کد خبر: ۴۴۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: نقش دامپزشکی در عرصه بهداشت عمومی بسیار مهم است و سیستم قضایی استان کرمان در کنار دامپزشکی حافظ بهداشت جامعه است.

یدالله موحد در جلسه رفع ابهامات موجود در نحوه اجرای قوانین مربوط به تردد غیرمجاز دام و فرآورده‌های غیربهداشتی و رفع مشکلات آن اظهار داشت: نقش دامپزشکی در عرصه بهداشت عمومی بسیار مهم است و سیستم قضایی استان کرمان در کنار دامپزشکی حافظ بهداشت جامعه است.
موحد خاطرنشان کرد: ارتباط دامپزشکی با سیستم قضایی باید کاملا روشن تا مشکلات موجود شفاف‌سازی و رفع شود.
دادستان کرمان با اشاره به شعار پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید به دنبال راهکاری غیرقضایی برای رفع مشکلات مربوطه باشند و تا حدامکان مشکلات نباید قضایی شود.
وی با اشاره به مباحث مربوط به دام قاچاق و مشکلات موجود این معضل در کرمان بیان داشت: قوانین کاملا روشن و واضحی در این زمینه موجود است و دامپزشکی برای برخورد با این مسائل باید بر طبق این قوانین صراحتاً وارد عمل شود.
موحد تصریح کرد: بر این اساس مرجع تشخیص دهنده دام داخلی و خارجی صرفاً به عهده دامپزشکی و تشخیص قاچاق بودن آن برعهده گمرک است.
وی افزود: پس از قطعیت در تشخیص دام قاچاق باید سازمان جمع آوری اموال تملیکی نسبت به اجرای قانون اقدام کند.
دادستان کرمان در این راستا از کارشناسان دامپزشکی خواست تا در زمینه تشخیص قاطع‌ نژاد دام حداکثر دقت لازم را به عمل آورند تا حقی از کسی ضایع نشود.
موحد اظهار داشت: با هماهنگی به عمل آمده براساس قوانین نیروی انتظامی مکلف است، در طی این مسیر همکاری لازم را با دامپزشکی به عمل آورد.
غلامرضا زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در این نشست، گزارش کاملی از عملکرد قرنطینه و بازرسی بهداشتی دامپزشکی استان کرمان ارائه و از همکاری صمیمانه دادستانی کرمان تقدیر کرد.
رئیس بازرسی سازمان دامپزشکی کشور ضمن تشکر از اقدامات انجام شده دامپزشکی استان کرمان و همچنین همکاری دادستانی با این اداره کل اظهار داشت: خلاءهایی که در قوانین سازمان دامپزشکی کشور مصوب سال 1350 وجود دارد، در حال پیگیری و رفع قرار دارند.
عباس آتش‌بار با اشاره به موضوعاتی که در همایش ارتقای سلامت نظام اداری افزود: دستگاه قضایی و همچنین سازمان دامپزشکی کشور موافق مجازات‌های تنبیهی نبود و فقط خواستار اجرای کامل قانون است.
وی خاطرنشان کرد: از سوی سازمان جهانی بهداشت OIE که اخیرا از سازمان دامپزشکی کشور بازدید کردند، به قوانین دامپزشکی بالاترین نمره را داد، اما در بخش آموزش و فرهنگ‌سازی نمره خوبی دریافت نکرد و در این زمینه باید تلاش مضاعفی صورت پذیرد.
در این نشست سئوالات و ابهاماتی که در مورد نحوه اجرای قوانین دامپزشکی و چگونگی ارتباط با دستگاه قضایی وجود داشت، توسط دادستان کرمان پاسخ داده شد.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر بخش خصوصی
|
-
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
0
0
این هم از سیستم ADRS - GIS سازمان دامپزشکی که دوستان دولتی خیلی ادعا می کردند که از wahid هم معتبر تر است پس چی شد .
در سیستم pvc ایا می دانید نمره و جایگاه شما چند است .
zzz
|
-
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
0
0
همکار محترم ماهم دل خوشی ازgis نداریم که بخواهیم پز بدهیم ولی فرهنگ سازی و تبلیغ ربطی به این سیستم ندارد یعنی کارهایی که مثل تبلیغات از طریق رادیو به خصوص تلویزیون ساختن انیمیشن های کارتونی که کارهای ذامپزشکی زحمات و سختی کار چه دولتی چه خصوصی را نشان دهد چون کاردامپزشکی در روستاهاست کسانی که در شهرها زندگی میکنند خبر از این حرفه ندارند متاسفانه در هیچ شغلی این چنین بخش خصوصی سعی در تضعیف بخش دولتی ندارد و نمیدانم چرا . این خود نقش بسزایی در کمرنگ شدن زحمات همه دامپزشکان میهن دارد
ت
|
-
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
0
0
pvs درست است
دكتر مرتضي
|
-
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۲
0
0
متاسفانه اقدامات عده اي با هدف تضعيف بخش دولتي دامپزشكي با هدف كسب منافع شخصي است و نتيجه آن هم ارزيابي ضعيف كشور توسط مراجع بين المللي است.
نظر شما
ادامه