کد خبر: ۴۱۷۰۴

 

به گزارش شرکت بیمه حیوانات در انگلستان، عدم آگاهی صاحبان حیوانات و ابراز محبت از نظر خودشان، باعث به خطر افتادن سلامتی و رفاه حیوانات شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، دومین شرکت بزرگ بیمه حیوانات خانگی در انگلستان طی گزارشی اعلام داشته است که رفتارهای به ظاهر دوستانه صاحبان حیوانات باعث ایجاد مسائل و مخاطرات جدی در سلامت حیوانات آنها شده است!

چاقی، مشکلات رفتاری و ظهور نژادهای طراحی شده همه مربوط به رفتارهای به ظاهر دوستانه انسانها با این حیوانات است. به گفته نویسنده این مقاله، ریشه این مشکلات مربوط به فقدان آگاهی و دانش لازم صاحبان حیوانات، در رابطه با نیازهای واقعی حیوانات می‌باشد.

 

چنین عدم درکی از طرف صاحب حیوان، پیامد‌های جبران‌ناپذیری در سلامت حیوانات خواهد داشت. بطوریکه با انتخاب‌های نادرست تغذیه‌ای باعث ایجاد چاقی و حتی ایجاد بیماری در آنها می‌شوند و یا به علت آموزش نادرست حیوان، رفتارهایی غیر اجتماعی در سگ‌ها را بوجود می‌آورند.

امروزه حیوانات خانگی نقش مهمی در زندگی مردم ایفا می‌کنند و به شکل یک عضو ثابت خانواده مبدل شده‌اند. بطوریکه، بیش از نیمی (54%) از صاحبان حیوانات اذعان داشتند که سگ و گربه‌شان بیش از انسان ها در زندگی آنها نقش داشته و برایشان مفید واقع شده‌اند، درحالیکه 80 درصد نیز حیوانات خانگی خود را جزء ثابت خانواده توصیف نموده‌اند.

 

با اینحال، چنین رفتارهای نابخردانه‌ای می‌تواند حیوانات خانگی را در معرض آسیب جدی، نظیر کاهش سلامتی، افزایش وزن و کاهش مهارت‌های اجتماعی قرار دهد.

کارشناسان این روند ایجاد شده را تحت عنوان " کشتن از روی مهربانی" می‌نامند.

آمار نشان می‌دهد که سلامت قریب به 6 میلیون حیوان خانگی با تخصیص بخشی از رژیم روزانه‌شان به چیپس، پنیر و غیره در خطر است.

با ارائه این گزارش، نیاز است که جهت بهبود رفاه حال این حیوانات، چهار اصل زیر در جامعه به اجرا درآید.

- جهت ایجاد سلامتی حیوانات و اقدامات صحیح، برنامه‌های آموزشی لازم برای صاحبان این حیوانات برگزار گردد.

- با استفاده از شبکه ها و رسانه‌های اجتماعی و تکنولوژی‌های بروز، صاحبان حیوانات را به حفظ و ایجاد وزن ایده‌آل برای حیوانات خود با استفاده از رژیم‌های مناسب راهنمایی و تشویق نمود.

- انجمن‌ها و تشکیلاتی جهت همکاری با یکدیگر و بهبود سلامت و رفاه حیوانات خانگی تاسیس گردد.

- ایجاد طرح بیمه رایگان حیوانات در ازای پاداش افرادی که به عنوان صاحب حیوان، تمام نکات مورد نیاز از جهت سلامتی و رفاه را برای حیوانات خود رعایت می‌نمایند.


«گردن راوتز» معاون ارشد انجمن دامپزشکی انگلستان (BVA)، می‌گوید: چاقی یکی از جدی‌ترین معضلات بهداشتی در حیوانات خانگی است که نیازمند توجه ویژه‌ای از طرف دامپزشکان و صاحبان حیوانات می‌باشد. همانطور که می‌دانیم امروزه حیوانات خانگی یکی از اعضای خانواده محسوب می‌شوند  و متاسفانه صاحبان حیوانات محبت خود را از طریق غذا دادن نابجا به حیوان خود ابراز می‌کنند و این خود معنی دیگری جز کشتن آنها از روی مهربانی ندارد.

منبع: Vet Times

 
نظر شما
ادامه