کد خبر: ۵۲۶۵۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: تهیه کلیه بخشنامه‌ها باید با مشارکت واحدهای تولیدی و تشکل‌های مرتبط با دامپزشکی صورت پذیرد ...
 

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در جمع بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران واحدهای تولیدی و تشکل های مرتبط با دامپزشکی در مشهد اظهار داشت: قرار نیست پشت درهای بسته بخشنامه بنویسیم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر علی صفر ماکنعلی» افزود: همه با هم باید در رونق تولید مشارکت کنیم و بر این اساس اعتقاد دارم تهیه هر بخشنامه باید با مشارکت شما باشد، لذا قرار نیست پشت درهای بسته دستورالعمل بنویسیم، چرا که این تصور باطلی است.

وی گفت: از ابتدای سال ۹۶ کمیته بررسی بخشنامه های ابلاغی با هدف اصلاح، ابطال یا تدوین بخشنامه های صادره از دامپزشکی کشور تشکیل شده که پس از بررسی های لازم مشخص شد نامه و شیوه نامه های مختلف که تشکل ها جزیی از آن بودند ابلاغ شده، بدون آنکه نظر این واحدها و تشکل ها در این زمینه لحاظ شده باشد .

وی خاطرنشان ساخت: پس از بررسی های لازم مقرر شد تا برای تدوین بخشنامه ها ابتدا دفتر تخصصی مربوطه بر اساس مصداق و رفرانس های بین المللی، پیش نویس دستورالعمل را با لحاظ کردن نظر تشکل ها تهیه و به استان ها ارسال کنند و پس از بررسی استان ها مجدداً پیش نویس به سازمان ارجاع می شود تا پس از تایید در شورای معاونین سازمان، ابلاغ نهایی صورت پذیرد، هر چند اصلاح و ابلاغ ها همواره با مقاومت هایی روبرو خواهد بود .

وی در پاسخ به سؤالات رییس انجمن کشتارگاه های طیور استان عنوان داشت: در ارتباط با استفاده از محصولات جانبی طیور هیچ محدودیتی نداریم و استقبال می کنیم، لذا لازم است کمیته تخصصی در این خصوص تشکیل و درخواست مربوطه به سازمان دامپزشکی ارسال شود و ما نیز به قید فوریت پاسخ مثبت بر اساس مصداق ها و رفرانس های بین المللی خواهیم داد .

وی در پاسخ به سوال موسوی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان تخم مرغ استان نیز یادآور شد: برای تسهیل در صادرات بخشنامه ای را ابلاغ کردیم که که معروف به بخشنامه ۴ بندی است که در آن شرایط صادرات به کشورها و مناطق مختلف جهان عنوان شده است .

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: در بسیاری از مباحث مربوطه تشکل های مرکزی اقدام به صدور دستورالعمل می کنند که قانونی بودن یا قانونی نبودن آن را خودشان می دانند و این موضوع در اختیار سازمان دامپزشکی نیست ولی ما برابر دستورالعمل های بهداشتی گواهی بهداشتی لازم با رعایت مقررات ملی برای صادرات را صادر می کنیم .

ماکنعلی در پاسخ به موارد مطرح شده به حسن زاده نماینده انجمن کارخانجات خوراک دام استان عنوان داشت: در زمینه کارخانجات خوراک دام اقدامات زیادی صورت گرفته؛ ۲۴ هزار و ۷۷۰ مرغداری و ۱۸۰۰ مرغداری تخم گذار داریم که فرآیند تولید و مصرف خوراک در آنها خاص است و ما دنبال این هستیم که تولید و توزیع و مصرف خوراک دام و طیور را در واحدهای طیور ساماندهی کنیم.

وی در پاسخ به مسایل مطرح شده از سوی کریمی از اتحادیه رستوران داران استان اظهار داشت: در حوزه نهایی فرآورده ها اقدامات بیشتری باید صورت گیرد و لذا با برخی رفتارهای مرسوم صنوف نیز نباید تقابل داشته باشیم، لذا لازم است در این زمینه نیازها و پیشنهادهای خود را به دامپزشکی ارایه دهید تا مشکلات در این خصوص با توجه به زائر و مجاور این استان هرچه کمتر شود.

وی یادآور شد: برخی اعضای صنف شما نیز برخی اقدامات را انجام داده اند که خلاف مقررات بهداشت عمومی بوده است و برخورد با آنها ضروری بوده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به اظهارات سلیمی رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی گقت: صادرات دام زنده کمک به مباحث بهداشتی دامپزشکی است، چرا که دامدار مجبور به رعایت پروتکل های دامپزشکی می شود که یا این روش میدان عملیات علیه بیماری های دامی از مرزهای ما بیرون می رود و ما هیچ مخالفتی از دیدگاه بهداشتی با صادرات دام زنده نداریم.

ماکنعلی در پاسخ هدایت نیا مسول انجمن صنایع لبنی استان نیز اعلام داشت: دستور داده شده تا اقداماتی را که کارشناسان اداره کل قادر به انجام آن هستند، کارشناسان از سازمان به استان ها اعزام نشوند و در این خصوص تفویض اختیار لازم انجام شده است .

وی گفت: در مذاکره با کشورهای عضو اوراسیا کارخانجاتی که قصد صادرات لبنیات دارند باید این کد را داشته باشند و البته معنا ندارد برای روند اعطای کد  IR زمان زیادی طی شود .

ماکنعلی یادآوری کرد: از سال گذشته تا کنون تعداد قابل توجهی دستورالعمل در سازمان دامپزشکی کشور  اصلاح ابطال یا تدوین شده است و مواردی بوده که در دامپزشکی بدون مشورت با بخش خصوصی دستورالعمل هایی ابلاغ شده که ما با چنین جلساتی سعی در اصلاح رویه غلط گذشته داریم.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: تلاش کردیم تا وارد بازارهای چین شویم و پس از سفر وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور توانستیم ۶۴ واحد آبزیان را وارد لیست گمرک چین بکنیم و این فرایند همچنان استمرار دارد.

او در پایان عنوان داشت: دستورالعمل ها و بخشنامه های سازمان بایستی با مشارکت بخش خصوصی و بر اساس مصداق های بین المللی بروزرسانی شود.
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
4
خب بنابر این پشت درهای بسته شیوه نامه و بخشنامه ننویسید !!! ولی در عمل در حال همین کار هستید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
3
دکتر جان چرا دستورالعمل جدید تاسیس بیمارستان و کلینیک ها ابلاغ نشده ؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
3
اگر اعتقاد به سخنان خود دارید چرا بخشی را در سازمان مبنی بر بررسی پیشنهادات همکاران و البته پاسخ به آنها ایجاد نمی نمایید؟
دیگه از این شعارها جامعه گوششان پر است، عمل نمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
حتی بخش رسیدگی به شکایات را هم بستند.
چه توقع هایی دارید.
بگذار راحت مصاحبه کنند
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
1
ای کاش در حوزه دارو و درمان هم چنین باشد
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
2
بخشنامه را شما می نویسید و به حرفی که دزدید تا کنون عمل ننموده اید. از چه کسی انتظار دارید و این حرف را مطرح می کنید
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
0
احتراماً.
جناب آقای دکتر ماکنعلی.
اگر مواردی که اشاره نمودید اجرایی شود، بزگترین خدمت را در طول تاریخ دامپزشکی به این تشکیلات بجا آورد ه اید.
آنالیز واقعی مشکلات، مواردی که باید اصلاح شود، نکات کلیدی که در پیشرفت کلیه صنایع وابسته به دامپزشکی را قطعآ بایستی از فعالان بخش خصوصی جویا شد.
موردی را که آقای دکتر ماکنعلی مطرح فرمودند ثمره آن را در میان مدت، مرتبط با جایگاه دامپزشکی در جامعه را می‌توان شاهد بود.
فراموش نکنیم، ارتقاء وضعیت معیشتی در بخش خصوصی دامپزشکی، بخش اعظمی از وجهه دامپزشکی بخش دولتی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
اینها را برای زیبایی کلام می گویند
اصلاً مگه قراره اجرایی بشه.
شما بیا تا من کلی از این موضوعات براتون بگم. ولی وقتی اجرا نشود ، پشیزی ارزش ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
1
2
او در پایان عنوان داشت: دستورالعمل ها و بخشنامه های سازمان بایستی با مشارکت بخش خصوصی و بر اساس مصداق های بین المللی بروزرسانی شود.

مگر تا بحال غیر از مصداقهای بین المللی بودیم (البته همیشه باید در حد توان مان حرف بزنیم)
طوری حرف می زنید که آدم فکر می کنه ، سازمان دامپزشکی 90 سال بود که خواب بود و شما دارید بیدارش می کنید.
اما ما چیز دیگری در این چند سال می بینیم
پاسخ ها
عدالت خواه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
قطعآ با گذشت زمان، و تغییرات و تحولاتی که در عرصه های علمی و اجرایی پدید می‌آید، بخشنامه ها و دستور العمل ها نیز بایستی مورد بازنگری های اساسی قرار گیرد.
پس چه بهتر که در این بازنگریها در کنار بخش حاکمیتی، بخش خصوصی نیز حضور داشته باشد. با همفکری و هم اندیشی، می‌توانیم به نتایج خوب دستیابی کرد.
ناشناس
|
France
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
1
1
خدمات شما به تولید کننده است نه سلامت و دامپزشکان
کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
متاسفانه بعضی از دوستان کم لطفی می کنند
اقای دکتر ماکنعلی از زمان حضورشان در معاونت کارهای بسیار شایسته ای انجام دادند که بسیار قابل تقدیر است
دستورالعمل نحوه برخورد با لاشه های سالمونلایی/نحوه برخورد با لاشه های توبرکولینه فاقد علایم /لاشه های بروسلوزی /نحوه تست مشمشه که از بیادماندنی ترین های سازمان خواهد بود بنده طی حدود 20 سال خدمت همیشه به دنبال این بودم که شخصیتی با جرائت بتواند براساس یافته های علمی و همانند کشورهای پیشرفته با این موارد برخورد کند که خوشبختانه به این موضوع رسیدیم
پاسخ ها
Vet
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
احسنت جناب دکتر کلهر.
نظر شما
ادامه