کد خبر: ۴۲۰
در این ماه تعدادی افراد سودجو که عملا مجوز تهیه و توزیع این ماده غذایی را ندارند،‌ در کارگاه‌های غیرمجاز زیرزمینی با شرایط بسیار نامناسب غیر بهداشتی و بکار گرفتن مواد اولیه نامرغوب و استفاده از روغن‌های سوخته که به کرات مورد استفاده قرار گرفته،‌ این محصول را تهیه و در نقاط مختلف عرضه می‌کنند...
7

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه حلول ماه مبارک رمضان تاکید کرد: زولبیا و بامیه و شیرینی‌های سنتی ویژه ماه مبارک را تنها از قنادی‌های معتبر که سابقه ساخت و عرضه محصولات بهداشتی داشته و تحت نظارت بهداشت فعالیت می‌کنند تهیه نمایید.

در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آمده است: با توجه به نزدیک بودن حلول ماه مبارک رمضان مصرف برخی مواد غذایی مثل زولبیا و بامیه افزایش می‌یابد، در این ماه تعدادی افراد سودجو که عملا مجوز تهیه و توزیع این ماده غذایی را ندارند،‌ در کارگاه‌های غیرمجاز زیرزمینی با شرایط بسیار نامناسب غیر بهداشتی و بکار گرفتن مواد اولیه نامرغوب و استفاده از روغن‌های سوخته که به کرات مورد استفاده قرار گرفته،‌ این محصول را تهیه و در نقاط مختلف عرضه می‌کنند. لذا توجه به توصیه های زیر برای حفظ سلامت شهروندان ضروری است.

این محصول را از قنادی‌های معتبر که سابقه ساخت و عرضه محصولات بهداشتی داشته و تحت نظارت بهداشت فعالیت می‌کنند تهیه نمایید.

از خرید زولبیا و بامیه که حالت سوخته داشته و یا بیش از حد معمول خمیرگونه یا مانده و مزه آن تغییر یافته باشد خودداری شود.

از خرید زولبیا و بامیه که به صورت روباز و در معرض آلودگی قرار دارد خودداری گردد.

بدلیل اینکه مصرف زولبیا موجب تشنگی شده و نیاز غیر معمول به آب را افزایش می دهد از مصرف زیاد آن خودداری شود.

هرگونه شکایت در خصوص عدم رعایت بهداشت یا غیر قابل مصرف بودن را در سراسر کشور به مراکز بهداشتی درمانی محل اطلاع دهید.

تلفن فوریت‌های سلامت محیط و کار 09678 پاسخگوی شکایات مربوطه در سراسر کشور می‌باشد.

 

نظر شما
ادامه