کد خبر: ۴۴۸۱۸
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
خبرگزاری دانشجو گزارش داد:
برخی از دانشجویان پس از دیدن این صحنه اظهار داشتند که از انجام این حرکت توهین‌آمیز و اشتباه از سوی یکی از اساتید دانشگاه بسیار ناراحت هستند ...
 

حکیم مهر: اواخر هفته گذشته یکی از اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز در سرسرای دانشکده، پایان نامه‌های دانشجویی را بر روی سطل زباله مخصوص کاغذ باطله قرار داد که با واکنش دانشجویان مواجه شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری دانشجو، اواخر هفته گذشته در سر سرای دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، یکی از اساتید این دانشگاه تعدادی از پایان نامه‌های دانشجویی را بر روی "سطل زباله مخصوص کاغذ باطله" قرار داد.

برخی از دانشجویان پس از دیدن این صحنه اقدام به انتشار تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های دانشگاهی دانشگاه شهید چمران اهواز کردند و اظهار داشتند که از انجام این حرکت توهین آمیز و اشتباه از سوی یکی از اساتید دانشگاه بسیار ناراحت هستند.

همین موضوع ما را بر آن داشت تا با یکی از دانشجویان فعال دانشگاه شهید چمران اهواز به گفتگو بپردازیم و از جزییات این حرکت ناپسند استاد دانشگاه آگاه شویم.

 این دانشجوی فعال دانشگاه شهید چمران اهواز می‌گوید: اواخر هفته گذشته با چند دانشجوی دیگر در حال عبور از سر سرای دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز بودم و با این صحنه توهین آمیز مواجه شدم که تعدادی از پایان نامه‌های دانشجویی بر روی سطل زباله‌ای که چندین وقت است در این محل قرار دارد تا اساتید و کارکنان و دانشجویان کاغذ‌های باطله خود را داخل آن بیندازند، قرار داده بود.

حاصل زحمات دانشجویان بر روی سطل زباله قرار گرفت

وی اضافه می‌کند: بروز چنین رفتاری از سوی یک استاد دانشگاه و برخوردی این چنین با حاصل زحمات یک یا چندساله دانشجو‌های مقطع دکترای تخصصی یا عمومی بسیار توهین آمیز است و دانشجویان از دیدن این پایان نامه‌ها بر روی سطل کاغذ باطله احساس خوشایندی نداشتند.

 این دانشجوی فعال دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه می دهد: پس از اینکه دانشجو‌یان به وضوح دیدند که پایان نامه دانشجویان سال‌های قبل بر روی سطل زباله‌ای که مخصوص کاغذ باطله است، قرار داده شده تصمیم گرفتند از این صحنه عکس بگیرند و ما این تصویر را در فضای مجازی پخش کردیم و در کانال‌های دانشگاهی دانشگاه کار شد. علاوه بر دانشجویان مقطع دکتری سایر دانشجویان دانشگاه نیز نسبت به این کار اشتباه استاد دانشگاه واکنش نشان دادند و از آن به عنوان اقدامی غیرقابل توجیه و ناپسند تلقی کردند.

وی ادامه می‌دهد: این اتفاق به من و سایر دانشجویان مقطع دکتری که در حال کار کردن بر روی پایان نامه خود هستند و قرار است ظرف چندماه آینده دفاع داشته باشند، حس خوبی القا نمی‌کند و با خود می‌گوییم قطعا تا چند ماه دیگر با پایان نامه من نیز چنین رفتاری می‌شود!

 بروز چنین رفتاری از سوی استاد دانشگاه غیرقابل توجیه است

این دانشجوی فعال دانشگاه شهید چمران اهواز با ابراز تاسف از رفتار استادی که دست به چنین کاری زده است، ادامه می‌دهد: این در حالی است که طبق آیین نامه پایان نامه، در دانشگاه شهید چمران اهواز نسخه کتابخانه وجود دارد و تعداد نسخی که باید صحافی و چاپ شوند، مشخص است و اساتید از این امکان برخوردارند که اگر نسخه چاپی نمی‌خواهند، می‌توانند اعلام کنند که نسخه چاپی به آن‌ها ارائه نشود و فایل پایان نامه از طریق ایمیل برای آن‌ها ارسال شود؛ بنابراین این استاد می‌توانست از قبل اعلام کند که نسخه چاپی به وی ارائه نشود و اگر اکنون به نسخه چاپی پایان نامه‌ها احتیاجی نداشته آن‌ها را در اختیار کتابخانه دانشگاه قرار می‌داد نه اینکه بر روی سطل زباله مخصوص کاغذ باطله‌ها می‌گذاشت!

وی با تاکید بر اینکه قرار دادن پایان نامه‌ها بر روی سطل زباله چیزی جز توهین به دانشجو نیست، می‌گوید: بنابراین بروز چنین رفتاری از سوی استاد دانشگاه غیرقابل توجیه است و انجام این کار در دانشگاه و مقابل دیدگان دانشجویان توهین به دانشجو تلقی می‌شود؛ چرا که دانشجویان دانشگاه از این موضوع آگاهند که اساتید از پایان نامه‌ها برای دستیابی به مدارج عالی علمی خود استفاده می‌کنند و مراتب استادی، دانشیاری، استاد تمامی و بعضا پروفسوری را با پایان نامه‌های دانشجویی کسب می‌کنند و یکی از امتیازات ارتقای علمی اساتید تعداد پایان نامه‌های ارائه شده به آن‌ها است که استاد راهنما یا مشاور دانشجو بوده اند؛ بنابراین چنین برخوردی با این پایان نامه‌ها غیراصولی و توهین آمیز است.

 معاونت پژوهشی دانشکده دامپزشکی قول پیگیری داد

این دانشجوی فعال دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه می‌کند: انتشار این تصویر در فضای مجازی بازخورد خوبی از سوی دانشجو‌های دانشگاه داشت و در فاصله زمانی کمی، سریع پایان نامه‌ها از روی سطل زباله برداشته شدند و معاونت پژوهشی دانشگاه قول پیگیری این جریان را به دانشجو‌یان داد.

وی یادآور می‌شود: معاونت پژوهشی دانشگاه یکی از افرادی بود که نسبت به این تصویر واکنش نشان داد و پس از دیدن این عکس در شبکه‌های اجتماعی دانشجویان دانشگاه اعلام کرد که حتما این مسئله را پیگیری می‌کند و قول شناسایی و برخورد با استادی که چنین رفتاری انجام داده را به دانشجویان داد.

این دانشجوی فعال دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه می‌دهد: خوشبختانه معاون پژوهشی دانشکده دامپزشکی به قول خود عمل کرد و با وجود اینکه نتوانستند استاد خاطی را شناسایی کنند، به تمام اساتید هیات علمی تذکر دادند که در صورتی که به نسخه چاپی پایان نامه دانشجو‌ها احتیاج نداشتند آن‌ها را به کتابخانه تحویل دهند.

 همه اساتید دانشگاه با پایان نامه‌های دانشجویان به یک شکل برخورد نمی‌کنند

وی می‌گوید: البته پس از این جریان، یکی از اساتید بخش‌های دیگر دانشکده تصویری برای دانشجو‌ها ارسال کرد که در آن تصویر به وضوح نشان داده شده بود که پایان نامه‌های دانشجویی دانشجویان را از سال تحصیلی ۷۱ به شکلی مرتب نگهداری کرده و هیج بی احترامی به پایان نامه‌های دانشجو‌ها نکردند و با این کار نشان دادند که همه اساتید دانشگاه با پایان نامه‌های دانشجویان به یک شکل برخورد نمی‌کنند.

این دانشجوی فعال دانشگاه شهید چمران اهواز می‌افزاید: قطعا هیچ دانشجویی دلش نمی‌خواهد با پایان نامه اش چنین برخوردی شود و همین مسئله باعث شد دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به شکلی جدی پیگیر این جریان تلخ باشند؛ چرا که برخورد‌های این چنینی اساتید با پایان نامه‌های دانشجویی در شان دانشجو‌های دکتری نیست و امیدواریم دیگر شاهد توهین‌هایی از این قبیل نباشیم.

وی تاکید می‌کند: هدف ما از انتشار این تصویر در فضای مجازی این بود که به مطالبه دانشجو‌ها از اساتید در زمینه نگهداری صحیح از پایان نامه اهمیت داده شود و خوشبختانه انتشار این تصویر واکنش‌های خوبی از سوی دانشجو‌ها و معاونت پژوهشی داشته و دیگر این مسئله مدنظر ما نیست که کدام استاد چنین کاری را انجام داده و همین که این اشتباه مورد پذیرش هیات علمی قرار گرفته برای ما دانشجو‌ها کفایت می‌کند.

 معاون پژوهشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز: به هیات علمی تذکر داده شد

«دکتر محمدحسین راضی جلالی» معاون پژوهشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این باره می‌گوید: متاسفانه یکی از اساتید دانشکده دست به چنین کاری زده بود و مشخص نیست که کدام استاد چنین کاری انجام داده، به همین خاطر تذکری کلی به هیات علمی دانشکده دادیم که اگر به نسخه چاپی پایان نامه دانشجو‌ها احتیاجی ندارد آن‌ها را به کتابخانه تحویل دهند تا در دسترس دانشجو‌ها و سایر اساتیدی که خواستار استفاده از آن‌ها هستند قرار گیرد.

 
 
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
1
وقتی پایان نامه های ما هیچ مشکلی از صنعت را حل نمیکند و به هیچ دردی نمیخورند همان بهتر جای الکی نگیرند.
علت بدرد نخور بودن پایان نامه ها هم بخاطر عدم انگیزه ی دانشجویان این رشته است که دچار سرخوردگی شده اند. و میدانند حتی اگر یک کار ارزشمند علمی انجام دهند هیچ تاثیری در آینده ی شغلیشان نخواهد داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
1
پایان نامه ها تو ایران هیچ استفاده ای نمی شود. اقلا بدرد سبزی فروش بخورد!!!!!!!!!!!! تابحال ادارات دامپزشکی از پایان نامه ها در عمل استفاده کرده اند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
این حرف دروغ محضه
اگر پایان نامه ها رو باز می کردید اسم استاد مربوطه باید در تمام آن ها مشترک باشد.
اگر این استاد چه به عنوان راهنما، مشاور و یا داور بوده باشد در حقیقت اول به خودش توهین کرده و بعد دانشجویان
از این اساتید ......... که اهمیتی به علم نمیدن و فقط با ........... استخدام شدند در همه جا هست. در دانشگاه ارومیه هم زیاد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
چرا این پایانه ناهه ها بدرد نمی خورند؟. اگر چه برخی از این پایان نامه ها برای رفع تکلیف داده شده است وکارهای تکراری بوده ولی تعداد از آنها کار بردی میباشند ولی چون ما اداره ای بنام ترویج در سیستم دامپزشکی نداریم و هیچ ارتباطی بین دانشگاه و سازمان دامپزشکی وجود ندارد(سازمانن ها میگویند اساتید بی سوادند و ما تجربه داریم اساتید هم بطور کلی به سازمان بصورت یک اداره زائد که بود و نبودش بحال مملکت فرقی ندارد نگاه میکنند) کارهای تحقیقی این پایان نامه ها بلا استفاده میماند.برای مثال شما یک بیماری را در یک نقطه در 4 فصل مورد تحقیق قرا میدهید و مشخص میکنید مثلا فراوانی آن در بهار زیاد است و یافته خود را انتشار میدهید حال اگر یک اداره ترویج قوی وجود داشته باشد در این ناحیه در فصل زمستان برای پیش گیری از این بیماری که قرار است در بهار تظاهر نماید اقداماتی انجام میشود.چه بسا کارهای بزرگی صورت گرفته وایده های مهمی داده شده که اگر بکار گرفته میشدند امروز برای خرید گوشت و نهاده های دامی و کشاورزی با صرف ارز زیاد مجبور نبودیم دستمان را نزد هر کس و ناکسی دراز کنیم.
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
چرا روی سطل گذاشتن!؟مأمور خرید دانشگاه باید فکری برای این زمان ها هم بکند.
واقعا متاسفم!
ارزش انسان در ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
وقتی که .......، ارزشی به فارغ التحصیل دامپزشکی نمی ذاره ،دیگه چه انتظاری از ارزش گذاشتن به کاغذ هست.تو ایران،ارزش و حقوق انسانها به راحتی نادیده گرفته می شه،کاغذ دیگه چیه ؟وقتی برای دولت عمر و وقت و زندگی فارغ التحصیل ارزش نداره و حتی حق اعتراض هم نداری،چه انتظاری از ارزش به پایان نامه هست!!!باید وقتش می دونستید که این ....... برای تحقیقات مردمی ارزشی قائل نیست و پایان نامه رو سرسری حل می کردی می رفت.پایان نامه بیست و شانزده هر دو برای این دولت در یک حد خواهد بود.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
3
پایان نامه کیلویی چنده مگه . من برای پایان نامه سه سال تمام کار کردم . تا حالا دهها کپی از روش پایان نامه دادن و دکتری گرفتن . واقعا در ایران جای پایان نامه داخل سطل آشغاله نه روی اون . دست استاد درد نکنه!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
چقدر تعصب‌بی خود حالا اونجا گذاشته واقعیت رو باید پیدا کرد یه ادم مریض یه عکس گرفته و گذاشته چی رو ثابت می کنه
جالبه خیلی از همینها که عکس میگیرن هیچ‌ علاقه ای به ددام مپزشکی و در س ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
نمیشه بد قضاوت کرد چون استاد بابت اون پایان نامه ها امتیاز علمی و‌ مادی دریافت می کند.شاید لحظه ای خواسته کتابها و لوازمش را جابجا کند و یکی با شیطنت عکس گرفته است
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
با سلام. البته شکل کار صحیح نیست و اینکه روی سطل نوشته شده باطله، جلوه خوبی برای بیننده ندارد ولی با توجه به اینکه احتمالا استاد مربوطه بازنشسته شده یا زمان پایان نامه ها ممکن است به بیش از ۲۰ سال پیش برگردد، بنظر می رسد بازیافت کاغذ آنها بلامانع باشد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
علم دامپزشکی امروز ایران دقیقا به درد همان سطل زباله میخورد.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
بی شک یکی از بهترین دانشکده های کشور به دلیل تمرکز کلیه اعضی هیات علمی بر امور دانشجویان دانشکده و عدم همکاری یا همکاری بسیار کم با مراکزی مانند دانشگاه آزاد و... می باشد. دانشجویان این دانشکده هم جسارت بسیار بالایی مخصوصا در دام بزرگ و جراحی دارند
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
1
جای دامپزشکی روی همون سطله و بس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
1
قطعا بی ارزش بوده
اگر مثل طلا ارزشمند بود توی گاوصندوق نگهداریش می کردن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
قابل توجه متقاضیان ورود به رشته ی دامپزشکی.خواهشا آینده خود را تباه نکنید.ازاین خبر ها درس عبرت بگیرید
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
جاش همونجاست .
نظر شما
ادامه