کد خبر: ۴۵۵۵
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با پرسنل روابط عمومی سازمان دامپزشکی و نیز اعضای کارگروه ارزیابی عملکرد روابط عمومی های ادارات کل دامپزشکی بر پی گیری سطح تشکیلاتی جایگاه  روابط عمومی تاکید کرد.

دکتر سید محسن دستور در این دیدار با اشاره به نقش ارزشمند و جایگاه والای روابط عمومی در معرفی توانمندی های سازمان و ایجاد پل ارتباطی بر ایجاد ارتباط سازنده و دوسویه روابط عمومی های دامپزشکی با رسانه های ارتباط جمعی اشاره کرد و پتانسیل رسانه ها را در این مورد بسیار عالی دانست.

وی پورتال ها و سایت های ادارات کل دامپزشکی و سازمان را به عنوان پیشانی دستگاه دانست و با توجه به رویکرد دولت در ارائه خدمات الکترونیکی بر به روز شدن سایت ها و انجام هرچه بیشتر امور در بستر الکترونیک تاکید نمود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این دیدار بر اصلاح الگوی مصرف بویژه در انتشارات روابط عمومی نیز اشاره داشته و خواستار آن شد تا حتی المقدور موارد و مستندات لازم در قالب الکترونیک تهیه گردد.

بیژن ناهیدی رئیس اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور نیز در این نشست بر تلاش هرچه بیشتر روابط عمومی سازمان بر ارتقای جایگاه حرفه ای سازمان نزد افکار عمومی تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر سازمان به جایگاه روابط عمومی شد.

خاطرنشان می سازد اعضای کارگروه ارزیابی روابط عمومی طی سه روز اقدام به ارزیابی مستندات ارسالی از سوی روابط عمومی های ادارات کل دامپزشکی استان ها می نمایند و نتیجه این ارزیابی در حوزه 6 ماهه اعلام خواهد شد.

گفتنی است علیرغم توانمندی‎های رئیس اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی در حوزه رسانه و شایستگی مدیران روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استانها بویژه استان تهران در حوزه‎های دیگر و مرتبط با تحصیلات خود، انتظار رئیس سازمان دامپزشکی در معرفی توانمندی‌های سازمان دامپزشکی توسط روابط عمومی خود در حالی بیان شده که رأس روابط عمومی یک سازمان تخصصی ، دامپزشک قرار نگرفته است!

نکته تأمل‎برانگیز دیگر اینکه مانند برخی دیگر از ادارات کل دامپزشکی استانها ، هدایت آموزش و روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران نیز بعهده فردی غیردامپزشک (که در این دیدار حضور داشته است) گذاشته شده است!

به نظر می‎رسد عدم حضور دامپزشکان در رأس روابط عمومی سازمان دامپزشکی ، تعداد قابل توجهی از ادارات کل دامپزشکی استانها و سازمان نظام دامپزشکی در عدم شناخت جامعه از حرفه دامپزشکی تأثیر بسزایی داشته باشد.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اميد
|
-
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
0
0
سلام آقاي دكتر لطفي زاده، از اينكه نسبت به دامپزشكان تعصب فوق العاده اي داريد. جاي بسي تحسين است. اما يادتان نرود هر كاري را بايد به اهلش سپرد. وقتي برخي دوستان دامپزشك تمايل دارند در كارهاي اقتصادي حرف اول را بزنند جاي تعجب نيست كه در حرفه ارتباطات نيز مدعي باشند............!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!.
حميد گردان
|
-
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
0
0
با احترام به نظر مدير حكيم مهر،
به نظرم در دوره هاي پيش كه اتفاقا دامپزشك هم مسئول روابط عمومي بود نتيجه الزاماً مفيدي براي روابط عمومي نداشته است. ( ............................!!!!!)
بنظرم اگر هركس در تخصص خودش مشغول باشد قطعاً نتيجه بهتري خواهد داشت. وقتي دامپزشكان عمدتاً در كارهايي غير دامپزشكي مشغولند جاي خوشحاليست، اما جز چند دامپزشك فعال كه در حوزه رسانه حرف براي گفتن دارند باقي دامپزشكان را در اين حوزه موفق نديدم. موفق و پيروز باشيد.
کارشناس مطلع
|
-
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
0
0
ضمن تشکر و قدردانی از سایت حکیم مهر بدینوسیله به استحضار همکاران عزیر بالاخص جناب آقای گردان که خودش باید آزمایشگاه باشد نه در جای دیگر می رساند که سازمان دامپزشکی کشور یک سازمان تخصصی می باشد و روابط عمومی سازمان از دیدگاه تخصصی بایستی بعنوان سخنگوی سازمان عمل کند لذا ضروری است سخنگوی سازمان با الفبای تخصصی سازمان بایستی آشنا باشد دوست ما آقای ناهیدی می توانست در یک بحث تبلیغاتی این اداره می توانست انجام وظیفه کند ولی حیف که ................... سفرهای استانی ..... را با رییس فعلی اداره روابط عمومی انجام نمی داد بلکه بایستی همرا با نمایندگان مطلع و تام الاختیار سه معاونت خود (اداری، درمان و تشخیص و بهداشتی ) در قالب برنامه مدون انجام وظیفه می نمود کار ما همان مثال .......... خدا رحم کند به این رفتارهای اداری سازمان
اميد
|
-
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
0
0
سلام، آقايي كه خود را به عنوان كارشناس مطلع معرفي مي كند و براي حكيم مهر يادداشت مي گذارد بداند كه اولا حميد گردان آنقدر جرات دارد كه خود را معرفي مي كند ثانياً بيشترين تحولات در مباحث روابط عمومي و ارتقاي شان روابط عمومي استان ها در زمان آقاي ناهيدي انجام شده است كه جاي تقدير دارد. لذا چنين بي انصافي هايي شايسته نيست.
حمید گردان
|
-
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
0
0
ممنون از دوست مطلعی که نظر دادند، همانطور که گفتم حضور دامپزشک در این پست هیچ اشکالی ندارد اما نه دامپزشکی که وقتی در این پست قرار می گیرد ارتباط با خبرنگاران را بی فایده و مضر برای سازمان بداند و الفبای ارتباطات را نمی داند!
خیلی نیازی به معرفی نیست، دامپزشکان فعال حوزه رسانه برای همه شناخته شده اند.
بر کسی پوشیده نیست بسیاری از فعالیت های خوب در همین دوره فعلی ریاست روابط عمومی انجام شده(که به نظرم حرکت رو به جلو برای روایط عمومی دامپزشکی بوده است)
خوشبختانه آمار ها همیشه درستی حقایق را نشان می دهند، در اداره کل 30 استان تنها یک دامپزشک در روابط عمومی داریم که مطمئناً آنهم موقت است(امیدوارم دائمی باشند)، نزدیک به 20 مدرک لیسانس آنهم از رشته های مختلف و کاردانها و دیپلمه های آشنا و علاقمند به روابط عمومی. پس راه برای فعالیت دامپزشکان در این حوزه باز است و اتفاقاً ترجیح برای انتصاب پست روابط عمومی همیشه با دامپزشکان است اما .. ، اما به جرات میتوان گفت در دوره های قبل کاستی ها بیشتر نمایان بودند.
جهت اطلاع ادوست مطلع و محترم عزیز اینجانب به مدت دو سال دوره تخصصی در رشته های روزنامه نگاری و گرافیک مطبوعاتی را در وزارت ارشاد گذرانده ام و حداقل 3 دوره تخصصی روابط عمومی و 5 سال تجربه کاری را در روابط عمومی داشته ام. با آرزوی موفقیت و بهروزی حکیم مهر که مکانی برای تبادل نظرات را در اختیارمان قرار داده است.
كارشناس
|
-
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
0
0
آقاي دكتر عزيز؛
سلام
از كي تا حالا روابط عمومي يكي از گرايشهاي دامپزشكي شده كه ما خبر نداريم؟؟؟؟؟؟
دامپزشكي كه سال‌ها عمر گرانمايه‌ي خويش را براي آموختن علمي به اين گرانبهايي صرف كرده، چرا بايد بيايد در شغلي كه هيچ ربطي به رشته اش ندارد فعاليت كند؟؟
اگر چنين است فارغ التحصيلان رشته هاي اطلاع رساني و روابط عمومي بايد چه كنند؟
بهتر نيست هر كس به كار خود برسد؟؟؟؟؟
دکتردانشوران
|
-
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
0
0
نظر دوستان متین
اما باید یادآورشوم که مدیران محترم سازمان گره بازنشده یا کم باز شده معرفی سازمان زحمتکش دامپزشکی بدست یک نفر یا نفرهای ادارت کل استانها براحتی باز نمی شود .
پیشنهاد میکنم از خرد جمعی استفاده کرده واز نظرات صاحبنظران در وادی پر پهنای روابط عمومی بالاخص آنان که دستی در این وادی دارند یاداشته اند استفاده شود وضعفها برچیده وقوتها قویتر نشان داده شود وخدای ناکرده از آمارهای نجومی پرهیز وواقعیتها بیشتر نشان داده شود .
نظر شما
ادامه