کد خبر: ۴۶۱۷۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
وزیر جهاد کشاورزی در افتتاح نخستین نمایشگاه فارماکوپه ایران:
«محمود حجتی» افزود: دامپزشکی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت صنعت دامپروری و تامین امنیت غذایی کشور دارد ...

حکیم مهر: وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نظم نوين جهاني و ظهور راهبردهاي جديد در سياست هاي داخلي، منطقه اي و فرامنطقه اي، تصریح کرد: موضوع امنيت غذايي براي کشورهايي که به دنبال راهبردهاي مستقل هستند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «محمود حجتی» برگزاری نخستین نمایشگاه فارماکوپه ایران را با حضور بیش از ۸۰ شرکت داخلی و خارجی نشان از جایگاه بزرگ صنعت دامپروری کشور دانست و افزود: دامپزشکی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت صنعت دامپروری و تامین امنیت غذایی کشور دارد.

وی اظهار کرد: تامین امنیت غذایی به ویژه در بخش محصولات پروتیینی و دامی و تولیدات صادرات محور، نیازمند داشتن دام و طیور سالم و گله های بدون بیماری است.

وی گفت: این اهداف در صورتی محقق می شوند که از دانش و تخصص دامپزشکانی با تجربه و توانا بهره مند شویم و در زمینه دسترسی به داروهای دامپزشکی، واکسن و مواد بیولوژیک برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های دامی نیز به جایگاه بالایی دست یابیم.

وزیر جهاد کشاورزی به شرایط حساس کنونی در کشور اشاره و اظهار کرد: انتظار داریم شرکت های فعال در این صنعت سرمایه گذاری های مناسبی در زمینه تحقیق و توسعه صنعت داروهای دامپزشکی انجام دهند تا در بخش دارو و واکسن های دام و طیور به خودکفایی کامل برسیم.

حجتی تجارب و سوابق طولانی موسسات، سازمان ها و کارخانجات داخلی در حوزه دامپزشکی را ارزنده برشمرد و گفت: پیمودن این راه با توجه به افزایش دانش آموختگان رشته های عمومی و تخصصی دامپزشکی در کشور و همچنین تجارب ارزنده استادان و متخصصان دامپزشکی دور از دسترس نیست.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه های بین المللی دام و طیور، در دو دهه گذشته بستر مناسبی برای تبادل اطلاعات تخصصی و افزایش آگاهی دست اندرکاران این صنعت شده، همچنین بهره مندی فعالان صنعت را از آخرین دستاوردها و پیشرفت های علمی و فنی فراهم آورده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به گسترش مخاطبان، نیاز به تخصصی شدن این نمایشگاه ها بیش از پیش احساس می شود و امید است برگزاری "نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی فارماکوپه دامپزشکی ایران" که با حضور بیش از ۸۰ شرکت داخلی و خارجی، برگزار می شود، پاسخی مناسب و درخور شان صنعت عظیم و پویای دامپروری کشور باشد.

حجتی گفت: پیامدهای اصلی نمایشگاه های تخصصی، افزایش میزان بهره وری در تولید، تبادل اطلاعات مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان در نمایشگاه و برقراری ارتباط های نزدیک تر تولیدکننندگان و پرورش دهندگان با صاحبان صنایع و متخصصان بین المللی است.

حجتی اظهار امیدواری کرد که برگزارکنندگان نخستین نمایشگاه بین المللی فارماکوپه ایران به اهداف والای خود که همانا افزایش کمی و کیفی محصولات دام و طیور کشور است، دست یابند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین سهم ایران را با تولید سالانه بیش از ۱۴ میلیون تن تولیدات دامی (بیش از ۳ میلیون تن گوشت مرغ  و تخم مرغ، حدود ۱۰ میلیون تن شیر، بیش از یک میلیون تن گوشت قرمز، ماهی پرورشی و عسل) در منطقه و جهان قابل توجه دانست.

حجتی تصریح کرد: دستیابی به این میزان تولید با تلاش های خستگی ناپذیر و روز افزون تمامی دست درکاران این صنعت شامل صاحبان واحد های پرورشی دام و طیور، صنایع مختلف وابسته، از جمله موسسات و کارخانجات تولیدکننده دارو و مواد بیولوژیک دامی، شرکت های تجاری، استادان دانشگاهی، کارشناسان، دامپزشکان و سایر صنوف مرتبط با زیربخش کشاورزی تحقق یافته است.

وی ادامه داد: امروزه تولید و عرضه فرآورده های دامی، محدویت های گذشته در مرزهای جغرافیا را در نوردیده و سهم مهمی در تجارت بین المللی و افزایش درآمد سرانه ملی کشورها ایفا می کند.

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
که اینطور آقای وزیر
دامپزشکی اینقدر در امنیت غذایی مهم است و در بودجه ی وزارت کشاورزی فقط یک بند بهش اختصاص داده شده؟!
این ها برای شما راه گریز و نجات از استیضاح نخواهد شد...
باید در مقابل خانواده ی دامپزشکی کشور پاسخگو باشید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
به امید روزی که وزارت کشاورزی خود را در مقابل سلامت غذای مردم مسوول بداند.
اگر این گونه شود به سازمان دامپزشکی در بحث بودجه و قدرت عمل امکان بیشتری میدهد
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
بعضی ها زمانی متوجه میشن که خیلی دیرشده. امیدوارم به چیزهایی که می فرمایند، اعتقاد هم پیدا کرده باشند. البته هرگز چنین نخواهد شد. اینطور نیست؟
دکتر xy
|
Germany
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
دامپزشک متخصصصص و توانا ! یعنی الان دامپزشکهایی که دارن کار میکنن معلول و نادان هستند ؟؟!!؟؟
بازرسی کشتارگاه رو هر دکتر دامپزشکی بلده آقای وزیر .
اگه کار بهتری از دامپزشک میخواهید باید امنیت شغلی و مالی فراهم کنید .
به کارفرمایان بفهمانید مسول فنی نیروی دامپزشکی هست نه ماله کش تخلفات کارفرما.
اگه وزیر خوبی بودید حداقل باید اینکارو میکردید که نکردید۰
مسول فنی به خاطر حذف لاشه مرغ یا دام باید به چند نفر جوابگو بشه! این یعنی دخالت در امر بهداشت.
بهتاش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
کارکنان دامپزشکی و صورت سرخ با سیلی
به فکر آنان باشید
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
جدی میگین. چه جالب. از کی تا حالا آقای وزیر دیدشون به دامپزشکی روشن شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
وزارت جهادکشاورزی دامپزشکی را جزو هزبنه های تولید و صرفا برای لیبلینگ فروش محصولات می خواهد!
نظر شما
ادامه