کد خبر: ۴۳۹۳۰
 

بزرگ‌ترین باغ وحش بریتانیا با یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان یک تیم شده‌اند تا از انقراض حیواناتی که روی کره زمین در خطر هستند، جلوگیری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، در راستای همکاری باغ وحش چستر و دانشگاه منچستر بیش از 1/1 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است تا تحقیقاتی در دو حوزه اصلی انجام گیرد. نخستین هدف بهبود چشم‌انداز آینده برای حیواناتی است که در آفریقا به‌شدت در خطر انقراض هستند و اگر به همین منوال بگذرد، تا چند سال دیگر هیچ اثری از این حیوانات روی کره زمین نخواهد ماند. کرگدن سیاه و یک گونه از گوره خر در این رده قرار می‌گیرند.

بیش از 60 درصد انقراض‌های عظیم حیوانات در نتیجه عدم سازگاری آنها با تغییر اقلیم و اکوسیستمی به وجود آمده است که عامل اصلی آنها انسان‌ها هستند و در این میان بیشترین انقراض‌های عظیم در آفریقا اتفاق افتاده است و همین امر این منطقه را یک اکوسیستم جدی و حساس برای مطالعه تبدیل کرده است.

جمعیت کرگدن‌ها و گوره‌ خرها در دهه اخیر با بیشترین خطر انقراض مواجه بوده‌اند و به همین دلیل شکار آنها در جهان ممنوع شده است. با این حال، محققان قصد دارند در تحقیقات خود دریابند که چطور تغییرات محیط زیستی و فعالیت‌های انسانی روی زندگی آنها تأثیر می‌گذارد.

دومین هدف این همکاری حمایت از تحقیقاتی است که روش‌های جدیدی را برای مدیریت مؤثر روی جمعیت حیوانات کشف کرد تا با کمک آنها تعداد حیوانات را افزایش داد.

از سوی دیگر قرار است که نتایج تحقیقات در اختیار کارشناسان و کارگران باغ وحش قرار گیرد تا برای کنترل و افزایش جمعیت حیوانات باغ وحش به کار گرفته شود.

 
 
نظر شما
ادامه