کد خبر: ۴۳۷۷

حکیم مهر - رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت قرمز و سفید از نیاز به واردات سالانه 150 تا 200 هزار تن گوشت قرمز خبرداد و گفت: برزیل کشور عمده تامین کننده گوشت قرمز مورد نیاز است.
حسین صدر در یک نشست خبری گفت: با توجه به مشکلاتی که در گذشته با عنوان ذبح دام مولد در کشور به وجود آمد، هم اکنون کشور نیازمند واردات سالانه 150 تا 200 هزار تن گوشت قرمز است که در این میان کشور برزیل تامین کننده عمده گوشت قرمز به شمار می رود، البته کشورهای نیوزلند و استرالیا نیز این قدرت را دارند، اما با توجه به اینکه نژاد دامی این کشورها، با ذائقه ایرانی ها سازگار نیست، نمی توان نیاز داخلی را از این کشورها برآورده ساخت.

رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت قرمز و سفید افزود: البته در گذشته برخی سودجویان به دلیل منافع مقطعی و زودگذر، اقدام به بالا بردن قیمت گوشت در کشورهای هدف وارداتی ایران کردند و بر همین اساس، در یک پروسه 6 ماهه 600 تا 700 یورو در هر تن افزایش قیمت اتفاق افتاد، متاسفانه همین اتفاق در بازار ترکیه نیز رخ داد. وی تصریح کرد: به نظر می رسد که تشکیل اتحادیه واردکنندگان گوشت قرمز و سفید می تواند به ساماندهی چنین رفتارهایی کمک کند.

به گفته صدر، اتحادیه واردکنندگان گوشت قرمز و سفید با کسب مجوز از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، از یکماه گذشته آغاز به کار کرده و توانسته 47 شرکت وارداتی را جذب کند. البته هم اکنون دو شرکت از اعضا، مباشران دولت هستند که در امر ذخیره سازی گوشت قرمز و مرغ، شکر و برنج فعال بوده و قراردادهایی با وزارت بازرگانی برای واردات 100 هزار تن شکر، 30 هزار تن گوشت قرمز، 150 هزار تن گوشت مرغ و 30 هزار تن برنج، منعقد کرده اند.

وی اظهار داشت: این اقلام قرار است تا تیرماه سال آینده وارد کشور شود.
 

 

نظر شما
ادامه