کد خبر: ۴۴۷۹

حکیم مهر -  شماره جدید هفته‎نامه دنیای سبز در بخش برگزیدهها که هر هفته به یکی از کشاورزان ، دامداران و مرغداران نمونه اختصاص داشت این بار یک چهره دامپزشک به خود دیده است.

دکتر کامران ملک‎پور سردبیر این هفته‎نامه در این شماره به سراغ فردی رفته که مشاوره رسانه‎ای هم به وی می‎دهد.

دکتر ناصر نبی‎پور دامپزشک و مرغدار مشهوری است که اکنون ریاست هیأت مدیره جامعه دامپزشکان را بعهده دارد و اکنون با سن 56 سال و با تولید 500 هزار تن {قطعه} پولت و 2500 تن تخم مرغ {در سال} در هفته‎نامه مشاور رسانه‎ای جامعه دامپزشکان ایران معرفی شده است.

این مرغدار رمز موفقیت خود را اینچنین بیان نموده است : "یکی از دلایل موفقیت ما به سیستم‎های تغذیه برمی‎گردد. زیرا کارخانه‌ای که در آن دان مرغ‎ها تهیه می‎شود از میکسر افقی به جای میکسر عمودی استفاده می‌کند. همچنین به دلیل اعمال قرنطینه بسیار شدید در ورود و خروج از واحد تولیدی، از بروز بیماری‎ها جلوگیری بعمل می‎آید."

دکتر نبی‎پور درباره سابقه خود هم اینچنین اظهار داشته است : "پس از فارغ‎التحصیلی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در سال 58، از سال 59 فعالیت در زمینه مرغداری را آغاز کردم و در سال 68 یک مرغداری تأسیس کردم. در سال 88 نیز به عنوان مرغدار پولت‎کار نمونه استان قزوین برگزیده شدم."

وی درباره مشکل بزرگ مرغداران گفته است : بی‎برنامگی، نقش نداشتن مرغداران در برنامه‎ریزی‎ها و تصمیمات، نبود آگاهی، عدم اطمینان، مشخص نبودن وضعیت بازار ، نوسان شدید در بازار و نبود امنیت شغلی از بزرگترین مشکلات موجود است. در حال حاضر وضعیت به حدی نامناسب است که بیماری و تلفات ناشی از آن ، بازار مرغ و تخم‎مرغ را تنظیم می‎کند، زیرا بروز تلفات و افت تولید موجب کاهش عرضه و افزایش قیمت می‎شود.

رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران آرزوی کاری خود را هم اینگونه بیان نموده است : "آرزویم این است که روزی تشکل‎ها از قدرت لازم برخوردار شده و روی پای خود بایستند. زیرا اگر قدرت تصمیم‎گیری و برنامه‎ریزی در دست تشکل‎ها باشد، هم تولیدکننده و هم مصرف کننده و هم بخش دولتی سود لازم را می‌برند."

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه