کد خبر: ۵۱۹۵۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تدوین و اجرای برنامه های استراتژیک به منظور غلبه بر چالش های این بخش بر پایه منابع معتبر بین المللی خبر داد و گفت: تیم مدیریتی سازمان در حال برنامه ریزی است تا برای چالش هایی که سالهاست در این حوزه حس می شود، طرح های زیربنایی و مطالعه شده مبتنی بر برنامه های معتبر بین المللی تدوین کند و به اجرا درآورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» که در شورای مدیران دامپزشکی این استان سخن می گفت، تدوین و اجرای برنامه های کنترلی با نگاه علمی درخصوص بروسلوز، سالمونلا، نیوکاسل و آنفلوانزای طیور، لکه سفید میگو و ارتقای کیفیت گوشت مرغ را ازجمله این طرح ها برشمرد و تصریح کرد: عملیاتی شدن این برنامه ها به همت همکاران سازمان در استان ها انجام می پذیرد و با اشتراک گذاشتن موفقیت ها و دستاوردهای هر استان با دیگر مناطق می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

وی تاکید کرد: شاخص های ما در مبارزه و نظارت و دیگر مباحث ارتقای زیادی در کشور داشته و به خوبی قابل دفاع است. وی قدردانی استاندار خراسان شمالی از عملکرد دامپزشکی این استان را مصداقی برای این امر دانست و گفت: معتقدم استان ها را باید قوی کنیم و ما در مرکز فقط سیاستگذاری و نظارت داشته باشیم، یعنی با تفویض اختیار و مسئولیت های اجرایی و تصمیم گیری به استان ها، عملا 32 سازمان دامپزشکی در کشور داشته باشیم که کاری سخت و انقلابی، اما شدنی است.

دکتر رفیعی پور با بیان این که در کمتر از 2 سال، از تمام 32 اداره کل دامپزشکی کشور بازدید داشته ام، لزوم توجه به کار علمی، تیمی و سیستماتیک را گوشزد کرد و از ارتقای سامانه های سازمان در سال جاری و پیگیری امور رفاهی کارکنان و خانواده های آن ها خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نیز با تبریک دوباره انتخاب رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان به عنوان دبیرکل منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام، آن را توفق بزرگی برای مجموعه این سازمان و کشورمان خواند و گفت: جلوگیری از صدور بخشنامه های دست و پا گیر در عین حفظ جایگاه حاکمیتی سازمان دامپزشکی، از ویژگی های مدیریتی دکتر رفیعی پور بوده است و تاکید وی بر تفویض اختیار و برون سپاری فعالیت ها و خدمات و تسهیل امور مردم و بهره برداران را همواره در این مدت شاهد بوده ایم.

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» تصریح کرد: مجموعه همکاران این اداره کل نیز در راستای این خط مشی گام بر می دارند. وی هم چنین گفت: در تعامل با فرمانداران شهرستان های استان تلاش کردیم اعتبارات خوبی به این مجموعه جذب شود؛ هرچند مشکلاتی در تخصیص ها وجود دارد ولی با همه این موانع و مشکلات و مرزی بودن استان و نقش کریدوری آن در منطقه که ما در معرض خیلی از بیماری ها قرار داده است و با تبعات سیل هم روبرو بودیم، اما تلاش ها موجب شد که کانون های بیماری زیادی در استان نداشته باشیم.

دکتر حمید رمضانی معاون سلامت این اداره کل نیز ضمن ارائه گزارش اقدامات فنی این اداره کل از سال گذشته تاکنون، برخی پیشنهادها ازجمله لزوم توجه بیشتر به توازن منطقه ای و تعریف استانداردی برای تخصیص نیرو و امکانات به مناطق، بازنگری در تعرفه های خدمات دو بخش دولتی و خصوصی، توجه به شرایط متفاوت استان ها حین تدوین دستورعمل و بخشنامه ها، هماهنگی با مراکز آموزش عالی دامپزشکی برای بازنگری در سرفصل دروس و تعریف پودمان هایی برای همکاران بخش خصوصی را ارائه کرد.

دکتر حسین یاوری معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل نیز با بیان این که دامپزشکی کشورمان هم اکنون در فاز تکامل سیستم ها قرار دارد، به طرح برخی پیشنهادها برای بهبود فعالیت ها پرداخت و ضرورت اهمیت دادن به ارتقای شاخص های عملکردی سازمان به جای شاخص های عملیاتی و نیز، فراگیرشدن جلسات و آموزش های مداوم برای همکاران را خواستار شد.

حجت الاسلام دهقان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این اداره کل نیز با گرامیداشت ایام محرم، اهمیت خدمات دامپزشکی از مزرعه تا سفره مردم را یادآور شد و خدمتگزاری به مردم و بهره برداران و تامین سلامت جامعه را مسئولیت مهم و ارزشمند همکاران این سازمان خواند.

این نشست با پرسش و پاسخ رؤسای ادارات ستادی و شبکه های دامپزشکی استان با رئیس سازمان دامپزشکی کشور پایان یافت.





 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
3
.................... استان یزد کی اومدید ؟ زنجان چی ؟
دکتر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
6
آقای دکتر حقوق کارمندانتون هم یه فکری کنید نه فقط ادارات کل و مدیران کل
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
9
راستی از وضعیت معیشتی پرسنل سازمان چه خبر؟
از اعزام ها چه خبر؟
از شرمندگی پیش زن و بچه هامون چه خبر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
8
اومدن یک حرفه و دردی از درد همکاران رو حل کردن یک حرفه.
.............. مشکلی هم حل کردین؟اضافه کار،تسری،ماموریت،اعزام به خارج چی شد؟
واقا که
ناشناس
|
Sweden
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
5
آقای دکتر رفیعی پور عزیز
.................. درست است سه بار به استان ما تشریف آورده اید ولی هیچکس از پرسنل اداره کل ما رویت نکرده اند!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
3
سلام جناب دکتر رفیعی ای کاش نظارتی هم روی اعزام ناظرین بهداشتی و عدم عدالت در اعزام ها ،همچنین بی عدالتی در پرداخت های صورت گرفته به کارشناسان سازمان با استان ها داشتید.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
5
سلام. ............................. کمک به قطع اعزامها را به حساب کمک به بهداشت جامعه می گذارید؟
دریافتی تمام و پر و پیمان مدیران کل و ماهها اضافه کار و ماموریت عقب افتاده همکاران را به حساب کمک به معیشت پرسنل می نویسید؟
.........................
م.خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
1
................. گیلان هم نیومدن. البته برا گیلان ۱۲ فروردین اومدن ........... مدیرکل گیلان رو ملاقات کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
1
ای کاش از عدم عدالت در اعزامها صحبت میکردید،اینکه هیچ عدالتی نیست،و کسانی که بی عدالتی کردند باز هم در مسند قدرت و تصمیم گیری هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
2
اومدین که چی خوب- کاری پیش رفت- مشکلی حل شد- گره ای باز شد - تغییر وضعیتی انجام شد - تازه هزینه هم داشته این سفرها -
دستاورد این سفرها چی بوده این مهمه -کارکنان دامپزشکی مظلوم ترین قشر کارمندان هستن - شما مسئولین و باید به فکر اینا باشید - شما هیج جا نرید و همون تهران به فکر معیشت کارکنان باشید خیلی بهتره
نظر شما
ادامه