کد خبر: ۴۶۴۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر


مدیرعامل گروه سنا با بیان اینکه در حال حاضر شرکت های دارویی با یک سوم ظرفیت کار می کنند، گفت: مشکلات تامین مواد اولیه تولید، شرکت ها را ناگزیر کرده است تا با یک سوم ظرفیت کار کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر پژمان آجیل چی» با اشاره به مشکلات دریافت مجوز واردات مواد اولیه، تامین کنجاله سویا، تخصیص ارز و حواله آن که تولیدکنندگان از تقریبا ابتدای سال جاری با آن مواجه شدند، اظهار کرد: در بخش صادرات نیز تغییر ناگهانی قیمت ها و تعرفه ها در ماه های خرداد و تیر، ما را با چالش های بسیاری روبرو کرد.

وی افزود: از شهریورماه امسال شرایط رو به بهبود بود، اما در ابتدای آبان ماه، بانک کنلن چین رسما اعلام کرد که نمی تواند پول حواله کند.

او ادامه داد: این در حالی است که پیش از اعلام این بانک، شرکت ها پول ارسال کرده بودند و پس از اعلام این خبر از سوی بانک چینی، پول بازرگانان ایرانی در این بانک بلوکه شد.

آجیل چی درباره همکاری سه کشور چین، ترکیه و روسیه در زمینه تبادلات ارزی، که از سوی رییس سازمان دامپزشکی اعلام شد، تصریح کرد: در این راستا با مدیران کل اعتبارات پنج بانک خصوصی و دولتی صحبت کردیم اما هنوز به نتیجه ای نرسیدیم.

وی افزود: در این زمینه نیز چین، روسیه یا ترکیه تنها برای کالاهای خودشان اجازه حواله پول را صادر می کنند.

او ادامه داد: اگر هم بتوانیم پول را از طریق این کشورها برای طرف های اروپایی حواله کنیم، با احتساب زمان و مراحل مختلف سفارش، تحویل، ترخیص، قیمت گذاری و غیره، هیچ کالایی زودتر از ۱۴ فروردین ۹۸ قابل عرضه و فروش در کشور نخواهد بود.

مدیرعامل گروه سنا با بیان اینکه سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی وظایفشان را در این زمینه انجام داده اند، اظهار کرد: رییس سازمان دامپزشکی می داند ارز به چه کالایی و چه شرکتی اختصاص یافته است و وزارت جهاد نیز در جریان امور قرار دارد، اما نکته اینجاست که چه میزان از ارزهای تخصیصی به بانک رفته و پول آن حواله شده و چقدر از این پول ها در بانک ها بلوکه شده است.

آجیل چی با اشاره به اینکه بهای تمام شده تولید افزایش قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: حساسیت ها روی کالاهایی که استراتژیک نیست، کمتر است.

وی افزود: افزایش قیمت کالاها متعادل و متناسب با افزایش هزینه های تولید نیست و هزینه کارگری، حمل و نقل، تعمیرات، نگهداری و عملیاتی به طور قابل توجهی بیشتر شده است.

او ادامه داد: قیمت محصولات نیز بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

آجیل چی درباره برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی داروهای دامپزشکی نیز گفت: حضور شرکت های دارویی در نخستین نمایشگاه فارماکوپه، فراتر از حد انتظار بود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خودی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
پول مسدودنشده بلکه بانک مورد نظر چینی به شما گفته بیا پول رو بردار حسابتان را ببندید، در مقابل کانال های مالی دیگه ای برای انجام معاملات بعدی در اختیارتان قراردادند. سیاه نمایی نفرمایید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
به اميد نابودي همشون
نظر شما
ادامه