کد خبر: ۴۳۴۷

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه 950 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود.
دکتر سیدمحسن دستور رییس سازمان دامپزشکی در حاشیه سومین همایش کشوری صنعت کشتار دام و صنایع وابسته با بیان این مطلب اظهار داشت: متوسط مصرف گوشت قرمز سالانه کشور بالای یک میلیون تن است که 950 هزار تن آن در کشور تولید می شود.
وی افزود: مصرف گوشت قرمز امسال افزایش یافته به طوری که در نیمه نخست امسال بین 750 تا 800 هزار تن گوشت قرمز مصرف شده است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سال گذشته 100 هزار تن گوشت به کشور وارد شده است که عمده آن ها از برزیل و کشورهای آسیای میانه می باشد.
وی گفت: 360 کشتارگاه سنتی و 50 کشتارگاه صنعتی در کشور مشغول به کار هستند که سهم استان خراسان رضوی از این تعداد سه کشتارگاه پروانه دار و دو کشتارگاه صنعتی است که اگرچه به لحاظ تعداد پایین است ولی به لحاظ حجم و تعداد کشتار در شرایط خوبی می باشد.
دستور افزود: کشتارگاه های صنعتی به لحاظ کیفی و بهداشتی، خط کشتار، افراد شاغل در کشتارگاه ها و شرایط زیست محیطی از شرایط بسیار خوب و مطلوبی برخوردارند که این شاخص ها در کشتارگاه های سنتی از درجه پایین تری برخوردار است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سایر فرآورده های کشتار از قبیل خون و سایر مواد قابل استحصال به دیگر کشورها صادر شده یا تبدیل به ضایعات گردیده و در مصارف خوراک طیور استفاده می شود.

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه