کد خبر: ۵۱۹۲۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: برای اینکه تامین دارو تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نگیرد، تدابیری اتخاذ شده و اکنون ذخایر راهبردی و انبارهای شرکت‌های تولید و توزیع دارو به مدت ۳ تا ۶ ماه پاسخگو است ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال و بهبود وضعیت تولید علوفه در مراتع، جمعیت دام سبک کشور ۳۰ درصد افزایش یافته‌است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار داشت: در سال های قبل، دامداران به علت مشکلات تامین علوفه، حتی بره های ماده و دام مولد خود را راهی کشتارگاه ها می کردند اما امسال رغبت به نگهداری و پرورش دام بیشتر شده است.

 ۹۷ درصد داروهای دامی تولید داخل است

وی در خصوص اعتبارات دامپزشکی کشور گفت: در سال مالی گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش های مختلف فعالیت های دامپزشکی اختصاص یافت که امسال تلاش داریم این میزان اعتبار افزایش یابد اما این ارقام پاسخگوی نیاز ما نیست.

رفیعی پور تصریح کرد: فعالیت های دامپزشکی بویژه حوزه پیشگیری، هزینه بر و هزینه محور است و اعتباراتی که برای کنترل و مراقبت در برابر بیماری ها اختصاص می یابد، جوابگوی نیازها نیست.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز دام در داخل کشور تامین می شود که البته بخش زیادی از مواد اولیه ساخت این داروها، وارداتی است.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: برای اینکه تامین دارو تحت تاثیر تحریم ها قرار نگیرد، تدابیری اتخاذ شده و بر این اساس اکنون ذخایر راهبردی و انبارهای شرکت های تولید و توزیع دارو به مدت سه تا ۶ ماه پاسخگو است.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه ۶۶ کشتارگاه تمام اتوماتیک می‌شوند، گفت: در نظر داریم ۲۶۰ کشتارگاه کشور به خط ۲ برسند و تمام اتوماتیک شوند.

کاهش ۳۸ تا ۷۵ درصدی کانون های بیماری های دامی

وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده در سال های اخیر، بسیاری از بیماری های دام کنترل شده است، گفت: کانون های بیماری های دامی در سال ۹۷ نسبت به سال ماقبل، ۳۸ تا ۷۵ درصد کاهش یافته و این به معنای کاهش میزان تلفات و خسارات مالی است.

رفیعی پور افزود: در حوزه بهداشتی طیور ۹۷ درصد و در بیماری‌های ابریشم ۱۰۰ درصد کنترل داشته ایم .

وی افزود: در حوزه نظارت بهداشتی سلامت فرآورده‌های دامی سالیان قبل ۱۵ میلیون تن فرآورده‌های دامی مورد بررسی قرار گرفته و تأمین سلامت و بهداشتی بودن آنان انجام شده است و هشت میلیون تن از چرخه خارج شده است.

او با اشاره به حوزه سلامت و آمار غذایی گفت: در سال ۹۶،  تخم مرغ  را به دلیل آنفلوانزای مرغ‌ها وارد کرده ایم، اما در سال ۹۷ صادر کننده تخم مرغ بودیم.

رفیعی پور تصریح کرد: با اقدامات انجام شده، طاعون گاوی، به عنوان یکی از خطرناک ترین بیماری ها، ریشه کن شده و بر اساس دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت دام، تا سال ۲۰۳۰ بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک هم در ایران ریشه کن می شود.

وی درباره بیماری تب کریمه کنگو در ایران گفت: ابتلا به این بیماری در یک دهه پیش، هر ساله پنج تا ۱۰ نفر را به کام مرگ کشانده و ۵۰ تا ۱۵۰ نفر از مبتلایان هم زیر درمان قرار گرفته و بهبود یافته اند و امسال هم شمار قربانیان و مبتلایان به تب کریمه کنگو همین میزان بوده است.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور، تب کریمه کنگو یک بیماری انفرادی و البته رفتاری است که افراد به هنگام کشتار دام، باید مراقبت های لازم را انجام دهند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

رفیعی پور تصریح کرد: کنه، عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که باید از گزش آن مراقبت شود، همچنین باید گوشت به دست آمده از دام ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مورد استفاده قرار داد و یک راه مهم دیگر برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، خودداری از کشتارهای غیرمجاز دام است.

وی درباره قاچاق و جابه جایی غیرمجاز دام زنده نیز گفت: با اجرای طرح هویت بخشی به دام و نصب پلاک بر دام، میزان قاچاق دام کاهش یافته و زمینه های جابه جایی غیرمجاز دام کنترل شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی درباره کمک به زیرساخت های دامپزشکی خراسان شمالی گفت: تلاش داریم تا بهره برداری از آزمایشگاه دامپزشکی این استان به زودی محقق شود.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
3
وی افزود: در حوزه نظارت بهداشتی سلامت فرآورده‌های دامی سالیان قبل ۱۵ میلیون تن فرآورده‌های دامی مورد بررسی قرار گرفته و تأمین سلامت و بهداشتی بودن آنان انجام شده است و هشت میلیون تن از چرخه خارج شده است.

آقای دکتر رفیعی پور:

شما را بخدا دقت کنید.
آمارها صحت ندارد
یعنی طبق گفته شما ، بیش از 50 درصد ضبطی داشتیم؟؟؟؟؟؟


یعنی 8 میلیون تن از 15 میلیون تن ضبط شده؟؟؟؟
خودتان باور دارید؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
منظور این بود که 15 میلیون تن ضبط و بررسی شد که از این میزان هشت تن غیر قابل مصرف بوده و معدوم شد
داوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
اشتباه از خبرگزاری بوده. رئیس سازمان اعلام کرد 15 میلیون تن تولید داشتیم و 8 میلیون کیلوگرم حذف شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
1
جناب دکتر عزیز قولتان در رابطه با سامندهی مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاهه و اجرای قانون ماده ی 19رو خواهشا فراموش نکنید بد جوری دارند ما رو اذیت می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
3
یک بار هم رئیس محترم گفتند ما کمبود اعتبار داریم
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
2
طبق آمار امور دام وزارتخانه جمعیت دام سبک 65 میلیون می باشد که 30% ان می شود 5/19 میلیون راس بنا به گفته رییس محترم جمعیت دام سبک باید 5/84 میلیون راس در سال جاری باشد ؟؟؟؟؟؟؟و جمعیت دام سنگین که 8 میلیون اعلام شده بر اساس اعلام وزارتخانه با احتساب 30% ( 4/2 میلیون راس ) می شود 4/10 میلیون راس ؟؟؟؟؟؟
البته قیمت گوشت داخلی و مبزان واردات آن حتما این ادعا را تایید می کند
واقعا که ...... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
2
دکتر رفیعی پور دوره مدیریت هر چه هم که طولانی باشد عمری دارد لذا به وضعیت پرسنل سازمان نیز توجه بفرمائید تا در آینده از اقداماتتان به نیکی یاد شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
1
قضاوت کنید!
تناقض در گفتارها:
در خبر فوق آمده که «امسال هم شمار قربانیان و مبتلایان به تب کریمه کنگو همین میزان بوده است.» یعنی افزایشی نداشته!

اما
معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی در تاریخ 17 شهریور و در لینک ذیل گفته:
http://hakimemehr.ir/fa/news/51854/امسال-نسبت-به-سال-گذشته-موارد-ابتلا-و-فوتی-به-تب-کریمه-کنگو-بیشتر-شده-است

امسال نسبت به سال گذشته موارد ابتلا و فوتی به تب کریمه کنگو بیشتر شده است
...........................
نظر شما
ادامه