کد خبر: ۵۱۹۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

در پی گزارش شروع تلفات در یکی از مزارع پرورش شترمرغ در شهرستان قاینات، لاشه های شترمرغ به کلینیک مرجع شبکه دامپزشکی ارجاع و به منظور بررسی بیشتر کالبد گشایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات، در راستای نظارت بهداشتی و شناسایی بیماری طی مراجعه یکی از پرورش دهندگان شتر مرغ در شهرستان که به طبق اظهارات با وجود سلامت ظاهری گله دچار تلفات گردید بود کارشناس شبکه را برآن داشت تا علاوه براخذ تاریخچه و علایم بالینی در انتها بر روی لاشه های شترمرغ کالبد گشایی انجام دهد و پس از عمل کالبدگشایی تصمیم بر تشخیص و درمان گیرد.

«کیانی» مسئول واحد تشخیص و درمان دامپزشکی شهرستان پس از بررسی های صورت گرفته اظهار داشت: عوامل تغذیه ای و مدیریتی در صنعت پرورش شترمرغ شهرستان مهمترین عامل مرگ و میر شترمرغ های پرواری محسوب می گردند که بیش از عوامل عفونی و همه گیر در این صنعت تاثیر گذار هستند و بهترین و کارآمد ترین راهکار مشورت و به کارگیری نظرات کارشناسان متخصص در حوزه پرورش و بیماری های شترمرغ می باشد و از هرگونه خود درمانی و جیره نویسی غیر اصولی پرهیز نمایند.

«دکتر محمودی» رئیس شبکه دامپزشکی قاینات عنوان کرد: در درمان بیماری حیوانات اولین اقدام که باید انجام گیرد بررسی تاریخچه گله یا حیوان و بررسی علایم حیاتی می باشد و بهترین راه که می تواند دامپزشک را به تشخیص بیماری نزدیک کند عمل کالبدگشایی لاشه و در صورت نیاز ارسال نمونه به آزمایشگاه جهت تشخیص قطعی می باشد که در انتها دامپزشک تصمیم به نحوه درمان می نماید.

از همین رو لاشه های شترمرغ پس از بررسی مراحل اولیه کالبدگشایی شدند و پس از تشخیص بیماری در پایان کلیه اقدامات درمانی و بهداشتی لازم به پرورش دهنده آموزش داده شد.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
چقدر خبر مهمی؟؟؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
خیلی مهم بود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
سلام. حد اقل نام بیماری و نحوه درمان رو میگفتید....
نظر شما
ادامه