کد خبر: ۵۲۳۰۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: از آغاز تشکیلات دامپزشکی در کشور بیش از یک قرن می‌گذرد؛ با گذشت بیش از یک قرن، آموزش دامپزشکی و اجرای آن از یکدیگر جدا هستند ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کنترل ۹۸ درصدی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با همکاری سازمان‌ها و اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجلاس دامپزشکی استان گیلان بر ضرورت اطلاع رسانه در حوزه دامپزشکی اظهار کرد: قلم اصحاب رسانه همچون واکسن دامپزشکان در جلوگیری از بیماری‌های دامی بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیماری‌ها از جمله تب کریمه کنگو درمان ندارند، افزود: اگر رسانه‌ها بتوانند در حوزه کنترل بیماری اطلاع‌رسانی کنند شمار شیوع بیماری‌های دامی کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی بیماری‌های دامی مشترک با انسان با اطلاع‌رسانی به‌موقع رسانه‌ها گفت: تب برفکی، آبله، سیاه‌زخم، تب کریمه، هاری از جمله بیماری‌هایی هستند که با اطلاع‌رسانی کاهش یافته و این کاهش برابر با کاهش هزینه تولید، درمان و افزایش سرمایه‌ها شده است.

رفیعی پور با تقدیر از استان مرزی گیلان در کنترل بیماری‌های دامی، گفت: عملکرد استان‌های مرزی در کنترل بیماری‌های دامی بسیار مطلوب‌تر از استان‌های مرکزی کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۵ میلیون تن فرآورده سالم، با کیفیت و بهداشتی در کشور تولیدشده، افزود: این فرآورده‌ها نظیر عسل، ماهی، گوشت مرغ، گوشت قرمز، شیر، تخم‌مرغ هستند که تنها سه میلیون تن از این تولیدات به کشورهای دنیا صادر شده و تنها ۱۰ درصد گوشت قرمز داخلی از خارج وارد می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به رتبه نخست گیلان در تولید طیور و آبزیان سالم گفت: باید با توجه به مناطق آزاد و مرزی بودن استان شاهد توسعه تولید فرآورده‌های دامی، طیور و آبزیان باشیم.

رفیعی‌پور با بیان اینکه از آغاز تشکیلات دامپزشکی در کشور بیش از یک قرن می‌گذرد، خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از یک قرن آموزش دامپزشکی و اجرای آن از یکدیگر جدا هستند و مستقل شدن سازمان دامپزشکی ازجمله مواردی است که در حوزه تقنینی در حال بحث و گفت‌وگو است.

وی با اشاره به وضعیت کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیان کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ با اقدام سریع دستگاه‌ها از جمله محیط‌زیست، بهداشت و درمان و دامپزشکی ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نطفه خفه شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به موفقیت ۹۸ درصدی کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته، افزود: در کنار اطلاع‌رسانی مستمر، با واکسیناسیون، رصد و پایش و معدوم‌سازی آنفلوانزا در کشور تقریباً مهار شد و امیدواریم در سال جاری نیز به همین اندازه موفق باشیم.

رفیعی‌پور با بیان اینکه ۱۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه اقتصادی دام، طیور و آبزیان کشور است و این میزان سرمایه با درآمد نفتی ما برابری می‌کند، تصریح کرد: حفظ و حراست این‌ منابع اقتصادی و به علاوه جان مردم بسیار مهم است و ازاین‌رو ۹۵ درصد فرآورده‌های دامی در مراحل آزمایشگاهی با استاندارهای جهانی مطابقت دارند.

وی با تأکید بر اینکه سلامت سفره غذایی مردم را از مزرعه تا سفره تضمین می‌کنیم، گفت: دامپزشکی تمام مراحل تولید و توزیع دام اعم از مواد غذایی، دان، گنجاله مورد مصرفی دام را کنترل می‌کند و ازاین‌رو سلامت سفره دامی را تضمین می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه موجی از بیماری دامی و مشترک با دام بین ۸۰۰ تا یک‌میلیون دلار خسارت وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: آنفلوانزای فوق حال پرندگان در سال گذشته تنها با یکصد میلیارد تومان کنترل شد؛ همچنین از بین مشکوکین به بیماری تب کریمه کنگو، ۱۰۰ نفر بهبود و ۱۰ نفر فوت‌شده‌اند که هشت نفر در سیستان و بلوچستان، یک نفر اردبیل و یک نفر در گیلان بود.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
3
1
تب کریمه کنگو درمان ندارد؟؟؟؟؟؟؟

پس کپسول تامیفلو کاربردش چیست؟
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
اوسلتامیویر مثل خیلی داروهای ضد ویروس دیگه برای کنترل بیماری استفاده میشن. بیماری های ویروسی فقط درمان حمایتی دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
پیشگیری که دارد! عدم سمپاشی و تحویل سم به دامدار که نا اشنا به اصول است عامل گسترش بیماری است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
2
1
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: بیماری تب کریمه کنگو در 30 درصد موارد حتی با اقدامات درمانی با مرگ و میر مواجه بوده و کشنده است. "این بیماری درمان دارد و داروی آن در کشور موجود است. چنانچه زود تشخیص داده شود، قابل درمان است." وقتی نمی دانید اظهار فضل نکید
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
1
آمادگی وجود تمامی ظرفیت های دامپزشکی نظامی برای حرکت به سوی استقلال دامپزشکی با تشکیل معاونت بهداشت حیوانات و دامپزشکی در ریاست جمهوری یا وزارت آن بکار گرفته شود.
ناشناس
|
Korea (the Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
1
1
تعطیلی تدریجی نظارت بهداشتی در کشتارگاه های خارجی یکی از نشانه های بحث و گفتگوی مقتدرانه در مورد استقلال سازمان دامپزشکی کشور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
حالا نه که خیلی نظارت جانانه ای از کشتارگاههای داخلی می کنید؟!!!
بسوزه پدر ویکند و حق ماموریت ها!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
2
استقلال از کی ؟مگه میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
2
انشاء الله با همکاری و همدلی صمیمانه سازمان دامپزشکی و یازمان نظام دامپزشکی شاهد باشیم که در راستای اصل جهانی One Health هر چه سریع تر معاونت مستقل دامپزشکی زیر نظر شخص وزیر بهداشت تشکیل شود
نظر شما
ادامه