کد خبر: ۴۳۱۷۲



رئیس اداره دامپزشکی آباده اعلام کرد: کامیون حمل دام زنده (گوسفند) بدون مجور بهداشتیقرنطینه‌ای در پست قرنطینه این شهرستان توقیف و محموله آن راهی کشتارگاه آباده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علیرضا فرخی» افزود: این کامیون حامل ۲۹۰ رأس بره پرواری فاقد مجوز حمل بهداشتی بود که دیروز توقیف شد و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی با اشاره به اینکه حمل غیر مجاز دام سبب انتشار بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام و تهدید امنیت بهداشت عمومی می‌شود گفت: از آنجا که هویت دام‌های توقیفی و وضعیت سلامت آن‌ها نامشخص بود، دام‌های یاد شده پس از صدور دستور مقام قضایی در اسرع وقت برای کشتار به کشتارگاه انتقال یافتند.

فرخی گفت: پست دامپزشکی آباده به صورت ۲۴ ساعته دایر و فعال است و صدور هر نوع دام و فرآورده‌های خام دامی به خارج از این شهرستان مستلزم اخذ مجوز و گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباده گفت: نقل و انتقال خارج از چارچوب و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی می‌تواند مهم ترین عامل در انتشار بیماری از یک منطقه آلوده به یک منطقه پاک باشد و خسارت‌های جبران ناپذیری به صنعت دامپروری استان وارد کند.

شهرستان آباده در ۲۷۴ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.


 

نظر شما
ادامه