کد خبر: ۴۷۵۶
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
فاطمه زارعان که پیش از این در اداره کل دامپزشکی استان تهران مسئولیت روابط عمومی و آموزش را توأمان بعهده داشت به ریاست اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی منصوب شده است / رئیس جدید روابط عمومی تحصیلاتی در مقاطع کاردانی، کارشناسی یا دکترای دامپزشکی ندارد!...

حکیم مهر -  به تازگی متولیان روابط عمومی سازمان دامپزشکی و برخی ادارات کل با رئیس سازمان دامپزشکی دیدار کردند و حکیم مهر درباره این دیدار نوشت که غیرمتخصصین باید سازمان تخصصی دامپزشکی را معرفی کنند و به قول دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی در ارتقاء جایگاه حرفه‎ای سازمان دامپزشکی بکوشند! به فاصله کوتاهی، این پیش‎بینی و انتصاب غیرمتخصصین محقق شد.

با گذشت کمتر از یک ماه از انتشار این خبر ، بیژن ناهیدی رئیس اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور از این سمت کنار رفت.

وی که اخیراً سفرهای استانی متعددی با دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی رفته بود در حالی که در شرف بازنشستگی قرار دارد و به او به دلیل آنکه خود را کارشناس سینما معرفی می‎نمود انتقاداتی وارد بود از ریاست اداره روابط عمومی آن سازمان کنار گذاشته شد.

در حالی که سازمان دامپزشکی با موضوعات مهمی نظیر تب برفکی، تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از واردات دام زنده، مرگ ببر وارداتی و بسیاری مسائل دیگر روبروست و روابط عمومی این سازمان باید در اینگونه مسائل از انفعال خارج شود و با خلاقیت و اتخاذ مواضع علمی ضمن دفاع از شأن و جایگاه سازمان دامپزشکی نماینده تخصصی دامپزشکان و سخنگوی آن سازمان باشد ، دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور دست به یک انتصاب عجیب زده است!

بر این اساس ، فاطمه زارعان که پیش از این در اداره کل دامپزشکی استان تهران مسئولیت روابط عمومی و آموزش را توأمان بعهده داشت به ریاست اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی منصوب شده و جای خود در تهران را به یکی از کارشناسان آزمایشگاه آن اداره کل – محمد رحیمی – داده است.

 

 

فاطمه زارعان رئیس جدید روابط عمومی سازمان دامپزشکی در کنار دکتر فرجی مدیرکل دامپزشکی استان تهران

 

نکته عجیب آنکه علیرغم توانمندیهای فردی رئیس جدید روابط عمومی در حوزه‎ تخصصی خود ، وی تحصیلاتی در مقاطع کاردانی، کارشناسی یا دکترای دامپزشکی ندارد!

گفتنی است فاطمه زارعان و دکتر علی اکبر فرجی مدتی در دفتر دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان تهران فعالیت می‎کردند.

پس از انتصاب دکتر فرجی بعنوان مشاور عالی رئیس سازمان نظام دامپزشکی (دکتر آقامیری) ، فاطمه زارعان نیز به سمت نایب رئیس کمیته ویژه سایررده‎های دامپزشکی سازمان نظام دامپزشکی منصوب شد.

 

نفر وسط : فاطمه زارعان - رئیس جدید اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی

 

مدتی بعد دکتر فرجی از سوی دکتر نوروزی رئیس وقت سازمان دامپزشکی به عنوان مدیرکل دامپزشکی استان تهران منصوب شد و دکتر داود امان‎اللهی را از سمت ریاست اداره آموزش و روابط عمومی آن اداره کل عزل و فاطمه زارعان را بجای وی منصوب نمود.

با انتصاب اخیر ، اکنون مدیریت روابط عمومی دو سازمان مهم دامپزشکی و نظام دامپزشکی را غیردامپزشکان بعهده دارند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیمک
|
-
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
1
0
باز هم هزار مرتبه خدا را شکر که وارد این سیستم ..... سازمان دامپزشکی نشدم /// الان دقیقا متوجه شدم که قبول شدن بعضی و صدالبته بعضی از افراد بی دلیل نبوده است /
دکتر دستور عزیز جای بسی تشکر است انشاالله کی ........... و این بار سنگین اداره کردن این سازمان را ........ البته بازهم به نظر من باید ...... حکیم مهر پیش بینی کند تا عزیزان آن را به نحو احسنت به تحقق برسانند
محمد ر.
|
-
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
با سلام و عرض ارادت مجدد

خواستم به عزیزان فعال در فیلترینگ مطلبی را عرض کنم.
در ارسال نظر دوستان علامت چند نقطه... نه بیان مطلب غیراخلاقی است نه سیاسی. بلکه بیان درد ما دامپزشکان است.!!!
چقدر غیرمتخصص در سازمان دامپزشکی بایست باشند. چقدر باید مظلوم واقع بشو این صنف.چقدر؟
دکتر حسن
|
-
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
این جابجایی اشتباه محض بود {آقای} ناهیدی فردی قوی و مردم دار بود و خیلی هم محترم .من هم پیش بینی می کنم دکتر دستور بعد از عید تشریف ببرند مشهد
ابراهيم ش
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
انتصاب در روابط عمومي انتصاب بسيار بجا و شايسته اي بود از اين لحاظ به رياست محترم سازمان دامپزشكي از درايت و مديريتشان تبريك عرض مي نمايم.
كارشناس سازمان دامپزشكي كشور
|
-
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
سركار خانم فاطمه زارعان شخصي با متانت و بدور هياهوي پوچ بوده و خيلي هم از نقاط منفي ......... را ندارد ايشان شخصي چاپلوس نيست
دكترحقگو
|
-
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
اولا خبر تغيير را با سه روز تاخير اعلام كردن كه پيش بيني نيست.ثانيا به عنوان خبر نگار بررسي كنيد تا علت اصلي را كه ناخوشايند هم هست بفهميد و بنويسيد ثالثا اين تغيير با ......... بوده است ..........
محمد لواسانی
|
-
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
1
0
مسئول نشریه خبری بیطرف!! حکیم مهر
همین صفحه و خبرهای مرتبط با رئیس جدید روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور نشاندهنده بی طرفی نشریه شماست!!!
لابد اگر شما را در نشست های خبری مدیرکل استان تهران دعوت می کردند( به عنوان خبرنگار بیطرف!!) اکنون موضع گیری دیگری داشتید.
کارنامه کاری افراد نشانگر توانایی ها و مدیریت و سطح سواد هر فرد است.قضاوت بر عهده اهل فن
متين
|
-
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
سلام بر حكيم مهر. باز هم بر طبل تعصب كوفتيد. يادتان رفته، در اين سازمان در اقصي نقاط كشور، از تكنسين و كاردان و دكتر دامپزشك همه به سوي يك هدف در حال حركت هستند و آن هم سلامت جامعه است و باز هم يادتان رفته با وجود دامپزشك بودن روساي روابط عمومي عليرغم زحماتي كه متحمل شدند پيشرفت محسوسي در اين حوزه ديده نشد و با آمدن آقاي ناهيدي بود كه تحركي قابل ملاحظه در ارتقاي جايگاه روابط عمومي پديدار شد. ضمن تشكر از حساسيت صنفي شما لازم است به عرض برسانم بدون شك حضور در عرصه روابط عمومي نياز به دانش و توان فني در حوزه ارتباطات دارد كه خانم زارعان در زمان تصدي روابط عمومي اداره كل تهران نشان داد از اين قابليت برخوردار است و بي شك نامبرده از دانش فني دامپزشكان حاضر در روابط عمومي بهره خواهد برد. دوستاني هم كه نگران دكتر دستور هستند، نگران نباشند، كارنامه مديريتي دكتر دستور طي سال هاي گذشته گواهي محكم و مستند بر نحوه عملكرد اوست
احساني
|
-
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
0
0
با سلام
متاسفانه دوستان دامپزشك خيلي حس ناسيوناليستي دارند و البته اتحاد و وحدت كلمه بد نيست ولي نگاه هاي ناسيوناليستي براي هر قشر و دسته اي حكم حصاري دارد كه انسان را در محيطي بسته نگه مي دارد.
بنده انتصابات و يا افراد عزل و نصب شده را تحسين و سرزنش نمي كنم.
نكته اينجاست كه روابط عمومي و ارتباطات هم مانند دامپزشكي‏، يك حرفه و تخصص است و نمي توان گفت صرف اينكه فرد ارتباطات اجتماعي خوبي داشته باشد شايسته مسئوليت روابط عمومي دستگاهي است!
فن، هنر و تخصص روابط عمومي و ارتباطات رشته خاص خود را دارد و ...
دامپزشک
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
0
0
با سلام مدیر محترم حکیم مهر لطفا سایر تغییرات را هم دیکته ببخشید پیش بینی فرمایید
کارشناس سازمان دامپزشکی کشور
|
-
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
0
0
خود ....... که از نظر فنی از دانش حداقلی هم برخوردار نیست ، چند نفر هم که به ایشان ..... عبارتند از دکتر .......... اینها خودشان از برنامه و کارهای مدون کاملا پرهیز می کنند چون اولا بلد نیستند دوما اگه قرار بود برنامه ایی در کار باشه که آقایان با این سطح سوادشان نمی توانستند که همیشه در صحنه باشند بنابراین وقتی ....... که روابط عمومی یعنی سخنگو که باید دانش دامپزشکی داشته باشه لذا انتصاب این شخص محترمه که کار عجیبی نیست ، ........... را ببینید که فقط بلد است خوب ...... تعریف کنه وضعیت ........ را ببینید بعد می فهمید که چه می گذرد
سعید
|
-
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
0
0
حال آدم از این گیردادن های الکی سایت حکیم مهر به هم می خوره! آقا مگه اگر دامپزشک بود می تونست تخصص روابط عمومی هم داشته باشه؟ خب روابط عمومی در کل دنیا کارش فقط روابط عمومیه! .............
کارشناس سازمان
|
-
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
0
0
با سلام
من از دکتر دستور به خاطر این انتصاب تشکر می نمایم بی شک این کار باید سه ماه زودتر انجام می شد. نامبرده نه تنها ....................................................... است
باران
|
-
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
0
0
واقعا متاسفم.در سایر جاها برای استخدام یک رئیس ، مثل بقیه مشاغل، در روزنامه‌ها آگهی چاپ می‌کنند، از بین درخواست‌های رسیده با برخی مصاحبه می‌کنند و سرانجام یکی را انتخاب می‌کنند. در ایران، برای انتخاب رئیس به افراد مورد نظر تلفن می‌کنند! دامپزشکان تهرانی بیکارند..چرا از روستاهای بم نیرو می گیرید!!!!!!
همکار
|
-
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
0
0
در کشورهای پیشرفته برای یک مقام دنبال فرد مناسب می‌گردند، در ایران برای یک فرد، دنبال مقام مناسب می‌گردند، و حتا در صورت لزوم یک مقام تازه ساخته می‌شود. رییس روابط عمومی یکی از اینها...بالاخره ................ سخت بوده تا وردآورد بره!!!
سیمک
|
-
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
0
0
متاسفانه دوستان دلایل حکیم مهر رو به طور کامل نخوندن
عزیزان همکار ما میگیم نره حالا هی شما بگین بدوش
بابا این سمت تو هر سازمانی با مدرک اون سازمان همخونی داره//از خواب بیدار بشید
يك خبرنگار
|
-
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
0
0
درود

بنده يكي از خبرنگاران حوزه وزارت جهادكشاورزي هستم و بيشتر از يك سال است كه در يكي از چند خبرگزاري اصلي كشور در اين‌ حوزه فعاليت مي‌كنم و همچنين در رشته روابط عمومي و علوم ارتباطات درجه كارشناسي ارشد را كسب كرده‌ام و ناچيزي از ارتباطات، خبر و روابط عمومي‌( يا همان روابط عموميچي‌گري) مي‌دانم.
بنابر اين به نظرم آمد چند نكته را متذكر شوم:

1 - پست سازماني روابط عمومي به هيچ وجه نبايد همگام با وظيفه اصلي (وظيفه صفي)سازمانها باشد، در بهترين شرايط مناسب است كه فرد در رشته روابط عمومي تحصيل كرده باشد و البته در زمينه وظيفه صفي نيز اطلاعاتي داشته باشد. اما متخصص بودن در زمينه دامپزشكي براي روابط عمومي دامپزشكي با هيچكدام از ساختارهاي سازماني روز در دنيا هماهنگ نيست.

2 - جناب آقاي ناهيدي اگر چه فردي فرهنگي و داراي قابليت‌هاي بسياري در بخش هنر و فرهنگ بودند، اما ارتباط با رسانه‌ها از نقاط ضعف وي بود؛ و اگر چه سركار خانم زارعان در بخش روابط عمومي تحصيلاتي نداشته اند اما بلعكس در زمان مسووليتشان در اداره كل دامپزشكي ارتباط بسيار مناسبي با رسانه‌ها برقرار كرده‌بودند، انچنان كه از بررسي پوشش‌هاي خبري سازمان دامپزشكي كشور و اداره كل دامپزشكي استان تهران در رسانه‌هاي كشور مي‌توان به اين مهم دست يافت.

3 - در بخش سوم، به همكاران خود در حكيم مهر توصيه‌اي برادارانه و صنفي دارم و آن اينكه بنده بعنوان يك مخاطب تحليل آن رسانه در اين بخش را خارج از رسالت بي‌طرفي رسانه‌ها مي‌دانم، چرا كه هر خواننده تازه كار و غيرحرفه‌اي به اين مساله پي مي‌برد؛ بنابر اين اگر بدنبال راه‌اندازي يك وب سايت تحليلي حرفه‌اي هستيد بايد نكاتي از جمله قوانين مطبوعات (كه در ايران وب سايت ها را نيز شامل مي‌شود) و همچنين اخلاق حرفه‌اي را مورد توجه قرار دهيد.

4 - به نظر مي‌رسد بايد منتظر ماند و تاثيرات اين تغيير مديريتي را مشاهده كرد و بعد از آن به محكمه قاضي رفت، خصوصا براي سايتي كه خود را حكيم مي داند و صفت مهر را چاشني خود كرده است.

در پايان آرزومند پيروزي مداومتان هستم
دكتر مهدوي نيا
|
-
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
0
0
رسالت يك سايت اولا صحيح خبر دادن است . چرا نمي نويسيد ...... به خاطر ............................. بركنار شده است . ........... والله بالله علت همين است كه نوشتم دستورش را هم ........... دادند. باور نداريد از اداره بازرسي يا حراست سازمان بپرسيد خبرنگاري يعني همين ديگه
دكتر زهره سامي
|
-
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
0
0
ضمن تقدير از دكتر دستور به خاطر انتصاب يك خانم به عنوان مدير روابط عمومي گله همه همكاران خانم در سازمان دامپزشكي نسبت به حكيم مهر اعلام ميكنم چرا از حقوق همكاران مظلوم و ستمديده خانم در اين ماجرا هيچ اشاره اي نكرديد.
کارشناس مطلع
|
-
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
0
0
شنیده ها حاکی از آن است که جانشین ........... هم مشخص شده است و تا قبل از شروع سال آتی هم کارش را شروع می کند ، ظاهرا شخص مورد نظر دارای شناخت کامل به دامپزشکی در سطح دنیا می باشد و با شجاعت و تدبیر خاص قرار است شکل و محتوی فسیلی فعلی سازمان را بر اساس اصولی نوین ، چابک و قدرتمند تطبیق دهد و نیروهای ایستایی موجود و افرادی را که ........... را از چرخه مدیریت دور کند تا کار مردم و مملکت بهتر از آنچه که هست بچرخد ، احتمالا ......... هم معاون اداری مالی .......... خواهد شد
کارشناس موسسه رازی
|
-
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
0
0
جهت اطلاع خوانندگان حکیم مهر من هم در سطح وزارت جهاد کشاورزی این موضوع که قرار است یک نفر جانشین ......... بشود را خیلی جدی دیدم البته ظاهرا کاندیدای جانشین ....... فعلا دو نفرند که خدا کنه دومی باشه
يك دوست
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
0
0
همكار عزيز دامپزشك سلام.
از كي تا حالا دامپزشكي شاخه اي به نام روابط عمومي يا اطلاع‌رساني داره كه ما بي‌خبريم؟؟؟؟؟؟؟
در هر سازماني آيا كارشناس امور مالي بايد هم رشته با فعاليت آن سازمان باشد؟؟؟؟؟؟ يا در رشته‌ حسابداري يا رشته هاي مرتبط ديگر تحصيل كرده باشد؟
از ياد نبريد فرد فعال در روابط عمومي يا خبر دانشمندي است كه اطلاعاتش به وسعت اقيانوسي با عمق يك بند انگشت (تعريف مشهوري در رشته علوم ارتباطات).
آيا اين سنگ روابط عمومي به سينه زدن نوعي جو سازي عليه روابط عمومي‌ها نيست؟؟؟؟؟؟ و يا ....؟؟؟؟؟؟؟
حداد
|
-
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
0
0
بركناري ......... دامپزشكي را تبريك مي گويم
ابراهيم زاده
|
-
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
0
0
فقدان ايشان ثلمه بزرگي براي رسانه و براي روزنامه نگاران بود. اين بزرگمرد خودشان فرمودند (در جلسه شورا مديران سازمان) كه ...................................
دكتر حجتي
|
-
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
0
0
دكتر .........................................................
دكتر حجتي
|
-
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
0
0
اي سايت بينوا و جيره خوار اين چه مدل كامنت نوشتن است؟؟/ جيره و مواجب رسيده ها مگر نه؟ چرا راجع به اصل ماجرا .........چيزي ننوشتيد؟ يا در مورد اتهامي كه .......به همه جامعه خبرنگاري .... چطور ؟ اگر اين خبرنگاران جرات دفاع از خودشان را ندارند چه اطميناني به صحت مطالب منتشر شده توسط انها وجود دارد؟
حقگو
|
-
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
0
0
....... را به حرمت اخلاقيات اسلامي از كادر خارج كنيد ................
دكتراحمدي
|
-
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
شنيديد ديروز يا پريروز بعلت ادامه حركات غير اخلاقي ..... ......... اعتراض كرده و اتاق كار ش را ......... عوض كرده اند. ............. دكتر لطفي روشنگري بفرماييد تا شائبه ارتباط شما با ....... از بين برود.
نظر شما
ادامه