کد خبر: ۵۰۱۰

حکیم مهر - اجرای عملیات بارکدگذاری دام‌های قابل جابجایی در سطح استان سیستان و بلوچستان، آغاز شد.
دکتر فردین حسین‌زاده، رئیس اداره قرنطینه و امور بین‌الملل اداره کل دامپزشکی این استان گفت: این طرح بسیار مهم، برای اولین بار در سطح کشور در استان سیستان و بلوچستان به اجراء در آمد که بر اساس سیستم‌های کنترلی روز دنیا، متشکل از دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از طریق سامانه اینترنتی تشکیل شده است.
طرح بارکدگذاری و ردیابی پلاک‌های نصبی بر روی دام‌ها به صورت آزمایشی در آبان ماه سالجاری در شهرستان زاهدان با نصب پلاک‌های بارکددار بر روی گوش دام‌ها به منظور ردیابی دام از بدو ورود به دوره قرنطینه و انجام اقدامات بهداشتی آغاز شد.


سرانجام پس از فراهم سازی بستر مورد نیاز و بررسی مسایل و موانع احتمالی حین اجرای طرح، آخرین جلسات آموزشی و توجیهی مسئولین قرنطینه شبکه‌های دامپزشکی، مسئولین فنی بهداشتی شرکت‌های خدمات دامپزشکی و کشتارگاه‌های مجاز دام استان برگزار شد که در نهایت در بهمن ماه، حمل و نقل دام در سطح استان با شیوه جدید صورت گرفت.
گفتنی است اجرای موفق این طرح نقش مهمی در جهت حصول اطمینان از هویت دام‌های تحت نظر دامپزشکی، انجام اقدامات بهداشتی – قرنطینه‌ای، کاهش حمل و نقل و ترددهای غیرمجاز و نهایتا کنترل و پیشگیری از انتقال بیماریها و حفظ سرمایه‌های دامی دارد.

 

 

نظر شما
ادامه