کد خبر: ۴۷۵۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدیرعامل شرکت سازنده نخستین دستگاه اولتراسانتریفیوژ دارویی در کشور گفت: درک صحیح مسئولان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مبنی بر نیاز کشور به این دستگاه و اعتماد آنها منجر به ساخت این محصول شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «رضا کیاپاشا» در خصوص ساخت دستگاه اولتراسانتریفیوژ دارویی با قابلیت 60 هزار دور در دقیقه، با اشاره به محدودیت ورود این دستگاه  ها به کشور در 30 سال گذشته و استهلاک نمونه های موجود، گفت: برای ساخت این دستگاه به نمونه شاهد و انجام تحقیقات گسترده نیاز داشتیم که با حمایت مرکز رشد موسسه رازی و استقرار در این موسسه، پس از چهار سال کار تحقیقاتی مستمر موفق به تولید نمونه ایرانی اولتراسانتریفیوژ دارویی شدیم.

وی با بیان اینکه پیش از همکاری موسسه رازی برای ساخت این محصول هایتک، تلاش هایی با صرف هزینه های میلیاردی از سوی یکی از شرکت های داخلی صورت گرفته بود که به علت ناتوانی در تامین ایمنی دستگاه کار متوقف شد، ادامه داد: این سانتریفیوژ دارویی، چرخش دور موتور و چرخانه بسیار تند و پرسرعتی دارد و در هر ثانیه هزار دور می چرخد به همین علت باید ضریب ایمنی بسیار بالایی داشته باشد تا بتوانیم هر پیشامد خطرناکی را کنترل کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان "ادمان تک" تصریح کرد: در این محصول تمام ملاحظات ایمنی رعایت شده و برای حفاظت بیشتر از جان افرادی که با این دستگاه کار می کنند گاردهایی با ضریب ایمنی یک و نیم برابر نمونه آمریکایی درون دستگاه تعبیه شده است.

وی، قدرت این اولتراسانتریفیوژ دارویی را 500 هزار جی (نیروی گرانش g) علام کرد و با بیان اینکه انسان تا کنون بیش از 45 جی نتوانسته زنده بماند،گفت: 500 هزار جی نیروی بسیار عظیمی است و کاربردهای خاصی دارد. در دانشگاه های علوم پزشکی یا در صنعت ساخت دارو بسیاری از آزمایشات باید در 50 یا 60 هزار دور در دقیقه انجام شود و در نبود زمینه تحقیقاتی مناسب تحقیقات پیش نمی رود.

کیاپاشا، قیمت این محصول را یک ششم نمونه آمریکایی و با همان کارایی اعلام و تاکید کرد: امروز با تولید این محصول می توانیم به دستاوردهای جدیدی رسیده و علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشورهای اطراف و اروپا صادرات داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ادمان تک، ساخت این محصول هایتک را نتیجه کار تیمی، حمایت همه جانبه و اعتماد مسئولان موسسه رازی در چهار سال اخیر به این شرکت دانش بنیان دانست و تاکید کرد: درک صحیح مسئولان موسسه رازی مبنی بر نیاز کشور به اولتراسانتریفیوژ دارویی 60 هزار دور در دقیقه به ویژه اعتماد رئیس وقت موسسه رازی به این شرکت سبب شد این اتفاق خوب در کشور رقم بخورد.

کیاپاشا با بیان اینکه مدیران موسسه رازی کار بسیار بزرگی کردند و با در اختیار قرار دادن نمونه شاهد به ما کمک کردند با اعتماد بیشتری کار را ادامه دهیم، گفت: 40 درصد دانش فنی این دستگاه در اختیار موسسه رازی است و براساس قرارداد، 15 درصد نیز پس از ساخت نمونه صنعتی از طرف موسسه رازی به این شرکت دانش بنیان واگذار می شود.

وی با قدردانی از «دکتر اسحاقی» رئیس موسسه رازی به ویژه در بحث طراحی صنعتی دستگاه افزود: مسئولان موسسه رازی در این طرح، به دنبال منافع مالی نبودند و کمک کردند تا با حمایت از یک شرکت دانش بنیان این اتفاق مهم در کشور عملی شود چون حتی در صورت رفع تحریم ها نیز، این دستگاه از طرف شرکت های سازنده در اختیار ما قرار نمی گرفت.

گفتنی است؛ نخستین نمونه صنعتی دستگاه اولترا سانتریفیوژ دارویی با قدرت 60 هزار دور در دقیقه در مراسم گرامیداشت 22 بهمن امسال در موسسه رازی رونمایی شد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
1
برادر شما واكسن ها رو درست و سر وقت توليد كن، توليد سانتريفيوژ پيشكش
٦ ماهه تو كشور دوگانه نيوكاسل فلو و آنترو و ... نيست
نظر شما
ادامه