کد خبر: ۴۶۶۹۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در تبریز:
طی مراسمی و با حضور «دکتر محمدرضا صفری» رییس سازمان نظام دامپزشکی، اعضای هیأت رئیسه چهارمین دوره شورای نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی معرفی شدند ...
 
 
حکیم مهر: طی مراسمی و با حضور «دکتر محمدرضا صفری» رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور، اعضای هیأت رئیسه چهارمین دوره شورای نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی معرفی شدند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، در آغاز این مراسم «دکتر امیرحسین بهداد» مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در سخنانی به برگزاری مطلوب انتخابات چهارمین دوره نظام دامپزشکی در این استان اشاره کرد و آن را نشانه وحدت میان خانواده بزرگ دامپزشکی و همدلی بین بخش فعالان بخش خصوصی و دولتی این حوزه دانست و گفت: دامپزشکان آذربایجان شرقی 23 آذرماه سالجاری با حضوری پرشور و موثر توانستند نمایندگان خود را در شورای مرکزی از بخش دولتی، خصوصی و حوزه های مختلف آن انتخاب کنند.

نظام دامپزشکی استان، مسائل صنفی دامپزشکان و مشکلات بهره برداران را در اولویت قرار دهد

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه دامپزشکان رسالت خطیری را در تأمین بهداشت و سلامت جامعه و کنترل بیماری ها بر عهده دارند، حمایت از ارکان سازمان نظام دامپزشکی را وظیفه ای خطیر خواند و گفت: شورای مرکزی نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی بایستی رسیدگی به مسایل صنفی دامپزشکان و نیز در اولویت قرار دادن مشکلات بهره برداران را در اولویت کاری خود قرار دهد.

اگر مسیر حرکت این شورا از خدمت به مردم و رفع مشکلات اعضاء تغییر یابد، با زبان تند انتقاد مواجه خواهد شد

دکتر بهداد، عضو انتصابی شورای مرکزی نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه اگر مسیر حرکت این شورا از خدمت در مسیر مردم و تلاش در جهت رفع مشکلات و ارتقاء مسایل رفاهی اعضاء تغییر یابد، نه تنها حمایت از اداره کل دامپزشکی را از دست خواهد داد بلکه در آن شرایط حتی با زبان تند انتقاد نیز مواجه خواهند شد، افزود: ما آماده هستیم برای توسعه فعالیت دامپزشکان، رفع مشکلات صنفی و جلب مشارکت سایر نهادها نهایت همکاری را داشته باشیم و در این زمینه از هیچ همکاری مضایقه نداریم.

وی به اهمیت نوآوری در فعالیت ها، بهره گیری از تجارب ارزشمند پیشکسوتان و پرهیز از تک محوری بودن اشاره کرد و گفت: نیروهای انسانی یکی از سرمایه های ارزشمند برای توسعه بوده و باید به آن توجهی خاص نماییم هرچند در گذشته نتوانسته ایم بهره لازم را از آن ببریم.

برگزاری انتخابات الکترونیک، تجربه ای ارزشمند و اعتبار خوبی برای دامپزشکی کشور بود

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز در این آیین با اشاره به اینکه انتخابات چهارمین دوره شوراهای نظام دامپزشکی بعد از وقفه ای طولانی در 23 آذر ماه سالجاری با مشارکت جالب توجه برگزار شد به برخی از ویژگی های این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار انتخابات نظام دامپزشکی کشور به صورت سراسری و به شکل الکترونیک با مشارکت و همیاری وزارت کشور برگزار شد و این تجربه ارزشمند اعتبار خوبی برای دامپزشکی کشور بود و این برگزاری موفق، وزارت کشور را برای برگزاری انتخابات به این شکل راغب کرده است مهمتر اینکه ما شاهد مشارکت 4/55 درصدی اعضای واجد شرایط در این دوره بودیم که بی نظیر بود.

وی افزود: هم اکنون ظرف حدود یک ماه پس از برگزاری انتخابات، اعتبارنامه های منتخبین صادر و در 25 استان اعضای هیأت رئیسه انتخاب شده اند.

حضور بیش از 70 درصدی بخش خصوصی در ترکیب شورای های نظام دامپزشکی

دکتر صفری همچنین به حضور بیش از 70 درصدی بخش خصوصی در ترکیب شورای های نظام دامپزشکی اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از شاخصه های خوب در وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود، چرا که در شرایط فعلی توجه به مسایل بخش خصوصی بایستی در اولویت باشد.

میانگین سنی ترکیب شوراهای استانی، 43 سال است

وی یکی دیگر از شاخصه های مهم این دوره از انتخابات را ترکیب سنی اعضای شوراهای استانی عنوان کرد و گفت: میانگین سنی ترکیب شوراهای استانی 43 سال بوده و سن رؤسا نیز چند سال بیشتر می باشد که این بیانگر آن است که ما توانسته ایم به حضور جوانان نقش بدهیم که مایه تحول خواهد بود.

عضویت بیش از 6 هزار دامپزشک خانم در سازمان نظام دامپزشکی

دکتر صفری افزود: همچنین بیش از 6 هزار نفر عضو دامپزشک خانم در سازمان داریم که دو تن از آنها نیز در استان های چهارمحال و بختیاری و کردستان ریاست شورای استانی را برعهده گرفته اند.

رییس شورای نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه هم اکنون بخش خصوصی دامپزشکی نیز با مشکلات عدیده ای روبرو هستند، گفت: دامپزشکان بخش خصوصی فاقد امنیت شغلی بوده و حتی بخشی بدون داشتن بیمه تأمین اجتماعی مشغول به فعالیت هستند.

متاسفانه حرفه مان را به چوب حراج گذاشته اند!

دکتر صفری با انتقاد از پذیرش بدون برنامه در رشته دامپزشکی گفت: متاسفانه حرفه مان را به چوب حراج گذاشته اند و حجم بزرگی از فارغ التحصیلان دامپزشکی پس از طی یک دوره طولانی تحصیل و پس از تأمین نیاز مالی دانشگاه ها به چرخه بازار می آیند و این در حالی است که فضای شغلی متناسبی نداریم.

رییس شورای نظام دامپزشکی کشور بر ضرورت مشارکت اعضا در فعالیت های شورا گفت: نظام دامپزشکی به تنهایی ابزار محدودی دارد اما با احتساب بیش از 38 هزار نفر عضوی که در کنار هم باشند توان گسترده ای داشته و  می توانیم در صیانت از حرفه و تأمین امنیت شغلی گام های موثری برداریم.

تلاش برای استقلال فعالیت شوراهای استانی و آغاز به کار شعبات شهرستانی

وی بر لزوم تغییرات در ساختار فعالیت نظام دامپزشکی و تسهیل در ارایه خدمات از سوی این شورا تأکید کرد و گفت: یکی از این راهکارها تلاش برای استقلال فعالیت شوراهای استانی و آغاز به کار شعبات شهرستانی است و با توجه به توانمندی های موجود در  استان آذربایجان شرقی میتوانیم نخستین حرکتها را از این استان آغاز کنیم.

مشارکت دامپزشکان آذربایجان شرقی 10 درصد بیش از متوسط کشوری بود

رییس جدید شورای نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این آیین در سخنانی با قدردانی از مشارکت گسترده دامپزشکان استان در این دوره از انتخابات اظهار داشت: میزان مشارکت دامپزشکان آذربایجان شرقی در این دوره با 64 درصد حدود 10 درصد بیش از متوسط کشوری بود.

«دکتر رضا دادخواه» تلاش برای کاهش مشکلات اعضا، افزایش هرچه بیشتر مطلوبیت ارایه خدمات بهره برداران را از اولویت های کاری شورای نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در دوره جدید فعالیت عنوان کرد و گفت: توجه به آموزش های حرفه ای و ارتقاء مهارت های کاری دامپزشکان در جهت نیل به اهداف سازمانی به منظور ارتباط بیشتر و موثر با حوزه های کاری از دیگر اولویت های ما خواهد بود.

پیش شرط های تغییر تعرفه های دامپزشکی

رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این آیین در سخنانی با تبریک به اعضای دوره جدید شورای نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از اعضای این شورا خواست تا با بررسی وضعیت و ارایه راهکارها روند ارایه خدمات از سوی این سازمان به بهره برداران و اعضای صنفی به شکل مطلوبتری دنبال شود.

«دکتر فتحی» کسب رضایتمندی در فعالیت ها را مهم خواند و گفت: نظام های صنفی باید با شفاف سازی فعالیت ها و جداسازی نحوه ارایه خدمات با موضوع اشتغال، خدماتی با هدف کسب رضایت مردم ارایه دهند و در آن صورت است که می توان حتی برای تغییر تعرفه ها نیز اقدام کرد.

در ادامه این آیین ضمن تقدیر از تلاش های اعضای شورای دوره سوم نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی اعتبارنامه و احکام منتخبین دوره چهارم شورای مرکزی نظام دامپزشکی شامل دکتر رضا دادخواه رییس، دکتر عطار حسینی نایب رییس، دکتر ناصر ابراهیمی دبیر، دکتر فرید رزمگیری مسئول امور مالی و سایر اعضاء دکتر مهدی حامی، دکتر محمدرضا خداوردیزاده، دکتر مسعود نیرومند و مهندس اسماعیل کاری اهداء شد.

شورای نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی 9 عضو اصلی داشته که هشت نفر آنان از طریق انتخابات برگزیده شده و مدیرکل دامپزشکی استان عضو انتصابی آن می باشد.

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
1
آیا باید قسم حضرت عباس حضرات را بپذیریم یا نمایان بودن دم خروس را !!؟؟ شما اگر به واقع نگران حرفه دامپزشکی بودید باید توجه میکردید که از 38 هزار عضو نظام دامپزشکی ،که شما این همه بر آن تاکید دارید و همه جا دم از آنها میزنید ، نزدیک به 80 درصد شان در این انتخابات شرکت نکرده اند،زیرا این سازمان را معتبر نمیدانستند و اعتقادی به آن برای حل مشکلاتشان نداشتند !!؟؟
آیا وجود سازمانهای متعدد و متفرق و اغلب رقیب و فاقد هماهنگی، راه حل معضلات دامپزشکی است !!؟؟ آیا یک حرفه و صنف به بیش از یک تشکیلات و یک نفر مدیر مدبر و شورای انتخابی برای مدیریت شرایطش و پیشرفتش نیاز دارد !!؟؟ آیا ادامه کار تشکیلاتی که به اعتراف خودش ابراز محدودی دارد و از طرف 80 درصد اعضایش رد شده و معتبر نیست کمکی به رفع مشکلات میکند !!؟؟ تشکیلاتی که در اصل به رای همان هایی که به امیدی در انتخابات تشریفاتیش هم شرکت کردند، احترام نمیگذارد و از آرای آنها برای انتصاباتش استفاده میکند !!!
آیا به این اظهارات و سخنرانی ها ظاهرا" دلسوزانه عنوانی بهتر از ........... میتوان داد !!؟؟
دکتر xy
|
France
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
واقعا حقوق دکتر دامپزشک بخش خصوصی باید ۲ _ ۲/۵ میلیون باشه ؟؟؟؟ تازه اونم با کلی مشکلات حقوق دریافت بکنیم.
کاردان و کارشناس بخش دولتی سازمان دامپزشکی این مقدار حقوق رو میگیرند. به کجا داریم میریم. دیگه آبرو نداریم با این وضع . حقوق دامپزشک بخش خصوصی با کاردان بخش دولتی برابر !!!!!! این عدالته !؟
امنیت شغلی که دیگه هیچی!
دانشجو دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
دکتر صفریییییییی تکلیف دانشجوهای مازاد چی شد ترم بعد داره شروع میشه ما تکلیفمون مشخص نیست ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
دامپزشکان بخش خصوصی فاقد امنیت شغلی هستند
کاملا درست است
حتی به رای آنها توجه نمی شود
...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
پس نقش شما این وسط بعنوان رئیس نظام چیه؟ اصولا نظامی که نتونه از حق و حقوق اعضاش دفاع کنه چه استفاده ای داره؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
در وزارت جهادکشاورزی که با تولید و زراعت کار دارد مفاهیم پزشکی مانند حق ویزیت و درمان نامفهوم است. در حالی که در وزارت بهداشت وزیر بهداشت خودش پیش از هر چیز عضو نظام پزشکی است و هوای آن را همیشه داشته است!
مجید
|
United States of America
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
ریشه تمام این مشکلات به دکان های مدرک فروشی و مافیای ثروت و قدرت برمیگردد .اگر پذیرش دانشجوی دامپزشکی همانند سایر کشورهای دنیا بود کارفرماها مجبور بودند سر جذب دکتر دامپزشک باهم رقابت کنند نه اینکه با وقاحت بگویند آقا یا خانم دکتر متقاضی زیاد داریماگر علاقه ندارید دنبال کار دیگری باشید !واقعیت این است وزارت سیب زمینی و زراعت جای رشته استراتژیک و مظلوم دامپزشکی نیست .
نظر شما
ادامه