کد خبر: ۴۲۸۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر



معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به عنوان بازوی اصلی این سازمان یاد کرد و گفت: این موسسه در تولیدات خود، نظر سازمان دامپزشکی در سه شاخص کمیت، کیفیت و تولید به موقع را تامین می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر داراب عبدالهی» با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور در برنامه ریزی های اصلی برای کنترل بیماری ها همواره موسسه رازی را کنار خود در نظر می گیرد، گفت: این موسسه بازوی اصلی سازمان دامپزشکی است و مهمترین نقش را در پیشگیری و کنترل بیماری‌های دام و طیور در کشور دارد.

وی افزود: معیارهایی برای سازمان دامپزشکی در مصرف تولیدات داخلی وجود دارد که واکسن‌های موسسه رازی از این شاخص ها یعنی کمیت، کیفیت و تولید به موقع برخوردارند و هر چه کیفیت تولیدات این موسسه به عنوان تولیدکننده داخلی بهتر باشد، ما در پیشبرد اهداف‌مان موفق‌تر خواهیم بود.

معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه این سازمان تاکنون در کنترل بیماری هایی موفق عمل کرده که واکسن‌های مصرفی این سه شاخص را همزمان با هم داشته اند، یادآور شد: به عنوان نمونه در بیماری لمپی اسکین که از بیماری‌های دامی است، حضور موسسه رازی در کنار سازمان دامپزشکی کمک کرد با این بیماری مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: امسال نیز به جز استان‌های نوار مرزی غرب کشور، واکسیناسیون لمپی اسکین نخواهیم داشت زیرا واکسن این بیماری که در موسسه رازی تولید می‌شود، علاوه بر اثربخشی به لحاظ کمیت و کیفیت، به موقع هم تولید شد و توانستیم بیماری را به کنترل در آوریم.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی، واکسن نشخوارکنندگان کوچک (PPR) را از دیگر تولیدات باکیفیت موسسه رازی نام برد و از کنترل این بیماری خبر داد و افزود: در برنامه‌های بعدی سازمان دامپزشکی به مقدار بیشتر این واکسن نیاز داریم که امیدواریم در موسسه رازی تولید شود و این موسسه توان تولید خود را بر مبنای برنامه‌های سازمان دامپزشکی وفق دهد.

دکتر عبدالهی همچنین به نقش موسسه رازی در ریشه کنی بیماری‌های خسارت‌زا همچون طاعون گاوی که زمانی تهدیدی برای کشور محسوب می‌شد، اشاره و تصریح کرد: این توفیق را مدیون موسسه رازی هستیم که واکسن‌ها و فرآورده‌های بیولوژیک با کیفیت تولید می‌کند و نقش بسیار تاثیرگذاری در کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌های همه‌گیر و خطرناک دارد.

وی یادآور شد: با توجه به زمانبندی برنامه‌های سازمان دامپزشکی برای واکسیناسیون، کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم با اصلاح و بهنیه‌سازی تجهیزات و زیرساخت‌های موسسه رازی این مسائل رفع شود و واکسن‌های باکیفیت، به مقدار مورد نیاز و در زمان مناسب در اختیار این سازمان قرار گیرد.


 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ایراندوست
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
امید است با بکارگیری مدیران جدید و توانمند در دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان ، شاهد حمایت از تولیدات داخلی باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
اگر تولیدات داخلی اینقدر خوبن چرا واکسن تب برفکی را ازشون نمی خرین. مگه بازوی سازمان دامپزشکی نیستن این گلها.
نظر شما
ادامه