کد خبر: ۵۲۴۸۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
پیام تبریک رئیس سازمان نظام دامپزشکی به مناسبت ۱۴ مهر:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: هیچ توجیهی برای عدم قائل شدن هرگونه نقشی برای دامپزشکی در برنامه راهبردی «طرح جامع نظام سلامت» نمی‌توان پیدا کرد ...

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی به مناسبت فرا رسیدن 14 مهر روز ملی دامپزشکی، پیامی صادر نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، پیام «دکتر محمد رضا صفری» به مناسبت فرا رسیدن 14 مهر روز ملی دامپزشکی به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرا رسیدن ۱۴ مهر، «روز ملی دامپزشکی» را به خانواده فرهیخته و بزرگ دامپزشکی در سراسر میهن عزیزمان، ایران صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

قرار گرفتن روز ملی دامپزشکی در ماه زیبای مهر نشانگر این نکته است که حرفه مقدس دامپزشکی از نظر ساختار و ماهیت با مهربانی و مهرورزی عجین است و تلاش و کوشش جمعی و فراگیر اعضای این خانواده راهی است به سوی تأمین امنیت، بهداشت و سلامت جامعه.

در سال‌های اخیر حوزه دامپزشکی کشور بویژه در بخش خصوصی به دلیل نقش آفرینی‌های گسترده دامپزشکان و همکاران عزیز سایر رده‌های دامپزشکی در بخش اشتغال و رونق تولید و نقش محوری در پیشبرد برنامه‌های اقتصادی، از ارزش و جایگاه والا‌تری برخوردار شده است.

امروزه کشور عزیزمان در کمال افتخار در رده پنجم بزرگترین تولیدکنندگان گوشت قرمز، گوشت مرغ، ششمین تولید کننده بزرگ تخم مرغ و هفتمین تولید کننده بزرگ عسل در جهان قرار داد، همچنین بالاترین تولید ماهی قزل آلای پرورشی را در جهان به خود اختصاص داده است و خاویار و میگوی صادراتی آن حرف اول را در جهان می‌زند.

بدون تردید ردپای بیش از 39 هزار عضو سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در تمامی این افتخارآفرینی‌ها به وضوح دیده می شود. جایی که آنان در عرصه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، اجرایی، درمانی و بهداشتی حضوری مستمر و فعال داشته و هر روز بیش از پیش توانمندی‌های فنی و تخصصی را به منصه ظهور می‌رسانند.

البته ناگفته نماند حوزه دامپزشکی کشور نیاز به توسعه همه‌جانبه در حوزه‌های آموزشی، مبارزه با بیماری‌ها و ساماندهی و نظم بخشیدن به فعالیت‌های درون بخشی را به وضوح در خود احساس می‌کند به طوریکه تأخیر در برنامه‌ریزی صحیح و مدون و شتاب در مسیر تحول در این حوزه‌ها ممکن است خسارات و صدمات جبران‌ناپذیری را در عرصه‌های بهداشت و سلامت، اشتغال‌زایی و رفاه عمومی و نیز از جنبه روانی به مردم عزیزمان تحمیل نماید.

ذکر دوباره این نکته ضروری به نظر می رسد که دولتمردان و قانونگذاران کشور به حرفه‌ی دامپزشکی در برنامه‌ریزی‌ها و تدوین راهبردها در حوزه بهداشت و سلامت آنقدر که باید و شاید توجه ندارند  و نقش و جایگاه امروزی دامپزشکی در کشور کمترین تناسب را با اهمیت این حرفه و جایگاه آن به مانند کشورهای توسعه یافته دارد.

در واقع هیچ توجیهی برای عدم قائل شدن هرگونه نقشی برای دامپزشکی در برنامه راهبردی موسوم به "طرح جامع نظام سلامت" نمی توان پیدا کرد، چراکه سلامت بدون بهداشت و پیشگیری معنایی ندارد.

چه کسی پاسخگو است؟

چه کسی مسئولیت و پیشگیری و مبارزه با بیش از ۸۵۰ بیماری مشترک بین انسان و دام را بر عهده دارد؟

تدوین و ابلاغ قوانین و مقررات برای تأمین بودجه و اعتبار برای بیش از ۷۵۰۰ مسئول فنی بهداشتی مورد نیاز برای نظارت بر بهداشت و سلامت مواد پروتئینی با منشأ دامی (از مزرعه تا سفره) بر عهده‌ی چه کسانی قرار دارد؟!

چه کسانی مسئولیت این همه آشفتگی و بی برنامگی در پذیرش دانشجویان در رشته‌های مرتبط با حرفه‌ی دامپزشکی را بر عهده می‌گیرند؟!

چه کسانی در بروز این همه تفاوت و تبعیض در حقوق و مزایای دامپزشکان با فارغ التحصیلان گروه های پزشکی تقصیر دارند؟!

کجاست سهم و نقش دامپزشکی در طرح جامع سلامت کشور؟ آن هم در شرایطی که این حوزه حضور پر رنگی در توسعه تجارت بین‌المللی کشور عهده دار است.

یقینأ درایت نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و تأکید دولت محترم تدبیر و امید و آنچه در اسناد بالادستی و نقشه راه و چشم انداز توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی نمایان است، واگذاری امور مردم به مردم و تقویت نقش نهادهای حاکمیتی در سیاست‌گذاری‌ها در برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌های عالیه و حمایت‌های وزارت محترم جهاد کشاورزی از این سیاست‌ها می‌تواند در شکل گیری یک فضای مناسب برای تحقق آرمان‌ها و رسیدن به اهداف متعالی دامپزشکی نقش اساسی داشته باشد.

 

باید این باور را نهادینه کرد که رسیدن به قله‌های افتخار و موفقیت در عرصه دامپزشکی بدون همیاری و همکاری تمامی سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط و ذی نفع در این عرصه امکانپذیر نخواهد بود.

دکتر محمدرضا صفری، رئیس سازمان

۱۴ مهرماه ۱۳۹۸


انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
5
دکتر صفری عزیز شما اعلام کردین قبل ۱۴ مهر تعرفه های جدید ابلاغ میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
3
دکتر جان پیگیری بفرمایید تعرفه و دستورالعمل اجرایی بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
3
آقای دکتر دیدید 14 مهر گذشت و خبری از تعرفه ها نشد ؟ در ضمن مثل اینکه وزیر جهاد اصلا تعرفه های جدید را ندیده اند و در کل از تعرفه ها خبر ندارند . لطف کنید پرس و جو کنید تعرفه ها را به کی دادند بده وزیر تصویب کنه مثل اینکه طرف یادش رفته یا اصلا گم کرده . شما هم از همه جا بیخبر هی وعده میدید این هفته نشد هفته بعد . واقعا زشته نزدیک یک ساله امروز و فردا میکنید . وقتی دست شما نیست کاری وعده ندید . موفق و موید باشید .
در ضمن جهت یادآوری میگم که مطمئن باشید بخش خصوصی منتظر شما و وزیر قطعا نمیشینه . حالا شاید بگید غیر قانونیه اما کارشون عقلانی هست. قانونی که عقلایی نیست قابل اجرا هم نیست . خود شما و وزیر در دو سال گذشته نزدیک به 50 درصد افزایش حقوق به غیر از مزایا داشتید . بخش خصوصی یک لنگه پا باشه که شما و امثال شما کی وقت میکنید تعرفه هاشو اصلاح کنید ؟
رستگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
2
چرا باید دانشجوی پزشکی بعد از اتمام درس هم. کارش آماده باشه هم حقوقش ولی دامپزشک با این همه کار و دردسر هیچی نداشته باشن
دامپزشك فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
2
سلام آقا جان ما كه كارمند دولت در استان فارس هستيم با دريافت حقوق تنها قادر به ادامه زندگي نيستيم متاسفانه عزمي برا گرفتن بودجه در اين استان بري پرداخت اضافه كار و ماموريت نيز در اين استان نيست همه هم سانسور ميكنند مطالب را واقعا جانمان به لبمان رسيده است نه رييس سازمان و نه مديران استاني هيچ واكنشي نشان نميدهند ما دردمان راكجا مطرح كنيم اميدوارم سانسور نفرماييد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
3
اقای دکتر صفری عزیز رییس محترم 40 هزار دامپزشک کل کشور
شما خوب صحبت میکنید بسیار عالی و حرفه ای پیام میدید اما در واقع حرف کجل و عمل کجا؟
لطفا عملیاتی اقدام کنید
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
1
آقای دکتر صفری
شما باید این انتقاد را در مراجع بالاتر بصورت مکتوب پیگیری کنید
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه.
....................
اقدامش کو؟
محمدجواد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
2
0
با سلام
حضور موثر و سخنرانی اثرگذار دیروز جناب دکتر صفری در استان هرمزگان به مناسبت ۱۴ مهر و پیام حکیمانه ایشان به همین مناسبت، گویای اشراف، توانمندی کم نظیر ایشان در حوزه دامپزشکی است، دوستانی که از دور و نزدیک دستی در امور مرتبط با دامپزشکی دارند به خوبی درک میکنند که لازمه تحول در دامپزشکی نیاز به یک خیزش همه جانبه و حمایت قاطع همه نخبگان و جامعه دامپزشکی و نهادهای مرتبط است، جناب دکتر خدا قوت
پاسخ ها
دامپزشک بیکار
| France |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
از ما که گذشت ، هر تغییری بشه برای نسل ما فایده نداره، پس هیچ اهمیتی هم نداره...
نظر شما
ادامه