کد خبر: ۴۳۷۹

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کهگیلویه و بویر احمد، مازندران و خراسان جنوبی + عکس

 

برگزاری دوره آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد

 

شورای نظام دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به برگزاری دوره آموزشی "اصول و روش نمونه برداری از مراکزپرورش آبزیان " کرده است.
این دوره آموزشی در تاریخ 8 و 9 آذرماه در مرکز آموزش شهید واعظی جهاد کشاورزی با همکاری اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.
دکتر کاظم عبدی، مدیرکل دفتر آبزیان سازمان دامپزشکی کشور تدریس این دوره آموزشی را به عهده داشت.
شرکت کنندگان در دوره آموزشی"اصول و روش نمونه برداری از مراکزپرورش آبزیان " با جدیدترین اصول نموه‌برداری در مراکز پرورش آبزیان آشنا شدند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد 156 مرکز پرورش و تکثیر ماهیان سردآبی با ظرفیت اسمی 3843 تن و تناژ تولیدی 2625 تن در سال وجود دارد.

-------------------------------------------

 

هفتمین نمایشگاه دام و طیور ، شیلات و آبزیان و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مازندران برگزار شد

هفتمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور ، شیلات و آبزیان و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مازندران از تاریخ 15/9/89 لغایت 19/9/89 در استان مازندران  شهرستان قائمشهربرگزار شد
دکتر مختاری مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در قائمشهر گفت : استان مازندران با دارا بودن پتانسیل قوی در تولیدات صنعت دام و طیور و همچنین با دارا بودن جمعیت دامی قابل توجه  از قطب های اصلی صنعت دام و طیور در کشور محسوب میگردد و باید در خصوص رفع موانع و معظلات موجود توسط مسئولین کشوری چاره اندیشی گردد در این همایش مهندس تورنگ ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیز سخنرانی نمود و در ادامه حاضرین از این نمایشگاه بازدید نمودند.

 

-------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:
روزانه 448 تن خوراک دام و طیور در خراسان جنوبی تولید می‌شود


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: 9 واحد کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت 448 تن تولید روزانه در سطح استان فعالیت دارد.

محمد رضایی در بازدید از کارخانجات خوراک دام و طیور استان اظهار داشت: فعالیت این کارخانجات علاوه بر افزایش تولیدات دامی سبب می‌شود تا محصولات تولیدی دام و طیور با کیفیت مطلوب‌تری باشد.
وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم توجه خوبی به صنعت دامی و دامپزشکی کشور شد، تاکید کرد: رشد واحدهای دامی و مجوزهای دامپزشکی نشان‌دهنده این موضوع است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: کارخانجات خوراک دام و طیور نقش به سزایی در افزایش راندمان تولیدات دامی دارند و توجه مسئولان برای حل مشکلات احتمالی آنان باید بیشتر باشد.
رضایی با بیان اینکه نظارت بهداشتی بر عملکرد این کارخانجات از وظایف سازمان دامپزشکی است، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری و در پی بازدیدهای بهداشتی انجام شده توسط کارشناسان دامپزشکی و پس از اخذ 69 مورد نمونه‌گیری از محصولات اولیه و نهایی کارخانجات، آزمایشات میکروبی و قارچی بر روی نمونه‌ها صورت گرفته است.
وی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی در کارخانجات تولید محصولات دامی افزود: این کارخانجات با تهیه مواد اولیه خوراک دام و طیور نظیر جو، ذرت و سویا و ترکیب آنها بر اساس فرمولاسیون خاص بر حسب نوع دام و طیور به صورت پودر، پلیت، کرامبل و مش خوراک دام و طیور تولید می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از واگذاری برخی از وظایف دامپزشکی به بخش خصوصی خبر داد و افزود: خراسان جنوبی در این امر در کشور پیشتاز است.
رضایی با اشاره به انواع مختلف بیماری‌ها مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: شهروندان از خرید فرآورده‌های گوشتی و لبنی فاقد علامت بهداشتی خودداری کنند.

 

نظر شما
ادامه