 

 نکته دیگری که در این ارتباط بایستی به آن دقت نمود، میزان وقتی است که شما می‌توانید در طی روز با حیوان خود سپری نمایید. پس این نکته را در نظر بگیرید که چند ساعت بیرون از منزل و یا سرکار هستید. اگر ساعات زیادی را در بیرون از منزل به سر می‌برید یک توله سگ آموزش ندیده مناسب شما نیست. در این موارد نیاز است که فردی در منزل حضور داشته باشد و توله سگ کوچک را آموزش داده که چه کارهایی را بایستی بیاموزد، یکی از این مسائل آموزش اجابت مزاج حیوان است بطوریکه او قادر باشد مثانه خود را برای چند ساعتی که شما در خارج از منزل هستید، خالی نکند.


 

دکتر رانکتو توصیه می‌کند، اگر شما صاحب فرزند هستید، دقت کنید آیا کودکانتان دچار آلرژی هستند یا خیر؟ و در صورت وجود حساسیت و آلرژی، قبل از خرید حیوان، نژادی را انتخاب نمایید که کمتر ایجاد آلرژی نماید (همانند مالتز و پودل).

دکتر رانکتو معتقد است که می‌توانید با آموزش  چگونگی تعامل فرزندانتان با این حیوانات، حس اعتماد به نفس را در آنان تقویت نمایید. وی می‌گوید: یکی از مشکلات شایعی که من مکرراً مشاهده می‌کنم این است که کودکان قادر به برقراری ارتباط مناسب با این حیوانات نیستند، بنابراین این نکته مهم است که شما به هر دو طرف آرامش داده و اوضاع را آرام نمایید.

 

وی توصیه می‌کند اگر تمایل به صرف وقت و آموزش به حیوان خود هستید، ترجیحاً یک توله سگ پر انرژی را انتخاب نمایید تا یک سگ بالغ؛ البته به خاطر داشته باشید که انتخاب سگ مسن‌تر بسیار هوشمندانه است زیرا او بسیاری از نکات لازم را آموخته و می‌داند چه کاری بایستی انجام دهد و چه کارهایی را مجاز به انجام آنها نیست. این انتخاب آسان‌ترین راه است.

بسیاری از افراد تصور غلطی راجع به این موضوع دارند و گمان می‌کنند که انتخاب سگی مسن از یک پناهگاه و یا قبول سرپرستی او همراه با مشکلات زیادی است، از نظر من برعکس این موضوع صادق است و این انتخاب عاقلانه‌تر خواهد بود.

منبع: hometownstation.com

 

نظر شما
ادامه