کد خبر: ۴۱۳۳۹
 

در هنگام رانندگی و همراه داشتن حیوانات خانگی در اتومبیل، بایستی نکات ایمنی را جهت حفظ جان خود و حیوانتان رعایت نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، شرکتVolvo  در آمریکا، بر اساس مطالعات صورت گرفته، آمار جالب توجهی را در این رابطه اعلام داشته است.

بر طبق گزارش فوق، حدود 97 درصد از صاحبان سگ‌های خانگی همراه با حیوان خود از اتومبیل شخصی در سفرهای شهری و برون شهری استفاده می‌کنند.

 

در این میان فقط 48 درصد از افراد از وسایل ایمنی برای سگ خود در ماشین استفاده می‌نمایند. مابقی افراد که در حدود 41 درصد بقیه را شامل می‌شوند، اجازه می‌دهند حیوان به راحتی در صندلی جلو ماشین و بدون استفاده از وسایل ایمنی بنشیند و همانطور که می‌دانیم ایر‌بگ‌‌های اتومبیل، برای حفاظت حیوانات طراحی نشده است.

از این میان تنها 23 درصد، از کمربند ایمنی برای حیوان خود استفاده می‌کنند، که البته اینها هم استاندارد و مناسب حفاظت از این حیوانات نیستند و فقط 5 درصد از افراد در ماشین خود دارای سیستم ایمنی مناسب حیوانات خانگی می باشند.

 


این آمار بسیار نگران کننده است و قطعا نیازمند اقدامات جدی ایمنی برای حیوانات خانگی در حین سفر با اتومبیل می‌باشد.

همچنین در این مطالعه مشخص شد که 71 درصد از صاحبان حیوانات خانگی معتقدند که بایستی شرکت‌های تولید کننده خوردو، به فکر ایجاد ابزار و یا تولید خودروهایی امن و دارای وسایل ایمنی برای حیوانات باشند. در این میان 24 درصد از افراد حیوانات خانگی خود را سوار خوردو نمی کنند زیرا معتقدند که رانندگی به همراه این حیوانات برای حیوان و خود افراد ایمن نیست.

«جیم نیکول»، مدیر ارتباطات تکنولوژی و محصول شرکت Volvo می گوید: بررسی‌های ما نشان داد که صاحبان حیوانات تمایل دارند حیوانات خود را سوار بر اتومبیل خود نمایند، اما در رابطه با ایمنی نگران هستند.

 

با این‌حال درصورتیکه افراد مایل به همراه بردن حیوان خود در اتومبیل در حین رانددگی هستند و خودرو آنها فاقد ابزار ایمنی برای حیوانات است، می توانند با استفاده از قفس‌ها و سبد‌های حمل مناسب حیوانات، از حیوان خود حین رانندگی در ماشین حفاظت نمایند.

منبع: petmd.com

 

نظر شما
ادامه