کد خبر: ۴۱۳۹

حکیم مهر - مشاور سیاستگذاری حکیم مهر در نشست هم اندیشی دامداران استان خراسان رضوی با استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان خواستار توجه بیشتر مسئولین به موضوع شیر شد.
مدیرعامل تعاونی گاوداری صنعتی خراسان رضوی در این نشست حمایت از تولیدکننده را یک نیاز مهم برشمرد و از لزوم وجود یک نهاد ممیزی برای اجرای عدالت میان کارخانجات فرآورده های لبنی و تولیدکنندگان سخن گفت.
دکتر احمد مجیدی همچنین در گفتگو با حکیم مهر حمایت از شیر را حمایت از سلامت مردم و تولید و اشتغال دانست و تأسیس صندوق حمایت از شیر را راهی برای برون رفت از مشکلات فعلی عنوان کرد.
مشاور حکیم مهر با اشاره به ظرفیت بالای اشتغالزایی صنعت شیر و لبنیات برای دامپزشکان از غفلت نهادهای مسئول در بکارگیری دامپزشکان بعنوان مسئول فنی در کارخانجات شیر و آزمایشگاههای شیر خام انتقاد کرد و گفت : یقیناً موضوع شیر خام به دامپزشکان مربوط است و سازمان دامپزشکی کشور باید بطور جدی مسئله بکارگیری دامپزشکان در آزمایشگاههای شیر خام کارخانجات را دنبال کند.
وی همچنین ضمن تأکید بر لزوم بزرگداشت روز جهانی شیر در کشورمان گفت : هر چند باید هر سال نسبت به سال گذشته این مناسبت را جدی تر گرفت و با مشارکت همه نهادهای مرتبط آن را به بهترین وجه گرامی داشت اما با توجه به تفاوت های فصلی و نیز نیاز کودکان در مدارس به شیر بهتر است روزی در کنار آن در کشورمان با عنوان " روز ملی شیر " معرفی شود تا بتوان جنبه های مختلف سلامت ، ایمنی شیر ، خواص مفید شیر ، جنبه های اقتصادی و غیره را در آن روز برجسته نمود

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه