کد خبر: ۴۵۵۴

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی فهرج، بوشهر و مازندران

 

رئیس شبکه دامپزشکی ‌فهرج:
داروهای دامی رایگان در فهرج توزیع شد


رئیس شبکه دامپزشکی‌ فهرج گفت: داروهای رایگان دامی و مواد ضدعفونی کننده به صورت رایگان در اختیار مناطق زلزله‌زده این شهرستان‌ قرار می‌گیرد.

مهدی بمان‌دشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج اظهار داشت: با توجه به وقوع زلزله 29 آذرماه در مناطق شرقی استان کرمان و پس لرزه‌های مداوم آن کار امدادرسانی به دامداران شهرستان با توان بخش دولتی در حال انجام است.
وی بیان داشت: انجام عملیات امدادرسانی دامی با حمایت و پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان کرمان صورت می‌گیرد.
بمان‌دشتی افزود: داروهای رایگان دامی و مواد ضدعفونی کننده به صورت رایگان در اختیار مناطق زلزله‌زده شهرستان فهرج قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج در ساعات اولیه وقوع زمین‌لرزه در منطقه حضور فعال داشته است، تصریح کرد: پس از وقوع زلزله در این شهرستان اکیپ‌هایی به شهرستان ریگان اعزام و مشکلات دامی این مناطق را بررسی و رفع کردند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: مبارزه با بیماری‌های دامی از طریق توزیع داروهای رایگان در مناطق زلزله‌زده نگین کویر و همچنین مبارزه با بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از طریق سمپاشی و واکسیناسیون از اولویت‌های کاری شبکه دامپزشکی این شهرستان است.
بمان‌دشتی بیان داشت: در حال حاضر اکیپ‌های بخش دولتی در سطح شهرستان در حال اجرای عملیات واکسیناسیون دام‌ها، علیه بیماری برسلوز گاوی و گوسفندی هستند.
بخش نگین کویر شهرستان فهرج دارای 4 هزار و 500 راس دام سنگین و 80 هزار راس دام سبک است و یکی از مناطق محروم استان کرمان به شمار می‌رود.
شغل اکثر ساکنان بخش محروم نگین کویر شهرستان فهرج دامداری و کشاورزی است و به تازگی به بخش ارتقا یافته است.

 

---------------------------------------------

 

جلسه توجیهی قانون اجرای نظارت شرعی در اداره کل دامپزشکی استان بوشهر برگزار گردید
 
این جلسه با حضور حجت الاسلام لیاقتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، حجت الاسلام هاشمی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان، مدیر کل دامپزشکی، مسئولین اداره کل، ناظرین شرعی و جمعی از مسئولین کارخانه های فرآوری و کشتارگاهها برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام لیاقتی با تاکید بر اهمیت نظارت شرعی بر روند تهیه غذای جامعه، تاثیر غذای حلال و پاک را در تمام ابعاد زندگی انسانها مهم برشمرد و گفت: امروز ما مشاهده می کنیم که حتی جوامع غیر مسلمان هم متوجه شده اند که غذای حلال با کیفیت تر می باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام خبر تصویب اجرای قانون نظارت شرعی توسط مجلس شورای اسلامی، بر همکاری تمام اقشار دست‌اندرکار برای اجرای هرچه بهتر این قانون تاکید کرد.
در ادامه هم حجت الاسلام ایمانی توضیحاتی را در مورد این قانون و آیین نامه ها و دستورالعملهای مربوطه ارائه نمود.

-----------------------------------------------

 

کشتارگاههای سنتنی دام رامسر، کتالم و سادات شهر تعطیل می شوند


طبق هماهنگی های بعمل آمده و تشکیل جلسه ای با حضور مهندس صفرنژاد فرماندار شهرستان رامسر، دکتر مختاری مدیر کل دامپزشکی استان مازندران، شهرداران شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر در شهرداری رامسر تشکیل گردید که مقرر شد کشتارگاههای سنتی دام شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر تعطیل و کشتار دام این شهرستان در کشتارگاه نیمه صنعتی نشتارود انتقال یابد.
دکتر مجید مختاری مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در این جلسه گفت: بر اساس مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاههای دام استان تا به حال 16 کشتارگاه سنتی دام شهرهای استان تعطیل و کشتار دام به کشتارگاههای صنعتی دام موجود در استان هدایت گردید و اقدامات لازم در جهت تعطیلی کشتارگاههای سنتی دام در شهرستان رامسر آغاز گردید و مقرر شد ظرف چند روز آینده با بررسی های انجام یافته فرمانداری و شهرداریهای تحت پوشش شهرستان رامسر اقدام به تعطیلی کشتارگاه سنتی دام رامسر نمایند.


دکتر مختاری در پایان نهایت دقت و سرعت را در تامین به موقع گوشت مصرفی شهروندان از دکتر شیرود غلامی پیمانکار و مجری طرح احداث کشتارگاه صنعتی دام نشتارود و همچنین شهرداران این شهرها خواستار شد .شایان ذکر اینکه کشتارگاه سنتی دام شهرستان رامسر در بافت اصلی شهر قرار داشته و مشکلات زیست محیطی فراوانی را برای شهروندان رامسری ایجاد نموده که با تعطیلی این واحد آلاینده شهروندان رامسری می توانند گوشت مصرفی خود را بصورت کاملاً بهداشتی از کشتارگاه نیمه صنعتی نشتارود تهیه نمایند. 

 

 

نظر شما
ادامه