کد خبر: ۴۲۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
روغن زیتون: این روغن همه جا به «حافظ سلامت» معروف است. آنتی‌اکسیدان موجود در آن خواص ضدالتهاب و ضدانعقاد دارد. لذا به گردش بهتر خون و کاهش بیماری‌های عروقی کمک می‌کند. این روغن برخلاف روغن‌های نباتی دیگر برای استحصال نیاز چندانی به روش‌های شیمیایی ندارد و به سادگی قابل هضم و سرشار از ویتامین‌هایA ،E و‌D است....
yclj471todrbw0ra1kro
روغن‌ها همیشه به عنوان یکی از بحث‌برانگیزترین اقلام سبد غذایی میان مردم جای گرفته و همواره این سوال مطرح است که خوردن چه نوع و چه مقدار از روغن مطلوب است؟ واقعیت آن است که روغن‌های نباتی مایع با دارا بودن مقادیر کافی اسیدهای چرب غیراشباع و نداشتن کلسترول، برای تغذیه مناسب‌تر از روغن‌های جامد هستند.

روغن آفتابگردان: یکی از سالم‌ترین روغن‌های نباتی است. این روغن سرشار از ویتامینE ، اسید فولیک، ویتامینB ، آهن و روی بوده و در کاهش شدت دفعات گُر گرفتگی به زنان یائسه کمک کرده و از مشکلات بیماری قند می‌کاهد. این روغن به دلیل غنی بودن از اسیدهای چرب غیراشباع برای سلامتی مفید و در تثبیت کلسترول خون موثر است.

توصیه: روغن آفتابگردان سالم، رنگ زرد روشن و شفاف و طعم مطلوبی دارد و روغنی مناسب برای پخت و پز غذا و استفاده در سس‌های سالاد است.

روغن زیتون: این روغن همه جا به «حافظ سلامت» معروف است. آنتی‌اکسیدان موجود در آن خواص ضدالتهاب و ضدانعقاد دارد. لذا به گردش بهتر خون و کاهش بیماری‌های عروقی کمک می‌کند. این روغن برخلاف روغن‌های نباتی دیگر برای استحصال نیاز چندانی به روش‌های شیمیایی ندارد و به سادگی قابل هضم و سرشار از ویتامین‌هایA ،E و‌D است.این روغن در مقایسه با روغن‌های دیگر از چربی اشباع کمتری برخوردار بوده و حاوی اسیدهای چرب امگا 9 است. اما نکته حائز اهمیت آن که از امگا 3 کم برخوردار است.

توصیه: این روغن داروی درمان بیماری‌ها نیست بلکه فقط برای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی و کلسترول آن هم در حد تعادل و توصیه شده مناسب است. این روغن در اثر حرارت مقداری از طعم و بوی خود را از دست می‌دهد و حرارت زیاد باعث بی‌ثباتی و ناپایداری آن گشته و در نتیجه می‌تواند منجر به افزایش بروز بیماری‌های قلبی گردد. لذا این روغن برای پخت و پز در حرارت‌های ملایم است ولی سالم‌تر آن که به صورت نپخته و نوع بودار آن را مصرف نمایید. فرآیند بی‌بو کردن از ارزش و مقاومت روغن کاسته و آن را مستعد ایجاد بیماری‌های قلبی می‌کند.

روغن کنجد: این روغن بین روغن‌های خوراکی به ملکه روغن‌ها مشهور است. تاثیر چشمگیر در پیشگیری از بیماری‌های مفصلی و آرتروز داشته و موجب تنظیم وزن می‌شود. مصرف روغن کنجد برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، مناسب است.

توصیه: این روغن به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت، دود و بوی نامطبوع تولید نمی‌کند و باعث خوش‌ طعم شدن مواد غذایی می‌شود.

توجه: روغن‌های مایع اگر چه از افزایش سطح کلسترول و فشار خون جلوگیری می‌کنند. ولی اکثر آنها، درجه حرارت بالا را تحمل نمی‌کنند و می‌سوزند و در جریان سرخ کردن به مواد سرطان‌زا تبدیل می‌‌شوند و بسیار به نور حساسند، بنابراین از این روغن‌ها نمی‌توان برای سرخ کردن در درجه حرارت بالا استفاده کرد.

 

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
bizhan
|
-
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
1
1
باسلام ایاافتاب گردان برای سرخ کردن مناسب است
حسين
|
-
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
4
مي خواستم بدانم براي تهيه يك ليتر روغن افتابگردان چند كيلو تخم افتابگردان لازم است و ايا اين روغن افتابگردان واقعا خالص است وروغن ديگري با ان مخلوط نمي شود
پاسخ ها
دهکده سلامت ناب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
سلام مجموعه دهکده سلامت ناب روغن های گیاهی مثل کلزا، آفتابگردان، کنجد، سیاه دانه، بادام تلخ وشیرین و.... را درحضور مشتری تهیه می‌کند از هردو کیلو تقریبا یک لیتر و چند سی سی روغن گرفته می‌شود میتونم براتون درواتس آپ فیلم روش روغن گیری دانه های مختلف رو براتون ارسال کنم. 09357813076
فیروزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
2
1
سلام.ما تولید و فروش روغنهای گیاهی خالص رو داریم
09134355546
عصاره طلايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
روغن زيتون رو هرگز حرارت ندهيد ، حتما با سالاد مصرف كنيد را كه سبزيجات داراي ويتامينهاي A,E,D,K هستند كه همگي ويتامينهاي محلول در چربي هستند و هنگام مصرف با روغن زيتون بهتر جذب ميشوند
روغن كنجد و آفتابگردان براي پخت و فز و سرخ كردن مناسبند ، اما توجه داشته باشيد هيح غذايي در هيچ شرايطي نبايد بالاي ١٢٠ درجه حرارت ببيند ، پس هنگام سرخ كردن از شعله ملايم استفاده كنيد و اجازه دهيد غذا در مدت زمان طولاني و به آرامي سرخ شود .
جهت مشاوره و درمان بيماريها بالاخص انواع سرطان و بيماريهاي صعب العلاج :
٠٣١٣٤٣٨٩٤٥١
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
1
0
سلام دوستان .متاسفانه بعضی افراد سودجو ،این روغنهای گیاهی دست ساز (مانندکنجدوآفتابگردان )را باروغنهای بی کیفیت مخلوط میکنند.روغن کنجدخونگی محمدباتضمین آنالیز آزمایشگاهی روغن موردنیازشماراباارسال رایگان درب منزل تامین مینماید. roghanekonjedekhoonegi@
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
2
سلام منم همین سوال را خواستم بپرسم که برای یک کیلو روغن آفتابگردان چقدر تخم آفتابگردان لازم داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
سلام. برای آفتاب گردان 3 کیلو و کنجد حدو 2.5 تا3 کیلو
لیلا..مرودشت
|
United States of America
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
در شهر ما مرودشت،،چند سالی هست چندین مرکز روغن گیری راه افتاده،که جلو خود مشتری هر نمونه روغنی گرفته میشه،،بسیار جالب،،بسیار مفید و البته با اطمینان کامل....
نظر شما
ادامه