کد خبر: ۴۷۶۴۵


معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اراک گفت: طبق دستور دادستان شهر اراک پدیده سگ‌گردانی جرم تلقی شده و با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، ظهر امروز دهمین جلسه کارگروه اجتماعی وفرهنگی و ستاد ساماندهی خانه جوان شهرستان اراک با حضور مسوولان در فرمانداری اراک برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اراک در این نشست برگزاری دوره آموزشی و مشاوره‌ای پیش ازدواج را مهم ارزیابی کرد و گفت: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره قبل از ازدواج می‌توان مانع از افزایش آمار طلاق در جامعه شد.

«علیرضا زارعی» از قانون اجباری مشاوره پیش از طلاق خبر داد و گفت: این روند سبب شده است آن دسته از زوجینی که مسر به طلاق بوده‌اند در جلسات مشاوره به صلح و سازش برسند.

وی  با اشاره به اینکه عواملی همچون افزایش آگاهی زوجین، برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج، افزایش مهارت ارتباطی در زوجین سبب می‌شود آمار طلاق کاهش و ازدواجی آگاه و موفق ثبت شود، خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم و شاداب نیاز است کانون خانواده مستحکم باشد از اینرو برای تحقق این امر نیاز است تا متولیان فرهنگی و اجتماعی اقدامات موثر را در دستور کار خود قرار دهند.

زارعی با اشاره به اینکه پدیده سگ‌گردانی یک امر غربی و نامتعارف با عرف است، ادامه داد: پدیده سگ گردانی توسط دادستان جرم تلقی شده و نیروی انتظامی مکلف است با این پدیده غرب گرایانه مقابله کرده و اجازه ندهد این پدیده فرهنگ دینی اسلامی جامعه را تحت شعاع قرار دهد.

وی نظارت بر عملکرد نیروی انتظامی بر شهرستان اراک را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا حفظ امنیت و آرامش را در جامعه هویدا سازد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک  نیز در این نشست از برگزاری دهمین جلسه ستاد ساماندهی جوانان در شهرستان اراک خبر داد و گفت: با حمایت همکاری و همراهی دیگر مسوولین و متولی استانی و شهری توانسته‌ایم به آرمان‌ها و اهداف خانه جوان دست پیدا کنیم.

«محمد مرادی» ازبرگزاری 100 برنامه کیفی در خانه جوان خبر داد و افزود: خانه جوان در بحث آموزش با جدیت ورود پیدا کرده و از آنجایی که این امر از اولویت‌های مهم و اساسی این نهاد بوده است با توجه به کمبود ظرفیت و اعتبارات در برگزاری منسجم دوره‌های آموزشی و کارگاهی فعالیت‌های مثمر ثمر را انجام داده‌اند.

وی برگزاری برنامه‌هایی چون سلسله کارگاه‌های سایبان عشق، مشاغل خانگی، اعتماد به نفس در ایجاد کسب و کار، معاینات رایگان سلامت جوانان، کارگاه‌های درآمدزایی از اینترنت، برپایی نمایشگاه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی هواپیمایی و داستان نویسی را از جمله اقدامات خانه جوان در سال جاری دانست.

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک حفظ بهداشت و سلامت در افراد جامعه را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در این راستا مرکز بهداشت شهرستان اراک در سال جاری به مدت بیست روز با صورت رایگان معاینات و تست سلامت را  بر روی 100 جوان انجام داده است.

 شیوع پدیده سگ‌گردانی که نشات گرفته از فرهنگ غربی است

معاون اجتماعی فرماندی انتظامی شهرستان اراک  نیز بیشترین آسیب اجتماعی که در نیمه دوم سال جاری در کلانتری‌ها مورد بررسی قرار گرفته را مربوط به موضوعاتی همچون طلاق، بچه‌های طلاق، زنان بی سرپرست و کودکان کار دانست.

« سیدحمید روشنایی» با اشاره به اینکه واحد مشاوره در کلانتری‌های شهرستان اراک مستقر است، تصریح کرد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تمام تلاش خود را صرف ممانعت از بروز طلاق در جامعه کرده است و برای جلوگیری و کاهش آمار طلاق گام‌های موثری را برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی همچون تکدی‌گری کودکان کار اعتیار و سرقت می‌تواند ریشه در طلاق داشته باشد از اینرو برای کاهش وقوع طلاق و تبعات بعدی آن باید برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی موثر در جامعه ایجاد شود.

وی شیوع پدیده سگ‌گردانی را که نشات گرفته  فرهنگ غربی است امری ناپسند دانست و گفت: این روزها شاهد سگ گردانی جوانان در دره گردو و پارک شهید باهنر هستیم و فرماندهی نیروی انتظامی برای مبارزه و مقابله با این پدیده غربی با جدیت برخورد می‌کنند.

 
 
نظر شما
ادامه