کد خبر: ۴۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  در حالی که دکتر سید محسن دستور و دکتر سید محسن مشکوة به ترتیب رئیس و معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور به فاصله کوتاهی از یکدیگر به بازدید از یک بیمارستان حیوانات خانگی در تهران پرداخته و اولی تمدید پروانه اشتغال بکار اعضاء هیأت علمی را در بازدید خود بلامانع دانسته و دومی هم برای تأسیس مجموعه‎های بیشتری از این دست ابراز امیدواری کرده ، مدیرکل دامپزشکی یک استان نظری کاملاً متفاوت دارد!

 

بازدید دکتر مشکوة از بیمارستان دامپزشکی تهران

بازدید دکتر دستور از بیمارستان دامپزشکی تهران

دکتر مجید روحانی نژاد مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی به فاصله کوتاهی قبل از بازدید دکتر مشکوة از بیمارستان حیوانات خانگی در تهران گفته بود : جای حیوانات در منزل نبوده و نگهداری از حیوانات یک فرهنگ اشتباه بوده و سبب شیوع بیماری می‌شود. (اینجا)


این در حالی است که دکتر سید محسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور پیش از این (مهرماه 89) در گفتگویی اختصاصی با حکیم مهر درباره موضوع حیوانات خانگی اینگونه گفته بود :

 

حکیم مهر : در ساختار سازمان دامپزشکی کشور حتی یک دفتر هم برای رسیدگی به امور حیوانات خانگی وجود ندارد و بیشتر نگاه این سازمان بر دامهای بزرگ و شکل گله‏ای حیوانات متمرکز است. برنامه‏ای دارید که در زمان ریاست شما دفتر یا گروهی برای رسیدگی به امور حیوانات خانگی ایجاد شود؟

به نظرم سازمان دامپزشکی نیاز دارد و هم در بحث تشکیلاتی و هم در بحث کارشناسی باید تلاش بشود که حداقل‎هایی در این زمینه در سازمان ایجاد گردد. البته بحث حیوانات خانگی نسبت به سایر کارهای سازمان دامپزشکی محدوده کمتری از نظر فعالیت دارد اما با این حال نیاز هست که دفتر یا گروهی بدین منظور ایجاد شود.

حکیم مهر : نظر شما درباره موضع اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که تبلیغات حیوانات خانگی بخصوص در زمینه دارو و غذا را ممنوع اعلام کرد چیست؟

من فکر می‏کنم یک جاهایی باید برویم توجیه کنیم و از طرفی افرادی که از حیوانات نگهداری می‏کنند یا همکارانمان که خدمات می‏دهند هم باید شئونات اجتماعی در این زمینه را با توجه به شئونات کشورمان رعایت کنند. بالاخره ما هم در شهر تهران زندگی می‏کنیم و خیلی اوقات می‎بینیم از سوی صاحبان این حیوانات شئونات لازم رعایت نمی‏شود و همین موضوع ذهنیت منفی در طرف مقابل ایجاد می‏کند.

حکیم مهر : خود شما به عنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور شده تاکنون در جلسه‎ای شخصاً این توجیه که می‎فرمایید را انجام داده باشید یا نماینده‎ای فرستاده باشید تا موضوع را تبیین کند؟!

به همکارانمان چه در سازمان مرکزی و چه در اداره کل دامپزشکی استان که در جلسات دعوت می‏شوند گفته‏ایم که هم به کسانی که با ما طرف هستند (صاحبان حیوانات خانگی) سفارش کنید و هم در جلساتی که شرکت می‏کنید این مطالبی که از طرف ما نیاز هست را منعکس و در واقع اطلاع‎رسانی کنید. ما می‎گوییم این حیوان تحت پوشش یک مرکز خدمات دامپزشکی (کلینیک) است. لذا خیلی اوقات به این جهت شرایط بهداشتی درباره این حیوانات رعایت می‏شود. اما صاحبان حیوانات درباره چگونگی حضور حیوان در اجتماع و بیرون ‎آوردن آن از منزل باید شرایط اجتماعی امروزمان را هم در نظر بگیرند و رعایت کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بشری
|
-
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
0
0
جهت مزید استحضار پست کارشناس بیماریهای سگ و گربه در چارت سازمان دامپزشکی وجود دارد که انشا الله فرد گمارده شده به خدمات در این زمینه مشغول خواهد شد
نظر شما
ادامه