کد خبر: ۵۲۰۶

حکیم مهر - کارشناس اداره محیط زیست تهران با بیان این‌که مردم خرید و فروش غیر مجاز حیوانات را به محیط زیست گزارش دهند، تصریح کرد: محیط زیست به دنبال از بین بردن تشکیلات خرید و فروش غیر مجاز حیوانات است.

سید مهرداد قاضی گفت: محیط زیست احقاق حقوق حیوانات را برعهده دارد بنابراین با هر گونه خرید و فروش غیر مجاز گونه‌های حیوانات برخورد می‌کند.

وی در ادامه اعلام کرد: هنگام فرا رسیدن ایام عید خرید و فروش ماهی‌ قرمز بازار داغی پیدا می‌کند که البته در برخی موارد شاهد هستیم که عده‌ای در کنار این امر اقدام به خرید و فروش برخی گونه‌های نادر و کمیاب می‌کنند.

کارشناس اداره محیط زیست تهران با اشاره به خرید و فروش گونه سمندر لرستانی، تصریح کرد: بر اساس بخش‌نامه ابلاغی از سوی سازمان محیط زیست در صورت مشاهده و گزارش تخلفاتی در این زمینه محیط زیست برخورد جدی می‌کند.

وی با بیان این‌که متخلفان به محاکم قضایی معرفی می‌شوند، گفت: حیوانات کمیاب و نادر که به صورت غیر مجاز خرید و فروش می‌شوند در صورت مشاهده و برخورد با متخلفان، ضبط شده و به زیستگاه‌هایشان منتقل می‌شوند.

قاضی با بیان این‌که اگر در حال حاضر برخورد نکنیم در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد، گفت: سطح آگاهی‌های مردم بالا رفته و چشم محیط زیست محسوب می‌شوند بنابراین می‌توانند در صورت مشاهده این‌گونه تخلفات با گزارش به محیط زیست کمک کنند.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: برخی از این افراد به صورت دست فروش هستند و مکان ثابتی ندارند در این موارد نیز نیروهای محیط زیست جدی برخورد می‌کنند.

قاضی گفت: این افراد متخلف تشکیلاتی دارند بنابراین محیط زیست از هر طریقی با آنها برخورد می‌کند تا مبدأ و ریشه از بین برود.

 

نظر شما
ادامه