کد خبر: ۴۸۹۴

حکیم مهر - سازمان شیلات از جمله سازمانهای غیر فعال وزارت جهاد کشاورزی است که هرگز نتوانسته تولی گری مناسبی از تولید آبزیان در کشور کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اعلام این مطلب گفت: سازمان شیلات از جمله سازمانهای تابع وزارت جهاد کشاورزی است که به علت تغییر مدیریتهای دایمی، حتی بعضا با طول عمر دو تا سه ماهه نتوانسته سیاستهای کلان مدیریتی خود را اعمال کند.

بهمن محمدی افزود: مدیریت جدید شیلات نیز که به تازگی در راس این سازمان قرار گرفته، تاکنون برنامه مدون و دقیقی برای افزایش تولید آبزیان ارایه نداده است.

وی درپاسخ به این سوا ل اکه وضعیت طرح جامع  مقابله با تهدیدات بیولوژیک مرگ ومیرماهیان ارائه شده از سوی مرسسه تحقیقات شیلات در چه مرحله ایست گفت: تاکنون چنین لایحه ای در دستور کمیسیون کشاورزی قرار نگرفته است.

تولید ماهی خاویاری و میگو در سراشیبی قرار گرفته است

محمدی با اشاره به این مطلب که تولید خاویار در پایین ترین میزان خود قرار دارد تصریح کرد: تولید ماهیان با ارزش افزوده نظیر خاویار به پایین ترین میزان خود رسیده و رهاسازی سایتهای پرورش میگو باعث شده این محصول نه در بازارهای خارجی و نه در بازارهای داخلی نتواند جایگاه خود را به دست آورد.

وی یادآور شد: ماهیان پرورشی نیز که اکنون وضعیت مساعدتری نسبت به ماهیان آزاد دارند به همت بخش خصوصی فعال هستند که نباید صدور مجوز و مدیریت نظارتی شیلات را هم ندیده گرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: مدیریت شیلات باید با تدبر و ارایه سیاستهای تقویتی افزایش تولید آبزیان را برای تولیدکنندگان به شغلی پردرآمد و برای مصرف کنندگان به عنوان محصولی با قیمت مناسب در سبد خانوار مبدل کند.

 

 

نظر شما
ادامه