کد خبر: ۴۷۳۶

حکیم مهر - در نشست مدیران کل دامپزشکی و اداره کار وامور اجتماعی آذربایجان شرقی قرار بر این شد که شورای سازش دامپزشکی در استان جهت رفع مشکلات صنف دامپزشکی با کار فرماها راه اندازی گردد.

در این نشست مهندس لطفی ن‍ژاد مدیر کل اداره کل کار وامور اجتماعی استان ضمن تشکر و قدردانی از تلاشهای قشر دامپزشکی در حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه عنوان نمود :استراتژیهای دامپزشکی بر مبنای سلامت جامعه است چرا که وجود یکنفر دامپزشک به عنوان مسئول فنی ویا بازرس بهداشتی در کشتارگاهها ی دام وطیور در رسیدن گوشت بهداشتی وسالم به دست مصرف کننده بسیار مهم و با ارزش است.
وی همچنین افزود: این عزیزان خودشان در خط مقدم ابتلا به بیماریهای مشترک بین انسان ودام هستند که طبق ماده 148 قانون کار می بایستی بیمه گردند.
لطفی نژاد اعلام آمادگی این اداره کل را برای عقد تفاهم نامه با انجمن های صنفی دامپزشکی جهت راه اندازی شورای سازش دامپزشکی به منظور حل اختلافات این قشر با کارفرمایان را اعلام نمود وافزود بدلیل حساس بودن فعالیتهای دامپزشکی با تمام توان از حق وحقوق این عزیزان دفاع خواهیم نمود.
مدیر کل کار وامور اجتماعی گفت: ترکیب این شورا دو نفره است که یک نفر از طرف انجمن صنفی دامپزشکی و طرف دیگر نماینده کارفرما است که از مزایای این شورا تخصصی بودن آن است.
در این نشست دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز آمادگی این اداره کل جهت شروع به کار شورا ی سازش دامپزشکی را اعلام نمود و افزود جهت ارج نهادن به خدمات قشر تلاشگر و مظلوم دامپزشکی با تمام توان از آنها حمایت خواهیم نمود تا عزیزان زحمت کش ما در بخشهای مختلف درمانی و نظارتی بتوانند با خیالی آسوده و بدون هیچ دغدغه ای به تلاش های خود ادامه دهند چرا که فعالیتهای این قشر ارتباط مستقیمی با بهداشت عمومی جامعه دارد.
وی همچنین عنوان نمود: این اداره به تعهدات ایجاد اشتغال خود در سال جاری عمل نموده است.

 

 

نظر شما
ادامه