کد خبر: ۴۹۶

در یکی از وبلاگها مطلبی خواندم که ناراحت کننده بود. واقعاْ امیدوارم عده ای از مردم که از لاک یک لاک پشت به عنوان زیرسیگاری (البته بهتر است اصلاْ سیگار نکشند که هم شرعاْ حرام است و هم از نظر علمی کاری مضر است) و از خود آن بعنوان جاسوئیچی استفاده می کنند سر عقل بیایند. این مطلب را بخوانید:

چند روز پیش داشتم از وسط میدان آریاشهر رد می شدم نگاهم افتاد وسط باغچه ای که آن وسط با کمی گل و گیاه ساخته شده است. عده ای موش داشتند آنجا از سر و کول هم بالا می رفتند. طرح های شهرداری برای کنترل جمعیت شان به هیچ جا نرسیده و آنها به خاطر فراوانی مواد غذایی هر روز پر جمعیت تر می شوند. گربه ها هم در شهر هستند که معمولا با آنها برخورد دووگانه داریم یا نگهشان می داریم و یکی از اتاق های خانه را به آنها اختصاص می دهیم یا می گذاریمشان توی گونی و می بریم در حاشیه اتوبان کرج ولشان می کنیم. اینها البته دو روز بعد برمی گردند سرجای اولشان. سگ ها هم همین طور یا زندگی مرفهی دارند و روی صندلی جلوی مزدا و پرادو می نشینند و می روند توی خیابان های تهران هواخوری یا این که با شلیک ماموران شهرداری کشته می شوند. نکته تازه ورود حیوانات جدید به خانه هاست. خیلی وقت است که همسترها هستند، لاک پشت و سنجاب و میمون و عقاب و مار را هم من دیده ام. خواهر کوچک من یک لاک پشت دارد که سر جمع 5 سانت هم نیست. این فسقلی تبدیل شده به یکی از اعضای خانواده. از وقتی او صاحب این لاک پشت شده توجه خانواده به مسائل زندگی دو زیستان جلب شده و در موردش اظهار نظر می کنند و جلسات بحث و مشاوره می گذارند.

این آقا یا خانم لاک پشت چند روزی سرماخورده بود و خواهرم قسم می خورد که صدای عطسه هایش را هم می شنود!
برای بهبودش قرص تجویز کرده اند و آن یکی خواهرم برایش گل گاوزبان دم کرده بود!
مدتی پیش این طفل معصوم دچار سستی و نرمی لاک شده بود برایش کف دریا تجویز کرده بودند تا لاکش سخت شود. خواهرم که رفته بود کف دریا بخرد خانم فروشنده که فهمیده بود خواهرم کف دریا را برای لاک پشت می خواهد گفته بود بعد که لاکش سفت شد بیندازش توی آبجوش! وقتی خواهرم می پرسد چی را توی آبجوش بیندازد جواب می شنود خب لاک پشت را! و وقتی می پرسد چرا!؟ خانم محترم می گوید برای این که لاکش کنده شود، مگر نمی خواهی از لاکش برای جاسیگاری استفاده کنی!؟

یک آشنای دیگر که مغازه دار است تعریف کرده که یکی از مشتریهایش برای خرید به مغازه اش آمده و سوئیچ ماشینش را روی پیشخوان می گذارد. این بنده خدا می بیند جا سوئیچی مشتری مشغول حرکت است. جا سوئیچی یک لاک پشت کوچک بخت برگشته بوده که لاکش را از پشت سوراخ کرده بودند و حلقه کلیدها را از آن رد کرده بودند.

 

منبع : http://www.mimnoon.com/archives/000694.html

 

 

نظر شما
ادامه