کد خبر: ۵۲۰۶۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
اطلاعیه مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور:
مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع امروز با صدور اطلاعیه ای استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی را پیشگام بهره گیری از توان آزمایشگاه‌های همکار اعلام کرده است ...

حکیم مهر: مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور در راستای استفاده از توان آزمایشگاهی بخش خصوصی و گسترش شبکه ملی آزمایشگاه‌های دامپزشکی، اطلاعیه ای را جهت جلب همکاری آزمایشگاه‌های غیردولتی صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی این سازمان، امروز با صدور اطلاعیه ای استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی را پیشگام بهره گیری از توان آزمایشگاه‌های همکار اعلام کرده است.

در این اطلاعیه ضمن سپاس از مدیران کل و همکاران دامپزشکی استانهای نامبرده، دلیل پیشگامی این استانها را کمک به توسعه شبکه آزمایشگاهی دامپزشکی از طریق ممیزی و نظارت بر آزمایشگاه‌های بخش خصوصی و همچنین برون سپاری آزمون‌های مختلف کنترلی و تشخیصی مطابق مکاتبه شماره 708/32/98 مورخ 10 اردیبهشت 98 خورشیدی برشمرده شده است.

بر اساس آنچه از اطلاعیه این مرکز مشهود است، تلاش در راستای استفاده از توان آزمایشگاهی بخش خصوصی و گسترش شبکه ملی آزمایشگاه‌های دامپزشکی از اهمیت وافری برخوردار است که منجر شده تا مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور با استناد به توانمندی‌های فنی و علمی آزمایشگاه‌های غیردولتی و نیاز به گسترش شبکه آزمایشگاهی کشور در جهت نظارت بیشتر بر سلامت مواد غذایی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی خواستار اتخاذ ترتیبی از سوی ادارات کل دامپزشکی استان‌ها شده که در قالب فراخوانی عمومی طبق دستورالعمل IVO 9305  درخواست همکاری آزمایشگاه‌های غیردولتی دانشگاهی و مراکز پژوهشی مرتبط را مورد وصول و بررسی قرار دهند.

لازم به ذکر است در حال حاضر 54 آزمایشگاه خصوصی، 20 مرکز تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی و 32 آزمایشگاه  دولتی عضو شبکه ملی آزمایشگاه های دامپزشکی  هستند.

 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وت
|
Canada
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
2
0
با این همه ازمایشگاه و مراکز خصوصی همکار ،پاسخ ازمایش شرکتها زودتر از 5 ماه داده نمیشود.احتمالا برای تایپ و امضائ نتایج نیاز به سرکت همکار دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
پنج هفته بله ولی ۵ ماه امکان ندارد
لطفا اگر هدفتان تخریب و سیاه نمایی نیست مصداق بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
1
یک آزمایشگاه خصوصی در استانی در شمالغرب کشور ، با همه کشتارگاهها با کمتر از 50 درصد تعرفه ها قرار داد بسته.

جواب همگی آزمایشات هم سالم است.

کشتارگاهها برای بستن قرارداد با ایشان ، سر و کله می شکنند.

مجوز آزمایشگاه همکار ندارد ولی اداره کل چشمانش نمی بیند!


حالا شما بگید چرا همه با او قرار داد می بندند؟
پاسخ ها
دامپزشك دولتي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
تازه اين اول كاره، موردي رو در استان داريم كه آزمايشگاه همكار شده و نتايج غلط بيرون ميده و كسي كاري به كارش نداره . نتايج مربوط به سرولوژي مزارع مرغ مادره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
0
درجواب فردی که آزمایشگاه شمال غرب رانوشته باید عرض شود بازاررقابتی است ولی آنچه که اهمیت دارد این است که اگر اداره کل درست باشد وعلمی عمل کند باید دارودرمان یا اداره بهداشت استان نمونه مًبت بصورت ناشناس به مرکز مذکور بفرسد ونتیجه را ارزیابی کند با اتهام زنی کار علمی بی ارزش می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
اتهام زنی نیست.
بارها تخلف این آزمایشگاه محرز شده.
حتی تعلیق پروانه هم شده بود.
اما الان کل کشتارگاهها را به دست گرفته
همه نمونه ها هم به یکباره سالم سالم سالم شده و حتی یک نمونه مشکوک هم بیرون نمی آید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
این چطور رقابتی هست؟
تعرفه دولتی چندان مقرون به صرفه نیست.
حالا کمتر از نصف قیمت را چطوری بازار رقابتی تلقی می کنید؟؟؟؟
نظر شما
ادامه