کد خبر: ۴۴۲۰۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر



دوران قتل سگ‌های ولگرد هنوز تمام نشده است. فیلم تزریق اسید به سگ‌های ولگرد این روزها کمتر منتشر می‌شود اما قتل هنوز ادامه دارد،‌ در حالی که شهرداری در برخی شهرهای ایران به بلوغ مناسبی رسیده است و جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد را به سازمان‌های مردم‌نهاد سپرده، در برخی شهرها تصدی‌گری هنوز اجازه رفتار منطقی را به شهرداری‌ها نمی‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، نمونه این رفتار را می‌شود در پناهگاه سگ‌های ولگرد مشهد دید. «پردیس وفاداران» هفته‌هاست که گوشه‌ای از ذهن فعالان محیط زیست و حقوق حیوانات را اشغال کرده است؛ جایی که بیش از ۲۰۰۰ قلاده سگ به حال خود رها شده‌اند تا از گرسنگی و تشنگی بمیرند و شهرداری هر روز تعداد بیشتری سگ ولگرد را به آن اضافه می‌کند.

«پناهگاه پردیس وفاداران» مشهد تا همین سه ماه پیش در اختیار یک سازمان مردم‌نهاد بود و بیش از ۱۸۰۰ قلاده سگ در آن نگهداری می‌شد. طبق برنامه باید سگ‌ها واکسن می‌زدند،‌ عقیم می‌شدند و بعد برای واگذاری یا رهاسازی آماده می‌شدند تا اگر کسی سرپرستی آنها را قبول نکرد، دوباره به حومه شهر برگردند؛ با این تفاوت که این بار خطری برای انسان‌ها نداشتند و می‌توانستند در کنار مردم به زندگی عادی‌شان ادامه دهند. شهرداری مشهد اما بازی را به هم زد و جلوی رهاسازی سگ‌ها را گرفت. خانم دانش،‌ مسئول قبلی این پناهگاه می‌گوید: شهرداری و سایر سازمان‌های مسئول در مشهد تا جایی که می‌توانستند سر راه ما مشکل ایجاد کردند. از تاخیر در پرداخت صورت‌حساب‌های ما گرفته تا جلوگیری از رهاسازی سگ‌ها در حومه شهر. من برای اداره این پناهگاه، خانه و ماشین خودم را فروختم و صرف این کار کردم. همین الان بعد از سه ماه شهرداری مشهد هنوز ۲۵۰ تومان به من بدهکار است و در پرداخت آن تعلل می‌کند. در مورد رهاسازی هم می‌گویند چون مشهد شهر امام رضا (ع) است نمی‌شود سگ را در اطراف آن رها کرد،‌ در صورتی که تجربه نشان داده است که انجام این کار هیچ خطری برای مردم و حیوانات ندارد. در شهری که ضامن آهو در آن ساکن است، سگ‌ها را در یک وضعیت اسفناک رها کرده‌اند تا از گرسنگی و تشنگی و بیماری بمیرند و کسی هم مسئولیت مساله را قبول نمی‌کند.

فعالان حقوق حیوانات مشهد می‌گویند از سه ماه گذشته که مدیران قبلی پردیس وفاداران اراده آن را به شهرداری برگردانده‌اند تا به حال،‌ شهرداری سوله محل نگهداری حیوانات را به سازمان مدیریت پسماند واگذار کرده است. تلاش ایسنا برای بررسی موضوع و گفت‌وگو با مدیر سازمان پسماند شهرداری مشهد در مورد وضعیت فعلی پناهگاه وفاداران که بیش از دو هزار سگ در آن به حال خود رها شده‌اند،‌ تا کنون بی‌نتیجه مانده است.

در هفته‌های گذشته خبرنگار و عکاس ایسنا در مشهد بارها تلاش کردند داخل محل فعلی پناهگاه سگ‌ها شوند و از وضعیت آنجا گزارشی تهیه کنند اما سازمان پسماند و شهرداری مشهد از ورود آنها به پناهگاه جلوگیری کرده‌اند.

نوشین قمریان،‌ از فعالان حقوق حیوانات مشهد که در حال حاضر از جمله معترضان به وضعیت فعلی پناهگاه وفاداران است، می‌گوید: روزهاست که به این حیوانات نه آب داده‌اند، نه غذا. آنها را رها کرده‌اند تا از گرسنگی بمیرند. اجازه نمی‌دهند هیچکس وارد پناهگاه شود. مسئولان سازمان پسماند هم که مدیریت این پناهگاه را به عهده دارند از پاسخگویی خودداری می‌کنند. امروز (شنبه) ‌من به همراه چند نفر دیگر از کسانی که نگران این حیوانات هستند جلوی در سازمان پسماند تجمع کرده‌ایم تا بینیم آیا می‌توانیم با کسی در این مورد صحبت کنیم یا نه اما هنوز هیچ پاسخ روشنی دریافت نکرده‌ایم.

یکی از فعالان حقوق حیوانات که بعد از مشاجره با مسئولان فعلی سوله توانسته داخل پناهگاه را ببیند، تعدادی عکس با دوربین موبایل برای ایسنا ارسال کرده است که وضعیت دلخراش این پناهگاه را نشان می‌دهد.

ایسنا پیگیری وضعیت پناهگاه سگ‌های ولگرد «پردیس وفاداران» را تا رسیدن به پاسخ ادامه خواهد داد و آماده انتشار توضیحات مسئولان در این زمینه است.






 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
5
خدا ...... بده به این مسولین این وضعیت حیوانات بی پناه و بی گناه تو یه کشور اسلامیه خدا ....... که نه مردم از دستتون در امانن نه حیوانات نه طبیعت ای خدا اه این سگا دامن ....... مشهدو بگیره .................. ای خدا قلبم داره از کجاش کنده میشه ............. خدا ازتون نگذره
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
خدالعنتشون کنه اونقدگفتم سگ فحش نیست بهترین دوست انسانه ویادگاراجداداریایی مون دهنم کف کرد.ازحالا به بعد مامورای جمع اوری سگ ببینم ................ نکنم ادم نیستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
1
4
این بندگان خدا آخه چه آزاری دارن، با وفا ترین موجود خدا چرا باید بیفته به دست انسان نماها
امام رضا ضامن آهو شد اونوقت به اسم امام رضا همچنین جنایتی مرتکب میشن!!!!!
امیدوارم با رسانه ای شدن این موضوع جلوی ادامه این سگ کشی ها گرفته بشه
نتیجه کارشون رو میبینن....
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
4
الهی خیر نبینید با این رفتاری که با این زبان بسته ها کردید.
خدا جزای این عمل بد شما را بزودی خواهد داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
3
پشت صحنه گروه های حمایتی بعد از پول به جیب زدن های هنگفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
1
4
توروخدا فکری به حال این بیچاره ها بکنین. خواهش میکنم
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
2
مملکت گل و بلبل دیگه. فقط سوء استفاده از اسم اسلام حالا به هر شکلی شده.خوب مشهد شهر امام رضاست .درست بار ماشین کنید ببرید یه شهر دیگه .نه تو این وضعیت رها کنید
اخه چقدر حماقت... ........... این شهردار ....محترم مشهد گمون نکنم ........ باشه. مگه کرایه ی ۲ کامیون چند میشه.
واااااااای از دست شماها که اسلام رو بی ابرو واعتبار کردین به
اگه قانون توی این مملکت بود باید شهردار بازخواست میشد.حیف .....
که این مملکت افتاده دست ............... بیفکر و خود رای .
حکیم مهر عزیز لطفا حذف نکنید.ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
1
لعنت بهتون
ناشناس
|
France
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
شكايت جمعي تهيه بشه. به نتيجه ميرسه
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
خداوندا چرا اینقدر ما سنگدل شده ایم.دوستان به هر طریق که هست به داد این موجودات بی پناه برسید.انسانها چقدر ارزش دارند که سگها را حرمت بگذارند.
خدیجه دانش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
1
درودها به حامیان واقعی حیوانات
این گزارش دروغ محض است اگر از خدا نمیترسید از خودتون خجالت بکشید من خدیجه دانش هستم همان کسی که جرات کردم و بخاطر سگها پس از 34 سال خودمو بازنشسته کردم از همه اون حامی نماهایی که فقط حرف مفت میزنند و حتی یک هزارتومنی خرج زبون بسته ها نمیکند و فقط نظارت غیر عادلانه و مغرضانه دارند میگویم من طی 18 ماه هم کشتار رو لغو کردم و هم عقیم سازی و ایمن سازی انجام دادم لیکن انهایی که برای کلاشی و سرکیسه کردن حامی های فانتزی دوختند انقدر سنگ انداختند تا دوباره کشتار سگهای بیگناه شروع شود تا دوباره نورافکن بندازند روی سگهایی که خو لت و پار و مجروحشون کردند و اخ و واخ و دادار دودور کنند که اه بیایید کمک کنید پول بدید این سگ رو درمان کنید شاهدم ماشین های های لوکس و خانه های لاکچری و عکس ها و پارتی های انچنانی اسن تعدادی جوان مزدور دارند که فقط ترور شخصیت کنند و عکس ها را فتوشاپ کنند و درگروهها زر زر زیادی کنند بهرحال من پردیس مشهد رو تحویل سازمان مپ دادم چون اجازه رهاسازی سگهای ایمن و عقیم را بمن ندادند حالا اگر مرد میدوان هستید بلوف نزنید این گوی و این میدان بقول حضرت حافظ
گوی مردی و مروت در میان افکنده اند
کس به میدان در نمیاید حامی نماها را چه شد
ارادتمند همه حامیان واقعی . دانش
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
0
0
خیلی از اینکه بعضی انسانها اگر کمی به خودش بنگرد اون حیوان چه ذاتی چه وفاداریش از ما ادمهای به ظاهر ادم ولی درواقه یک حیوان بسیار بد وبیرحم است من اگه بدونم باعث و بانی این جنایت کیا هستن بهشون امان نمیدم
ناشناس
|
Latvia
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
سلام آدرس سوله پردیس کجاست
نظر شما
ادامه