کد خبر: ۴۷۶۸۵
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: دام‌های وارداتی از طریق بنادر چابهار و دیگر بنادر یا مرز زمینی آذربایجان‌غربی وارد کشور می‌شود و پس از ذبح در کشتارگاه‌های رسمی، توزیع گوشت در بازار صورت خواهد گرفت ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی گفت: براساس آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تن گوشت وارد کشور شده که این میزان واردات ۲ برابر سال گذشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۴۰ هزارتن برای واردات گوشت ثبت سفارش صورت گرفته است، اظهار کرد: براساس آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ هزارتن گوشت وارد کشور شده که این میزان واردات ۲ برابر سال گذشته است.

وی افزود: با توجه به  آنکه پیک مصرف گوشت در سال ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن است، اما از ابتدای سال بیش از این میزان برای تنظیم بازار گوشت وارد کشور شده است.

به گفته رفیعی پور، سازمان دامپزشکی قبل از اعمال تحریم‌های جدید در ثبت سفارش یا واردات گوشت اقدامات لازم را انجام داده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضع واردات دام زنده گفت: مدتی است قرارداد‌هایی با کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین مثل برزیل در حوزه واردات دام سنگین صورت گرفته است و محدودیتی در میزان واردات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه واردکنندگان هیچگونه محدودیتی برای دریافت مجوز واردات دام زنده ندارند، بیان کرد: واردکنندگان از سازمان دامپزشکی می‌توانند مجوز واردات از ۳ تا ۱۰۰ هزار راس دام سنگین را دریافت کنند.

این مقام مسئول از صدور مجوز واردات ۲۰۰ هزار راس دام زنده سبک تا پایان سال خبر داد و افزود: طی هفته گذشته نخستین محموله دام زنده وارد کشور شد که امیدواریم با استمرار واردات بازار گوشت به آرامش برسد.

رفیعی پور ادامه داد: هم اکنون مقدمات کار برای واردات دام زنده سنگین از کشور‌های برزیل، ترکیه، افغانستان، پاکستان، عمان انجام شده است و واردکنندگان در مسیر انتقال دام هستند که در نهایت دام‌های وارداتی را از طریق بنادر چابهار و دیگر بنادر یا مرز زمینی آذربایجان‌غربی وارد می‌کنند و پس از ذبح در کشتارگاه‌های رسمی، اقدام به توزیع گوشت در بازار خواهند کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی درباره تأثیر صدور ابلاغیه جدید سازمان دامپزشکی در قاچاق دام بیان کرد: براساس صدور دستورالعمل جدید نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی استان‌ها و غیره مسئولیت بررسی و تردد دام در استان‌ها را دارند که همکاری تمامی دستگاه‌ها در کنار هم می‌تواند تأثیر جدی در کنترل قاچاق داشته باشد.

 
 
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
1
8
ورود دام زنده خصوصا از کشورهای آسیایی به شدت 1 ) خطر ورود انواع و اقسام بیماریها را در پی دارد و برای دام.بومی و صنعتی کشور و بیماری های مشترک مخاطره آفرین است 2 ) ورود لاشه و بررسی آن راحت تر و مفید تر است چرا که لاشه های نامناسب در همان مکان حذف میشوند 3 ) خطر از بین رفتن دام از مبدا تا کشتارگاه مقصد وجود ندارد 4 ) با این کار دلالان دیگری نیز فعال میشوند و کنترل دلالان و شرکتهای واسط در دو حوزه لاشه و دام زنده سخت تر میشود 5 ) با این وجود هزینه ها و ضررهای پیش آمده بیشتر می باشد و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
1
9
سلام اگر ممکن هست با کمک وزارت بهداشت تعدادی مدیر مسئولیت پذیر ومتعهد هم وارد کنید چون الان وضعیت خارج شدن غیرقانونی دام وواردات دام مثل سیرک شده قبلا شیر خشک از طرفی صادرمیشد واز طرف دیگر با دلار دولتی وارد وشرکتهای لبنی گله داشتند پدرهرچی تولیدوتولیدکننده دراومده فقط تمومش کنید ...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
3
دو برابر سال قبل گوشت وارد شده و باز این همه گرانی وحشتناک وجود دارد و صف ها روز به روز طولانی تر می شوند!
گره کار در کجاست؟
دامپزشک
|
United States of America
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
6
چرا از توان و پتانسیل داخل کشور استفاده نمیکنید تا مجبور به واردات دام باشیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
1
0
نظر ثبت نشده است؟!؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
1
5
این امور مرتبط با معاونت دام وزارت جهاد کشاورزی است ورسالت دامپزشکی حفظ امنیت غذایی مردم وسلامت دام هست
نمی دانم چرا این آقای رییس اینقدر مصاحبه می کند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
1
4
وزیر جهادی یادشون باشه دام زنده رو هم بدون حضور دامپزشکان مزاحم وارد کنن بلکه ..................
علی گنج خانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
1
2
با سلام و تحیت
به عنایت به توسعه کشورهای موفق که وارد تجارت جهانی شده اند و نه رانتی دارند و نه قاچاقی ، قطعا اعطای سوبسید باعث ایجاد این رانت ها و قاچاق دام می گردد ، به نظر می رسد اگر دولت یارانه نهادها را حذف کند و با قیمت جهانی به دست دامدار برسد دیگر نه رانتی برای وارد کنندگان به وجود می آید و نه هزاران اختلاس و نه سودی برای قاچاق دام ، در این میان قیمت گوشت افزایش می یابد که دولت می تواند ماوتفاوت آن را به صورت نقدی به حساب مردم درمانده کشور واریز کند . هم اکنون یارانه نهاده های دامی موجب این اختلال گردیده است که برخی ها را به سودهای نجومی می رساند . شاید هدف همین باشد ، انواع واردات ، یک روز نهاده و یک روز گوشت و یک روز مرغ و تخم مرغ و در حال حاضر واردات دام زنده و در نهایت هزاران مشکل از جمله ورود بیماری های مختلف و نوپدید مانند آلوده شدن زیتون کشور به مگس زیتون و به وجود آمدن تخلف های فراوان مالی و تشکیل مافیاهای جدید و پرورش دلالهای ، همه این بدبختی ها با یارانه دولتی حاصل می گردد . و رفع آن با حذف یارانه و واریز به حساب مردم . تدبیرم آرزوست .
پاسخ ها
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
دقیقا مشکل همین جاست باید دلار 4200 تومنی حذف گردد تا وقتی این رویه ادامه داشته باشد آش همان است و کاسه همان در یک دور باطل افتاده ایم
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
2
4
حکیم جان،مطلب رو یکجا یادداشت کن ،ببین چه عواقبی در پی ورود این دام زنده ،وبیماریهایی که احتمالا اندمیک ما خواهند شد رخ میدهد امیدوارم ................. بررسی کند چند کشور این کار را کرده اند امیدوارم گوش شنوایی پیدا شود
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
2
6
ای کاش زمینه آمدن رئیس سازمان دامپزشکی ،معاونین و سایر مدیران از خارج از کشور فراهم میشد بلکه یک سر و سامانی به این وضعیت بی سامان حال حاضر دامپزشکی ایران داده میشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
2
من فکر میکنم اگر وزارت کشاورزی را کنترات بدن به ژاپنی ها و انها مدیریت کنند اوضاع. دگر گون میشود. اگر از این کار نتیجه گرفته شد با قی وزارت خانه ها مثل بخصوص صنعت و بهداشت و راه وترابری هم کنترات بدن. اخر این چه مدیریتی هست که بدون این که حیایی در کار باشه اینگونه یک مملکت تولید کننده را به خاک سیاه کشانده و بدون اینکه باز خواستی در کار باشه با افتخار اشتباهات گذشته را تکرار میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
2
تخبه ها صادر میشن بجاش ... وارد میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
3
براساس ارزیابی خطر انجام شده حتی واردات آلایش دامی از افغانستان و پاکستان با خطر غیرقابل اغماض انتقال بیماریهای دامی و مشترک انسان و دام همراه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
2
خدا بداد مردم برسد با این وزارت خانه ازهم پاشیده و ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
3
................. با این واردات فاتحه دامداری های کشور را می خوانید دامداران برزیلی و ... را پولدار و جوانان روستایی ما را بی کار می کنید.
علی عباسی راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
6
با سلام
ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور ...................
سخن کوتاه کنم و بپردازیم به داستان واردات دام زنده:
1. در کشوری که هر ساله اعتبار هنگفتی بابت خشک‌سالی‌های متوالی پیش بینی و تصویب می‌شود و تغییرات اکولوژیکی منجر به کاهش سطح مراتع و وقوع بیابان‌زایی شده و تأمین علوفه دام‌ موجود با چالش زیادی همراه شده است، تکلیف تغذیه و تعلیف دام‌های وارداتی چه می‌شود!!!
2. آقای رییس سازمان، چه تعداد دام قرار است وارد کشور شود؟
بدن دام زنده متشکل از 11% استخوان، 6% چربی و 42% پوست و احشاء است و سهم گوشت استحصالی تنها 41% از وزن بدن دام زنده گاو را تشکیل می‌دهد. بنابراین برای تآمین نیاز گوشت به مانند گذشته حداقل 60% هزینة بیشتری پرداخت کرد که با هزینه تعلیف و نگهداری دام‌ها در داخل کشتی به مدت 3 هفته، رقم قابل توجهی را به واردات کشور تحمیل می‌کند. در این میان از تلفات احتمالی دام‌ها به میزان حداقل 2% نیز نباید غافل بود. در حال حاضر تنها گوشت بدون استخوان ران و دست وارد کشور می‌شود که با واردات دام زنده بخش‌های دیگر گوشت که کمتر مورد مصرف نیز وارد چرخه تولید می شود.
3. با این اوصاف هزینه تولید گشوت از دام وارداتی تقریباً معادل گوشت داخلی خواهد شد که جمعیت مورد هدف این واردات، که در زمره اقشار کم درآمد جامعه است، به دلیل بالا رفتن هزینه تولید از گردونه مصرف خارج و گوشت‌های تولیدی به سرنوشت تولیدات داخلی دچار خواهد شد.
4. آقای رییس به استناد داده‌های موجود برای واردات 10000 تن گوشت از کشور برزیل (که در حال حاضر انجام می‌گیرد) در طول یکماه شما باید بیش 45000 دام زنده وارد کنید، جدای از هزینه‌های تحمیل شده، آیا با توجه به محدودیت‌های اخیر اعلام شده برای اعزام دامپزشکان مقیم در مبدأ آیا دعای روحانیون محترم اعزامی به نظر شما،‌ کفایت موازین بهداشت پروسه حمل و نقل بهداشتی دام‌ها را می‌کند؟
5. چه تضمینی وجود دارد که دام‌ها به موقع در گمرک ترخیص شده و اقدامات قرنطینه‌ای آن نیز به موقع انجام شود؛ یا چه امکانی برای پیشگیری از جابجایی دام‌ها به ناکجا آبادی‌های ایران وجود دارد؟
و نهایتاً متولیان این پیشنهاد آیا تضمین می‌دهند که با اجرای این برنامه: 1. هزینه تولید گوشت به مراتب کمتر از گذشته باشد 2. گوشت استحصالی جوابگوی نیاز داخلی مردم هست و 3. بهداشت دام و انسان با بیماری‌های اگزوتیک به مخاطره نمی‌افتد!؟
و من ا...التوفیق
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
6
یادش بخیر یک زمانی دام بعد از نفت مقام دوم ثروت این کشور را داشت به راحتی تبدیل به یک کشور وارد کننده در گوشت شدیم و صنعت دامداری ما نابود شد و از کسی بازخواست نشد واقعا نمایندگان مجلس نمیدونند باید وزیر و استیضاح کنندهیچ کس پاسخ گو نیست تازه با افتخار اعلام میکنیم هر کی میخواد بیاد مجوز واردات دام بگیره از 3 راس تا 100 هزار راس یعنی ما تا پارسال گوشت نمیخوردیم چی شد که اینقدر نیازمند گوشت شدیم هر چی وارد میشه باز کمه قیمت گوشت هم که نجومیه بابا ولمون کنید تو رو خدا
/دکتر/
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
5
ببینید چه بر سر کشور ما آمده که واردات دام افتخار محسوب می شوند. وزارتخانه جهاد ،کشاورزی را که نابود کرده بود به امید خدا دامداری را هم دارد نابود می کند وقتی سیب زمینی و گوجه و خیار را نمی توانند مدیریت کنند نمیدانم دام و گوشت را چطور می خواهند مدیریت کنند. که نتیجه اش می شود همینی که الان هست. در ثانی مگه تامین گوشت با دامپزشکیه؟ مسئول پرورش و پاسخگوی کمبود گوشت جهاده دامپزشکی فقط مسئول سلامت دام و فرآورده های دامی هست.
دکتر شیخ زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
1
حالا ما داریم از افغانستان دام زنده‌ وارد می کنیم!
نمی دانم دلسوزان سازمان دامپزشکی سربازان گمنام عرصه سلامت کجا هستند؟
یا فتاح.
یا رزاق.
یا لطیف.
یا ارحم الراحمین.
یا غنی.
یا نور.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
2
حالا که دام زنده وارد می کنند فردا چیزی تصویب می کنند که باید قبل از حمل باید ناظر شرعی دام را بازرسی کند البته در برزیل و کشورهای آسیای میانه اشکالی ندارد! باور نمی کنید حالا ببینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
2
حیف این مملکت که همه چیزش داردبه غارت می رود حتی دست ازسرحیوانات هم نمی کشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
دوست عزیزی با تعجب میفرماید ما داریم از افقانستان گوشت وارد میکنیم ببینید در هر جا خورده مدیریتی وجود داشته باشد رشد میکند. تا سال 1974 در افقانستان دانشکده دامپزشکی وجود نداشت و سالی 3 نفر افقانی از با استفاده از بورس کشور دانمارک برای آموزش دامپزشکی به دانشگاه تهران معرفی میشدند بطوریکه در هر ورودی دانشکده دامپزشکی تهران 3 نفر افقانی هم تخصیل میکرد.اولین دانشکده دامپزشکی در سال 1974 در دانشگاه کابل افتتاح شد و بعد از آن 3 دانشکده دیگر در هرات،ننگر هار و کوندوز احداث شد.پرورش گوسفند و کمکهای فراوان دولت در این زمینه افغانستان را در آینده به یک تولید کننده بزرگ گوسفند دارد تبدیل مینماید.روزی هم ما به ترکیه به چشم تخقیر نگاه میکردیم و حالا به یمن مدیریت صخخیخ خیلی از ایرانیها آرزوی شهروندی این کشور را دارند. ما هم اگر مدیران لایقی داشتیم اکنون یک قطب بزرگ تولیدات دامی در منطقه میبودیم. دوست من مشکل بزرگ ما سیستم دلال گونه اقتصاد ما میباشد.دیروز وزیر کشور اعلام کرد که برای شکستن قیمت بازار واردات مرغ آزاد شد.در مورد میوه هم هرسال نزدیک عید که مرغدار و باغدار میخواهد بهره خود را ببرد دلال ها اینکار را مینمایند. با دلار دولتی میوه و گوشت وارد میکنند و در نهایت که نگاه کنید با سوبسیدی که دولت به دلالها میدهد (اختصاص ارز دولتی)گرانتر از قیمتی که مرغدار میفرشد برای مملکت تمام میشود.من بعنوان یک دانشگاهی آینده این رشته را بسیار تاریک میبینم چرا که مزه سود واردات نهاده های دامی رفته زیر دندان آقایان و تا دامپروری را نابود نکنند دست بردار نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
چرا همه ح ها رو خ نوشتی
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
3
اگر دو نوع گوشت در بازار باشد یک گوشت دامی که توسط ذابح مسلمان بدون حضور روحانی و با حضور دامپزشک ناظر ذبح شده باشد و یک گوشت دامی که در مراحل ذبح و بسته بندی آن ناظر بهداشتی دامپزشک حضور نداشته فقط ذابح مسلمان و روحانی برای ذبح شرعی وجود داشته باشد بنظر شما مردم کدام گوشت را میخرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
0
0
کشور مجمع الجزایر فان فان هم موجود است خجالت نکشیم که تولید نمی کنیم از انجا هم دام زنده بیاوریم واردات که افتخار نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
0
0
یک مرد جواب بده چرا دام ایران صادر میشود و دام وارد میشود - بسم اله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
به خاطر تجارت. ارزان وارد میکنیم و گران می فروشیم با مدیریت صحیح هیچ کس ضرر نمی کند
نظر شما
ادامه