کد خبر: ۵۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرگزاری فارس نوشت : مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: اداره‌کل دامپزشکی استان در آماده‌باش کامل برای مقابله با بیماری‌های طیور است.

دکتر بهراد زندیه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی از فعالیت گسترده اداره‌کل دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های طیور در آذربایجان شرقی خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اکثر مرغداری‌های بزرگ کشور در استان‌های محوری آلوده هستند، گفت: نظارت جدی در زمینه ورود و خروج محصولات دامی به استان در حال انجام است.
زندیه ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان در آماده‌باش کامل برای مقابله با بیماری‌های طیور است و بازرسی مرحله‌ای صورت می‌گیرد.
وی گفت: 84 مورد مرغداری تاکنون مورد آزمایش قرار گرفته است که هزینه سنگینی را متوجه سازمان دامپزشکی کرده است.
زندیه با بیان اینکه تاکنون مورد حادی در مورد بیماری طیور مشاهده نشده است، تصریح کرد: تنها در یک مورد واحد مرغداری گوشتی در استان تلفات رخ داده و در بقیه واحدها مشکلی وجود ندارد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی ادامه داد: در مورد واحدهای مرغ مادر نگرانی وجود ندارد اما در زمینه مرغ گوشتی برخی نگرانی‌ها به نظر می‌رسد.
وی گفت: در استان‌های تهران، البرز، قزوین و قم که واحدهای بزرگ تولیدکننده مرغ و تخم‌مرغ در آن مستقر هستند، آلودگی به بیماری طیور وجود دارد و بنابراین اقدمات پیشگیری در استان به صورت گسترده انجام می‌شود.
زندیه با بیان اینکه مرغ‌های عرضه شده در بازار به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود، تاکید کرد: تمام گوشت مرغ عرضه شده در بازار از طریق کشتارگاه‌های مورد تایید انجام می‌شود که نظارت نیز صورت می‌گیرد.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همكار شما
|
-
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
0
آقاي مدير كل محترم
فرموده ايد اكثر مرغداری‌های بزرگ کشور در استان‌های محوری آلوده هستند،لطفا بفرماييد به چه چيز آلوده هستند ؟ ايدز ، شيشه ،كراك يا خداي نكرده .... فوق حاد ؟
تا راستش نگي ما حرف تورا باور نمي كنيم
در خواست دوم من آنكه استان هاي محوري را نام بريد تا تكليف خود را مشخص نماييم
نظر شما
ادامه