کد خبر: ۴۶۳۷۲

رییس مارکتینگ و بازاریابی محصولات دامپزشکی شرکت رازک با اشاره به اینکه لزوم به کارگیری سیستم های الکترونیک در بخش صادرات، گفت: رقابت آزاد، کیفیت محصولات را افزایش می دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «محمد سوداگری» با بیان اینکه بوروکراسی های اداری مشکلاتی را در زمینه صادرات ایجاد می کند، اظهار کرد: باید به سمت درخواست و پاسخگویی الکترونیکی برویم و اگر اعتماد و نظارت در سیستم های الکترونیک گنجانده شود، این موانع به سادگی برطرف خواهد شد.

وی افزود: اقداماتی در زمینه پاسخگویی الکترونیکی انجام شده است، اما در این بخش هنوز ضعف داریم.

رییس مارکتینگ و بازاریابی محصولات دامپزشکی رازک با بیان اینکه داروهای این شرکت با نام و برچسب آن در کشورهای همسایه شناخته شده است، گفت: محلول های تزریقی رازک به کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان صادر می شوند.

سوداگری درباره فعالیت شرکت رازک، اظهار کرد: شرکت رازک از سال ۱۳۴۳ فعالیتش را آغاز کرد و توانسته با حفظ کیفیت پاسخگوی نیاز محصولات دامپزشکی مصرف کنندگان باشد.

وی افزود: این شرکت ۶۰ قلم داروی دامپزشکی، که بیشتر داروهای تزریقی و مکمل های دام و طیور هستند، ۱۷۰ قلم داروی انسانی و ۴۰ نوع دارو را با پایه گیاهی تولید می کند.

رییس مارکتینگ و بازاریابی محصولات دامپزشکی شرکت رازک یکی از مشکلات تولیدکنندگان را انتقال ارز دانست و گفت: شنیده می شود، گشایش هایی توسط بانک های چینی و حتی سوئیسی انجام خواهد شد.

سوداگری درباره همکاری سه کشور چین، روسیه و ترکیه برای رفع مشکل انتقال ارز نیز اظهار کرد: مهم این است که این روند هر چه سریع تر و پیش از بحرانی شدن بازار انجام شود.

روند طولانی شدن ثبت داروهای دامپزشکی طبیعی است!

سوداگری درباره روند ثبت داروهای دامپزشکی نیز اظهار کرد: ممکن است شرکت های مراجعه کننده برای صدور و تمدید پروانه یا ثبت یک محصول روند آن را طولانی توصیف کنند، اما تعداد شرکت های متقاضی، پروانه ها و درخواست ها به نسبت به افرادی که این خدمات را ارائه می دهند، بسیار قابل توجه است.

وی افزود: بنابراین نباید غیرمنصفانه نگاه کرد و روند طولانی شدن ثبت داروها یا صدور پروانه طبیعی است.

رییس مارکتینگ و بازاریابی محصولات دامپزشکی شرکت رازک درباره واردات داروهایی که مشابه داخلی آنها وجود دارد، گفت: من به رقابت آزاد اعتقاد دارم، بنابراین هر شرکتی می تواند دارو تولید یا وارد کند.

وی ادامه داد: اگر رقابت وجود نداشته باشد، می تواند منجر به تعلل شرکت های تولیدکننده برای ارتقای کیفیت محصولات شود.

سوداگری با بیان اینکه نخستین نمایشگاه تخصصی داروهای دامپزشکی فارماکوپه فراتر از حد تصور برگزار شد، گفت: این نمایشگاه به طور تخصصی به دارو، عملکرد آن و ارائه محصولات جدید می پردازد، بنابراین بحث تجارت خیلی در آن مطرح نیست.

وی ادامه داد: شرکت رازک نیز با همین دیدگاه در نمایشگاه شرکت کرد.

 
 
نظر شما
ادامه