کد خبر: ۴۴۸۴۷
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه خبر داد:
«دکتر جواد شایان‌خواه» افزود: بلافاصله پس از این واقعه، اکیپی از دامپزشکی در محل حاضر و با توجه به مشکوک شدن به بیماری هاری، اقدام به نمونه‌برداری نمودند ...
 

حکیم مهر: اعضای یک خانواده در فیروزکوه توسط یک قلاده سگ خانگی به شدت مجروح شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه، بر اساس گزارش یکی از صاحبین یک قلاده سگ خانگی در روستای انزها واقع در بخش حبله رود شهرستان فیروزکوه به اداره دامپزشکی شهرستان مبنی بر تغییر خلق و خوی حیوان خود و گزیدگی اعضای یک خانواده (مادر و پسر) که به علت جراحات شدید ناشی از گزیدگی از ناحیه دستها، پاها و کمر و بیهوشی، بلافاصله مادر و پسر خانواده توسط آمبولانس به بیمارستان امام خمینی فیروزکوه جهت اقدامات درمانی و واکسیناسیون برعلیه بیماری هاری اعزام گردیدند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه گفت: بلافاصله پس از این واقعه، اکیپی از دامپزشکی در محل حاضر و با توجه به مشکوک شدن به بیماری هاری، اقدام به نمونه برداری نمودند. لازم به ذکر است که نمونه مذکور جهت تشخیص قطعی بیماری هاری از مغز سگ گرفته می شود و چاره‌ای جز مرگ حیوان وجود ندارد، لذا با تزریق داروی بیهوشی و ایجاد مرگ بی درد، نمونه لازم اخذ و سپس به روش بهداشتی معدوم سازی گردید. نمونه اخذ شده نیز جهت تشخیص قطعی بیماری سگ مذکور که مشکوک به هاری بود، بلافاصله  به انستیتو پاستور (آزمایشگاه تخصصی بیماریهای ویروسی کشور بخصوص بیماری هاری) ارسال گردید.

«دکتر جواد شایان خواه» افزود: باتوجه به احتمال وقوع این بیماری در منطقه مذکور  اقدامات پیشگیرانه به اداره حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابلاغ و همینطور واکسیناسیون بر علیه بیماری هاری در سگ های مناطق حبله رود توسط اکیپ های دامپزشکی، جهت ایجاد کمربند حفاظتی و منطقه امن از حیث بیماری آغاز گردید.

وی در ادامه تصریح کرد: بیماری هاری به دلیل نگهداری و همزیستی حیوانات مختلفی مانند سگ و گربه با انسان و درگیری حیوانات وحشی احتمالا مخزن بیماری  با حیوانات خانگی (سگ، گربه) الخصوص در فصول سرد جهت دریافت پسماندهای غذایی حوالی روستاها و درگیری با سگهای حوالی روستا و گله  اتفاق می افتد و  همچنین وجود جانورانی وحشی مانند گرگ، روباه، شغال و راسو در کوهستان های شهرستان فیروزکوه بوده، به نوعی مخرن بیماری هاری بوده که در زیست بوم از طریق حیات وحش و احتمالا بومی این مناطق شده است که سبب انتقال بیماری هاری می گردد.

دکتر شایان خواه اذعان داشت: در طرح واکسیناسیون لار سال 97، بیش از 750 قلاده از سگ های شهرستان اعم از سگهای روستایی و خانگی  بر علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه افزود: سال در مهرماه سال گذشته نیز یک مورد هاری در یک قلاده سگ خانگی روستای طارس نیز مثبت اعلام گردید که خوشبختانه گزیدگی یا جراحات در نفرات انسانی مشاهده نشد، با توجه به گزارش گیری و پایش منطقه طارس  از صاحب دام، مشخص گردید که تعدادی از روباه های منطقه تلف گردیده اند که این احتمال وجود داشت که بیماری بصورت مخزن در زیست بوم از طریق حیات وحش از طریق درگیری با گرگ یا روباه  سبب انتقال بیماری شده است.

دکتر شایان خواه تصریح کرد: هاری بیماری مشترک بین انسان و دام به شمار می رود و این بیماری عفونی، حاد، کشنده و ویروسی است که به شکل های هاری خشمگین 'تحریکی' یا هاری خاموش 'فلجی' ظاهر می شود.

به گفته وی، مهمترین راه انتقال بیماری هاری گزش توسط حیوان هار است که دوره نهفتگی بیماری هاری در سگ و گربه به طور معمول 2 تا سه هفته و گاهی نیز چند ماه است.

وی در پایان تصریح کرد: شهروندان باید هر نوع گزش از سوی حیوانات بویژه گربه و سگ را بلافاصله به شبکه بهداشت اطلاع داده و برای اقدامات درمانی و پیشگیرانه مراکز درمانی مراجعه کنند؛ همچنین در صورت مشاهده علائم مشکوکو هرگونه تغییر رفتار غیرعادی و غیرمتعارف  در سگ و یا سایر حیوانات اهلی و وحشی، از طریق مراجعه حضوری و یا باتماس شماره 76442004، مراتب را به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

در پایان لازم به ذکراست  با مساعدت شهرداری شهرفیروزکوه با احداث و  ایجاد پناهگاه حیوانات بیش از 250 قلاده سگ ولگرد در محل مذکور پس از اقدامات درمانی،عقیم سازی و واکسیناسیون هاری توسط دامپزشکی نگهداری و به مرور رهاسازی می گردند.

 
 
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Italy
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
1
سگ خانگی ؟؟
اینا سگای گله هستن
سگ خانگی نیستن ،متاسفانه شرایط نگهداریشون هم با سگ ولگرد فرقی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
2
چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی
مگه مجببورید آخه؟؟؟؟؟؟
سگ جاش دنبال گله و نگهبانی و موادیابی و زنده یابی است
سگ خانگی دیگه چه صیغه ای هستش مثل ویروس افتاده به جون خانواده ها؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
2
سلام و عرض ادب
كاش برخي از مسئولين استانداري و وزارت بهداشت ببينند و خجالت بكشند از امكاناتي كه در اختيار دامپزشكي گذاشته اند تجهيزات نمونه برداري را ملاحظه كنيد و آب شويد راستي اختلاس فراموشتان نشود
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
1
جنابي كه ادعاي عقل و فضيلت داريد،
شما كه اينقدر ميفهميد، بگيد ببينيم تا بحال چندتا كتاب روانشناسي و محيط زيستي خونديد؟
شما بهتره بري ببيني امروز چه دعايي بايد بخوني كه نخوندي! كم كاري نكن، در زمينه هايي كه سوادشو نداري نظر نده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
1
بنده هیچ ادعایی ندارم
ولی تصاویری که می بینید نتیجه عملی کتب روانشناسی مد نظر جنابتان است!
بچه جان!
سگ همنشین انسان نیست بیخود دنبال استدلال علم روانشناسی براش نگرد!
تمام موجودات از جماد و نبات و حیوان را خداوند برای انسان خلق کرد و به انسان هم نحوه بهره گیری از آنها را آموخت و جایگاه هر کدام را خود خداوند تعیین کرده او خالق است و او و فقط او میداند جای اشیاء کجاست عدل قرار گرفتن هر چیز سر جای خودش است و جای هر چیز را کسی که خالق و مربی آن است میداند و بس!(فهمیدنش که سخت نبود!!!!)
البته اگر بگم: العدل وضع کل شیء فی موضعه؛ کلام امیرالمومنین علی علیه السلام است حتما می فرمایید برم دعای امروز را بخونم ولی اگر بگم از کانت و هگل و دکارت و ... است روشنفکر و مدرنیست و نوگرا و تحول خواه میشم!!!!!!!!!
اون نویسنده کتاب روانشناسی که برای آرامش انسان همنشینی با سگ را تجویز می کنه فرق انسان با حیوان را در چه میداند؟
خالق و مربی انسان خدایی است که میفرماید:
الا بذکر الله تطمئن القلوب
تنها یاد خداست که آرامش آفرین است برای انسان
ما آمده ایم تا با بهره گیری از این عالم فرشته شویم و هم صحبت با نخبگان عالم خلقت که مقربان حضرت حق هستند شویم نه که با این همه پیشرفت در عالم علم و تکنیک تازه با سگ و گربه روز را شب کنیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
اونهای که ادعای حمایت از حیوانات را دارند این صحنه هاراببیند آیا اگر یک حیوان درنده به شما حمله کند وخدای ناکرده غیر از آسیب های ناشی از درندگی بیماری خطرناک ومشترک را به شما انتقال دهد آیا شما باز هم حاضرید چنین ادعایی داشته باشید .لطفا یک مقدار واقع بین باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
متاسفانه با وجود اینکه سگ بیشترین اهلیت و انس را از دیر باز با انسان داشته و سگ اصحاب کهف نمونه تلریخی آن است،
ولی بیشترین آمار صدمات و جراحات در سطح جهان به ویژه برای کودگان ناشی از گازگرفتگی توسط سگ است!
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
1
شما اگر یه صحنه قتل ببینی که انسانی انسان دیگه رو کشته متوجه میشی مشکل از نفس آسیب زننده نیست. حالا می خواد سگ باشه یا انسان. کسی نمی یاد بگه چون انسان قتل می کنه پس هیشکی با هیشکی تو خونه همدیگه نباید زندگی کنن. اونقدر محدود کردید بحث نگهداری سگ رو که نگهدارنده های سگها هیچ اطلاعاتی در مورد بهداشت و تربیت و سلامت حیوون ندارن. طرف فکر می کنه سگ یه نوع اسباب بازی پلاستیکی چینیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
موضوع دامهای غیر تولیدی، زینتی، ورزشی و نیز طب نظامی و بهداشت محیط زیست از نقاط افتراق و عدم تجانس قطعی سازمان دامپزشکی با وزارت تولیدی جهادکشاورزی است!
و در این خصوص هیچ گونه وجه اشتراکی بین آنها وجود ندارد
و سازمان مظلوم دامپزشکی براستی در یک برزخ بزرگ بین وزارت بهداشت که متولی قانونی بهداشت و سلامت مردم است و وزارت جهادکشاورزی که تنها و تنها به تولیدات کشاورزی می اندیشد، گرفتار شده است
که از مصادیق آن رها شدن مدیریت سگهای همراه و ولگرد و مایه کوبی دامهای اهلی و وحشی هدف بر علیه بیماری هاری به دلیل اعتبارات ناچیز سازمان دامپزشکی است که نمی داند که به کدام زخمش بزند!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
دامپزشکی گرم واکنش سریع و گرداننده تیم های نظارتی دیگر محیط زیست و شبکه بهداشت
زاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
1
باید فرهنگ ارتباط و نگهداری از حیوانات در جامعه نهادینه شود
بگونه ای که کسی اگر احساس نیاز به نگهداری حیوان خانگی کرد باید به شرایط نگهداری و مخاطرات بهداشتی و نیازهای حیوانات آشنا بشه و به نحوی نباشه که از حیوانات خانگی به عنوان اسباب بازی استفاده شود.
دامپزشکی باید در مسائل آموزشی و ترویجی نگاه ویژه تری داشته باشد و اعتبارات و نیروهای متخصص خود را به سمت ارتقا آموزش و آگاهی جامعه هدف که کل جامعه محسوب می شود سوق دهد .
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
خدایش دامپزشکی با این همه زحمات کارشون قابل تقدیره
دوست قدیمی اراک دکتر سینا رضاییان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
دکتر شایان عزیز افتخار دامپزشکی باتجربه و کارکشته از بخش خصوصی اراک گرفته تا تهران بخش دولتی،موفق باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
لطفا مسئولین اداره کل دامپزشکی تهران یا اگر مسولیت،تو سازمان مرکزیشون سردر میآره از این چیزها .جواب بدن لطفا حتما جواب بدید؟این روش کار آقایان در دامپزشکی فیروز کوه صحیح است؟سگ را باید میکشتن؟با همین روش؟بااین لباسکار؟بدون ماسک و عینک؟مسولین استان کجان؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
1
دامپزشکی هیچ وظیفه ای به نام آموزش نگهداری سگ و گربه در خانه! نداشته و ندارد و نخواهد داشت
جناب زاوه!
پروفسور نوری چند روز پیش گفتند ما از ۴۰تا کشور گوشت وارد می کنیم و این باعث ننگ سازمان دامپزشکی و صنعت دامپروری ماست
درود بر شعور این استاد فرهیخته
گرفتاری ما اینه که نمی تونیم تو تولید گوشت و دارو و تجهیزات و ... تو دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم حالا مساله روش نگهداری سگ خانگی میشه دغدغه جامعه دامپزشکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک پروفسور میگه واردات گوشت مایه ننگ مملکته تو یه شهری مثل تورقوزآباد سفلی برا بازرسی که میره خارج با تمام توان مراسم بدرقه میگیرند و مجموعه تصاویر و ... انگار میخواد بره المپیک. و پرچم کشور را به احتزاز دربیاره!
فرداش برا بچه های پرسنل مراسم جشن تکلیف میگیرند و مجموعه تصاویر و...!
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااا!
اون ..........ی که دامپزشکی را از مسیر علم و تحقیق آورد به سمت و سوی مجموعه تصاویر در این مراسمات مسخره به سزای اعمالش برسان به حق امام حسین(ع)
خدا ما به کی شکایت کنیم که نمیخواهیم این جابجایی اولویتها را تحمل کنیم؟
خدایا خسته شدیم از دست این طرز فکر عوامفریبانه آمار محور مدیرمحور که اساس اون ماله کشیدن روی واقعیتهاست و هدف اون بقای مدیریتها!
خدایا خودت به داد این دامپزشکان در همه رده ها برس!
خدایا خودت شاهدی چقدر زحمت میکشند تا ۲ واحد را بگذرونند!
خدایا تو خود شاهدی بیوشیمی و کلینیکال پاتولوژی و آناتومی و ویروس شناسی و... چه پوستی از کله جوانان این مملکت میکنه تا یه دامپزشک تربیت بشه!
حالا چرا باید بیان بیرون بشن ملعبه افکار سطحی مدیرانی که فقط آمده اند وضع موجود را حفظ کنند و بس!
خدایا فقط خودت به داد ما برس!
خدایا به همه ما بفهمان اولویت حرفه ما تحقیق و تولید و کیفیت تولید است نه خبرها و تصاویر آبکی ساختن برای رسانه ها!
یا حق
کلینسین فارم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
این یارو فکر میکنه علامه دهره و حرف...میزنه ،دامپزشکی امکاناتش کجا بود ثانیا بیماری هاری از طریق تنفس انتقال پیدا نمیکنه از طریق خراش روز جلد و بدن
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
اون نفری که گفت مسولین دامپزشکی کجان؟ بیاند جواب بدن؟این طرف خودش ریس اداره است حالا برو یه خورده مطالعه کن راجع انتقال هاری پس این قد خودت روبه در و دیوار بزن، ثانیا امکانات کو بودجه کو نیرو کو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
خواهشن با این کامنتها حداقل سبب این ناامیدی نشیم که نیروها دیگه چشمهاشون روی بیماریها ببندند و یه خاک هم بریزند روش و صداشو رو هم درنیارند در کل خدا بهشون توفیق بده که با امکانات و حقوق کم این کارها رو میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
ها خود زنی های دامپزشکی شروع شد همینه هیچی نشدیم کسی دستگاه دامپزشکی رو به حساب نمیاره بیاید یه خورده باهم برادرانه رفتار کنیم نه اینکه دنبال قاتل بروسلی بگردیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
خیلی متاسفم برای افرادی که خود را فنی میدانند و میدانند در این شرایط اسفناک باید نیروهای فنی تخصصی از دامپزشکی استان باید در کنار نیروی شهرستانی باشند. خیلی متاسفم که میدانید هنگام اخذ نمونه با این ریسک بالای هاری باید ماسک و عینک مخصوص استفاده نمود. دامپزشک بخش خصوصی هستم از دشمنان نیستم. دلم بحال همکارانم سوخت اولین بار نظر دادم.ظاهرا هرکسی اینجا نظری بده با خطر تهاجم مواجه میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
کلینیسین عزیز آیا اگه خون حاوی ویروس توی چشم نمونه بیدارباش خطری نداره.حالا احتمال هاری را میگم بخاطر گل روی شما کنار بزاریم.یه کم بخاطر حفظ جون خودتم که شده فکر کن مطالعه که هچ.
همکار اداره کل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
خدا قوت به برو بچه های دامپزشکی فیروزکوه ،خدا حفظتو کنه که مانع از انتشار بیماری به جامعه انسانی میشد.دست مریضا
آکو نادری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
حالا اگه این نفر اگه دکتر ...... بود نگاه کردنشو رو هم عبادت می دونستند و این نفر رو حالا میکوبند چرا عینک نداری .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
بنظر می آید اکثر کامنت گزاران اصلا" نه به تصاویر توجه کرده اند و نه متن را درست خوانده اند .
دوستان ، این اتفاق در یک روستا و در منطقه فیروزکوه رخ داده !! آیا میدانید فیروزکوه کجاست !؟؟ اصلا" تا بحال کسی از شما به این منطقه به نوعی دور افتاده و بسیار سرد رفته ببیند چه شرایطی دارد؟؟
آیا میدانید در روستاها هر جا که باشد برای امنیت خانه و خانواده وجود سگ در خانه و مزرعه و دامداری امری ضروری و حیاتی است !!؟؟ ( دوستانی که به اسم سگ آلرژی دارند و زود تا اسم سگ می آید کهیر میزنند و کامنتهای ضد سگ می گزارند توجه فرمایند )
در تصاویر نیز بخوبی معلوم است که از یک سگ محلی و روستایی در حال نمونه برداری هستند ولی با عجله!!!
جالب است که این سگ با وجود رفتار تهاجمی که داشته و در صورت هار بودن جز با شلیک گلوله امکان دیگری برای کشتنش نبوده ، توسط داروی بیهوشی معدوم شده !!!؟؟؟
نکته دیگر آنکه متاسفانه نمونه هایی که به انستیتو پاستور به عنوان مشکوک به هاری فرستاده میشود بی برو برگرد مثبت اعلام میشود !!؟؟ البته ممکن است این کار را از جهت احتیاط و کاستن از عواقب احتمالی بعدی انجام میدهند و یا اصلا" به خود زحمت بررسی دقیق را نمیدهند !! این نکته توسط دوستان با فرستادن سر حیوان سالم به عنوان مشکوک و علائم ساختگی مورد امتحان قرار گرفته و متاسفانه بطور جالبی نتیجه از طرف موسسه پاستور مثبت اعلام شده !!
اگر این سگ توسط صاحبش مقید شده تا بیهوش شود !! بهتر بود آنرا برای دو هفته در قفس مناسبی میگذاشتند و تحت نظر میگرفتند تا علائم بیماری بدرستی بررسی شود و طبعا اگر هار بود غذا نمیخورد صدایش عوض میشد و بدلیل فلجی حلق،بزاقش سرازیر میشد و از اب میترسید و مهمتر از همه حداکثر ظرف دوازده روز میمرد و آن موقع بهترین زمان نمونه برداری بود و نتایج مطمئن تری میداشت .
دکتر حسین امامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
در کل آفرین به این دامپزشکی که در اتفاقات اینچنینی اولین گروه و اکیپی که در صحنه حاضر میشه و از لحاظ روانی و اجتماعی در نزد عموم و مردم اون مناطق محبوبیت و رضاینتمندی از دستگاه دامپزشکی حاصل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
1
دوست عزیزی مرقوم فرمودند:
برخی به اسم سگ آلرژی دارند و به محض شنیدن کلمه سگ کهیر می زنند!!!
اتفاقا بنده از همین برخی ها هستم!
سوالی داشتم خدمتتون:
نظر ما این است که جای حیوان در مجتمع دامداری است آوردنش به خانه افراط است کهیر زدن از شنیدن اسمش هم افراط است هر دو افراط است حالا شما چرا با دسته ای که سگ را به خانه می آورند مساله ای ندارید و با هر مشکلی دارد می سازید و براش توجیه می تراشید ولی برای اونها که کلا با نگهداری سگ در خانه مخالفند هیچ حقی قائل نیستید و فقط بلدید اونها را متهم به تحجر و... کنید چرا دستتون خالیه؟!
عزیز من!
الان مردم تو روستاها از نگهداری گاو و گوسفند در منزل همسایه ها شاکی اند و میگن آلودگی بهداشتی و... داره با اینکه گاو تو طویله است و سه چهار تا دیوار فاصله داره با همسایه ها حالا ما چرا نمی تونیم شاکی بشیم بگیم چرا سگ را زنجیرش را گرفتی از کنار من تو پیاده رو ردش میکنی، صداش شبها آدم را دیوونه میکنه، من صدای خروس را اول صبح دوست دارم همانطور که رسول الله(ص) فرمودند خروس را به خاطر سحرخیزی و غیرتش دوست دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
با وجودی که احترام زیادی برای ............... قائلم ولی ایشان نفش بسیار اساسی در رونق دکان های علم فروشی در شهرستان های مختلف کشور در سالهای اول تاسیس شان داشته است!
یعنی ایشان می توانستند برای تدریس در این کلاسهایی که با تعداد بسیار زیاد و غیر متعارف دانشگاه آزاد تشکیل می شد،
شرط بگذارند و در هر کلاسی شرکت نکنند!

همچنین متاسفانه بسیاری از استادان بنام کشور همچون دکتر .......... و دکتر ........... برای شان هیچ اهمیتی نداشت که تاثیر این نحوه از دانشجو گرفتن بر آینده این دانشجویان بی گناه و کلا دامپزشکی کشور و بهداشت عمومی با افت شدید کیفی و کمی آموزش دامپزشکی چه خواهد بود!

دفیقا بر خلاف روش و منش استاد فرهیخته تقی پور بازرگانی که با مناعت طبع بالا با وجود نیاز شدید مالی به هیچ عنوان یک قطره از اقیانوس بیکران علم و دانش خود را نفروخت و حتی یک جلسه با وجودی که حاضر بودند چند برابر دیگران حق التدریس به ایشان به دلیل تجارب بالینی و عملی کاربردی،
بپردازند در این بازار کثیف علم فروشی تدریس و عرضه نکرد!

تاریخ قضاوتی بی طرفانه و منصفانه در مورد کسانی خواهد کرد که با ضایع کردن نام استادی و علم فروشی از این دانشگاه به آن دانشگاه به شکل پروازی می رفتند و دیگر کاری ندلشتند با چه شرایطی این افراد دانشجوی دکترای دامپزشکی شده اند و در حقیقت چه بپذیرند یا نپذیرند از مسببان وضعیت نابسامان و دردناگ موجود هستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
به حکیم مهر ضمن عرض سلام
پیشنهاد می شود که برای جلوگیری از سو، استفاده و جوسازی که حتی ممکن است دامنه آن به رسانه های خارجی هم برسد،
تصاویر گردن قطع شده سگ مشکوک به هاری حذف شود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
پس شما بگو ببینم چه جوری از مغز نمونه بگیره بعدش این سختیهای کار ما دامپزشکان بدبخت رو بیشتر نشون میده نیخوام بگم مظلوم نمایی اما هیچ اداره یا سازمانی به این گمنامی کار میکنه تازه باید بیشتر از این عکسها بزار نه فقط یه عکس از یه سگ سالم بلکه حین کار که همه بدونن
دکتر زمانی دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
رسانه حکیم مهر از بابت درج این خبر به همراه تصایر زیبا از فعالیتهای دامپزشکی و مشکلات تشکر می کنم بیشتر از این خبرها به عنوان خبر اصلی درج کنید تا مقالات که حتی به چند نفر هم نمی رسن این خبرها چالشی و پر مناظره هستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
مگه ما دامپزشک نیستیم چرا داریم
با دستهای خود خودمون رو غرق میکنیم شاید با دیدن ایت تصاویر سگ مشکوک به هاری بیشتر ناراحت اون باشیم تا جون انسان باید همه از فضای مجازی کارهای ما برا همه شناخته بشه وگرنه از کجا بدون دامپزشک کارش چیه بعدا فعالیتهای نا رو محیط زیست یا شبکه بهداشت حوزه بیماریهای مشترک و محیط فعالیت دامپرشکی رو مهندسی معکوس میکنه و ضبط به نفع خودش .تورو خدا حکیم جان خبربی ارزش درج نکن این خبرهاست که به ما در پیشبرد اهدافمون کمک میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
1
این بزرگواری که با نقل قول از پروفسور نوری و... به انتقاد از رویکرد فعلی سازمان دامپزشکی پرداخته و به خدا شکایت کرده در جریان باشه احتمالا پیداش کنند بلایی سرش میارن که آلمان سر برزیل نیاورد!
شاید بفرستنش پیش خاشقچی!!!!
رضاییان دولتی همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
تا جای که من میدونم توی پزشکی از تمام جراحیها حتی جاهای خصوصی آدمها هم عکس و فیلم میزارند بعد اون نفر میگه این عکسها رو بردارید از عنوانهاتون یا شما با مایید یا علیه ما ؛،رسانه خارجی رو هم بهانه نکن دوست عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
بعضی جون انسانها و این تصاویر دریده شدن بی اهمیت تر نسبت به اون حیون مبتلا به هاری .آقا یا خانم مگه جنایت جنگی کرده اون دامپزشک ...... که داره نمونه میگیره که انسانها مبتلا نشن عجب شما هم سراغ قاتل بروسلی میگردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
حکیم مهر بازارت داره داغ میشه شده اتاق مناظره
دكتر دامپزشك همكار
|
Canada
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
جناب دكتر واعظي
مدير كل محترم استان
لطفا كمي از اون تجهيزات آنفلوآنزا رو شامل عينك و ماسك و لباس نمونه برداري و چكمه و تجهيزات ضد عفوني رو به اين همكاران با وجدان در فيروزكوه برسونيد
...............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
1
حامیان حیوانات ولگرد که نمی گذارند شهرداریها فعالیتشان را انجام دهند و پلاکارد به دست هستند پاسخگو باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
با توجه به مشکوک بودن سگ به بیماری هاری کارشناس نمونه بردار هیچ گونه اصول بهداشتی را رعایت نکرده است.
فرشته فیروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
0
1
درود. شماره یک پناهگاه در محدوده فیروسکوه .انزاها رو میخوام. اینجا یک سگی هست که از پارسال جرب شدید داره و یک پاش هم می لنگه و از چشمش هم آب میاد. یکی بدادش برسه. فرشته
حسین بامری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
سلام .دامپزشک موردنظرچراماسک نزده.درحین نمونه برداری رعایت نکردنکات ایمنی
نظر شما
ادامه