کد خبر: ۴۷۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر


یازدهمین جشنواره علوم و صنایع غذایی ایران و دهمین همایش تحقیق و توسعه برتر صنایع غذایی امسال با محوریت محصولات لبنی و با عنوان نخستین همایش پژوهش های نوین در حوزه R&D و شرکت های برتر صنایع غذایی با محوریت فرآورده های لبنی با همکاری شرکت صنایع شیر ایران در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، در جشنواره یازدهم علوم و صنایع غذایی، به دامداران به عنوان تولیدکنندگان اولیه در زنجیره صنعت لبنیات توجه ویژه ای شد و ۳۰ دامدار نمونه کشور تقدیر شدند.

این همایش با حضور گسترده مدیران، کارآفرینان، استادان و متخصصان در دو نوبت صبح و عصر و در دو بخش علمی و تقدیر از شرکت ها، مدیران و استادان برگزار شد. در نوبت صبح مقالات پذیرفته شده به صورت سخنرانی در دو سالن ارائه شدند و سایر مقالاتی که به صورت پوستر پذیرفته شده بودند نیز در سالن دیگری به نمایش در آمدند.

در این همایش سه پنل علمی زیر نام؛ راهبردهای توسعه کمی و کیفی شیر خام و مواد اولیه، تولید ناب، محور توسعه بازار و نقش پژوهش های علمی و کاربردی در بهبود شاخص های کیفی محصولات برگزار شد.

در نوبت عصر نیز از دامداران نمونه، شرکت  های برتر در سال ۹۷ و همچنین استادان منتخب تقدیر و جایزه علمی دکتر حبیب الله هدایت به آنها اهدا شد.

تحقیق و توسعه، محور اصلی جشنواره صنایع غذایی

بر پایه این گزارش، «سید ابراهیم حسینی»، رییس ستاد نخستین همایش پژوهش های نوین در حوزه R&D و شرکت های برتر صنایع غذایی با محوریت فرآورده های لبنی در خصوص برگزاری این جشنواره، گفت: این همایش یک جشنواره معتبری است که از یازده سال گذشته در تقدیر از پیشکسوتان صنعت غذا ( دکتر حبیب الله هدایت و دکتر شهاب واعظ زاده ) برگزار می شود.

وی افزود: محوریت جشنواره امسال، توجه ویژه به فرآورده های لبنی در حوزه تحقیق و توسعه بود. همچنین تفاوت دیگر این همایش نسبت به سال های گذشته علمی بودن همایش  و اضافه شدن مقالات علمی و برگزاری کارگاه های آموزشی بود.

حسینی اظهار کرد: در برگزاری این دوره از همایش به تولیدکنندگان اولیه نیز توجه خاصی شد و از دامداران نمونه تقدیر بعمل آمد. ما سعی کردیم کسانی که از مزرعه تا سفره در این زمینه کارآفرینی می کنند را در جشنواره امسال بگنجانیم.

رییس ستاد این همایش و مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران، افزود: همایش امسال در چند بخش برگزیده داشت و بخشی از آن دامداران بودند که با معیارهایی مانند: میزان تولید و کیفیت شیر تولیدی بر مبنای بار میکروبی و شیمیایی، شناسایی و در بخش تحقیق و توسعه برتر انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: در حوزه های نوآوری و استفاده از ظرفیت های داخلی نیز توجه ویژه ای انجام شد و در بخش جایگزینی بسیاری از مواد اولیه و بسته بندی از تولیدات داخل در بخش تولیدکنندگان و کارخانجات هم منتخب داشتیم. در این حوزه نیز معیارهایی مانند: بهره وری، میزان اشتغال، کاهش مصرف انرژی و سودآوری و مسئولیت اجتماعی در نظر گرفته شده است.

حسینی ادامه داد: همچنین در بخش های دیگر از استادان منتخب صنایع غذایی و پیشکسوتان ارگان های دولتی تقدیر شد.

گفتنی است؛ از شرکت های برتر  و منتخب در یازدهمین جشنواره علوم و صنایع غذایی می توان به شرکت های سبزی ایران، پگاه آذربایجان شرقی، شیر خشک نوزاد پگاه، آلیما، ماستر فوده، بازار گستر منطقه ۵ پگاه، کشت و صنعت فارس، لبنیات گلا آمل، ممتاز لبن نگین و زر ماکارون اشاره کرد.

همچنین در بخش استادان نیز از آقایان «دکتر محمدرضا احسانی»، «مهندس مرتضی مشایخ»، «دکتر جواد حصاری»، «دکتر مهرداد نیاکوثری»، «دکتر خمیری»، «مهندس فیروز مددنوعی» و «مهندس ابراهیم نوروزی» تقدیر بعمل آمد.

در بخش انجمن صنفی برتر نیز از «میراسلام تیموری» به عنوان رییس هیات مدیره انجمن صنفی فراورده های لبنی کشور تقدیر شد و در بخش پیشکسوتان خانم ها «دکتر ثریا نواب پور» از سازمان نظام دامپزشکی، «دکتر فاطمه توفیق» از وزارت صمت، «دکتر نوبان» از سازمان غذا و دارو، «مهندس زینت خاک نژاد» از سازمان ملی استاندارد و «دکتر محسن مشکوة» از سازمان دامپزشکی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در دهمین جشنواره  R&D های برتر صنایع غذایی نیز شرکت های پگاه فارس، پگاه اصفهان، پگاه تهران، زرنام، فراورده های روغنی ایران(فریکو)، سبزی ایران، آلیما، صباح، چای گلستان، ماسترفوده، آذرنوش شکوفه و ممتاز لبن نگین جایزه شهاب را دریافت کردند.
 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
خانم دكتر نواب پور موجب فخر جامعه دامپزشكي هستند انشااله هميشه سلامت باشند
نظر شما
ادامه