کد خبر: ۴۳۲۳۲



بر اساس نتایج به دست آمده در مطالعه ایی که توسط محققین در دانشگاه آلبرتا صورت پذیرفته است، رشد نیمچه های گوشتی از سال 1957 تا 2005 میلادی، بیش از 400 درصد افزایش یافته است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، این گروه از محققین پارامترهایی چون میزان رشد ، مصرف غذا و راندمان خوراک مصرفی مورد سنجش قرار دادند و با بررسی عوامل مختلف بهره وری در نیمچه های گوشتی راس 308 با استفاده از شبیه سازی های نوین، به نتایج قابل تاملی دست یافتند .

با توجه به بررسی های صورت پذیرفته این نکته به اثبات رسید که از سال 1957 تا سال 2005 میلادی ، رشد جوجه های گوشتی راس، بیش از 400 درصد افزایش یافته است و همزمان با آن، جیره مصرفی این پرندگان نیز، کاهشی 50 درصدی را تجربه کرده است . بهبود 42 درصدی ضریب تبدیل خوراک و افزایش 3.30 درصدی توده بدنی نیز از جمله این پیشرفت‌ها بوده است .

محققین همچنین دریافته اند که چربی محوطه شکمی این پرندگان نیز در مدت زمان یاد شده کاهش یافته است. از اینرو، به نظر میرسد تا بیش از تقریبا 50 سال گذشته ، انتخاب ژنتیکی تجاری مناسبی در این حوزه روی داده و تغییراتی مفید در محصول نهایی، حادث شده است .

نتایج کامل این مطالعه در نشریه جهانی علوم طیور منتشر شده است.



نظر شما
ادامه