کد خبر: ۴۴۱۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیر طرح‌های تحقیق و کنترل آنفلوآنزا در شرق آسیا:
«دکتر فرهید همت‌زاده»​ افزود: میزبان های حساس این ویروس ها از بین رفته اند­­و در کل صنعت مرغداری نسبت به قبل آگاهتر شده و آمادگی بیشتری برای مقابله با آن دارد ...

حکیم مهر: مدیر طرح‌های تحقیق و کنترل آنفلوآنزا در شرق آسیا گفت: در سال ۲۰۱۸ عربستان بیشترین آسیب را از ویروس آنفلوآنزای حاد پرندگان دید و در کشور ما ۴۰ میلیون قطعه پرنده از بین رفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «دکتر فرهید همت زاده»​ ­دانشیار دانشگاه آدلاید استرالیا گفت: قرار بود عربستان تا سال 2020 بتواند 75درصد مصرف داخلی خود را تولید کند که آنفلوآنزای حاد پرندگان باعث شد ­تولید این کشور به­ کمتر از 50 درصد نیازشان برسد.

وی با اشاره به اینکه امسال موج کمتری از آنفلوآنزای حاد پرندگان را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: میزبان های حساس این ویروس ها از بین رفته اند­­و در کل صنعت مرغداری نسبت به قبل آگاهتر شده و آمادگی بیشتری برای مقابله با آن دارد.

همت زاده گفت:­ طرح هایی که در زمینه پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای حاد پرندگان داریم درکشورهای جنوب شرق آسیا و بیشتر در اندونزی متمرکز است .

وی اضافه کرد: گروهی بر روی ­طراحی واکسن و روش های مانیتورینگ مطابق واکسیناسیون­ کار می کنند.

همت زاده افزود: در 15سال اخیر که چنین مسئولیت هایی در منطقه جنوب شرق آسیا داریم، امیدواریم واکسن های موثری­ برای مقابله با این بیماری در کشور ما بومی سازی شود.

مدیرطرح های تحقیق و کنترل آنفلوآنزا در شرق آسیا گفت: نوع واکسن آنفلوآنزا برای هرکشور متفاوت است، بنابراین با استفاده از ظرفیت های موجود ساخت­ واکسن های بومی بسیار موثرتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: ویژگی آنفلوآنزا این است که از یک موج بزرگ شروع می شود و کم کم به یک موج کوچک می رسد و هر 10 سال یکبار این موج تکرار می شود، بنابراین دائما باید آن را کنترل کنیم.
 
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
واقعيت هم همينه وقتي 40ميليون مرغ از بين رفته وميزبان حساس كم شده و به نوعي مرغي نمونده باييستي موج بيماري هم كم بشه
به نظر بهترين روشي هست كه ميشه با بيماريها مبارزه كرد و اونها رو ريشه كن كرد
يعني به عبارتي در سال اول بزاريم بيماري كل كشور رو بگيره وانكار كنيم و وقتي ميزبان ها از بين رفتن در سال بعد كل تبليغ كنيم كه آمار تلفات كم شده
دامپزشك بخش خصوصي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
"مدیر طرح‌های تحقیق و کنترل آنفلوآنزا در شرق آسیا"!!!!!!!!!
مدير محترم سايت وزين حكيم مهر: لطفا در مورد ذكر عناوين افراد كمي تامل بيشتري بفرماييد تا اگر هر ظريفي پرسيد مدیر طرح‌های تحقیق و کنترل آنفلوآنزا در شرق آسیا در كجا ؟مربوط به چه سازماني؟درچه مقطع زماني ؟بر اساس چه مدركي؟.......بتوانيم پاسخ دهيم.
اقاي دكتر بفرمايند برچه اساسي مطرح مي كنند جمعيت طيور حساس كم شده است؟ طيور تخمگذار ما مقاوم تر شده اند؟نژاد هاي پرورشي تغيير كرده؟ جمعيت تخمگذار ما كم شده يا با پرندگان حساس هماهنگ شده است؟ انشااله اقاي دكتر همت زاده .................. موفق باشند
نظر شما
ادامه